نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی

مقدمه نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی:

نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی : اصولا تمامی افراد زمانی که در یک مقطعی مشغول به تحصیل هستند ، در زمان برگزاری آزمون ها ، امتحانات میان ترم و پایان ترم و پرسش و پاسخ ها و … دچار استرس می شوند و اطلاع ندارند که قبل از اینکه وارد جلسه امتحان شوند چه کارهایی را باید انجام دهند تا از استرس خود بکاهند و بتوانند به خوبی آزمون را پشت سر بگذارند .

در این مقاله ، که در حال خواندن آن هستید نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی را برای شما مهندسین گرامی بیان کرده ایم ، امیدواریم که با در نظر گرفتن این نکات آزمون موفقی را پشت سر بگذارید .

  • پس از تهیه پرینت کارت ورود به جلسه خود از سایت دفتر مقررات ملی ساختمان ، تمامی مشخصات و اطلاعات مندرج بر روی کارت شناسایی را بررسی کرده و از درستی آن اطمینان حاص نمایید.
نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی
نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی
  • ساعت و محل آزمون خود را چک کرده و در صورت امکان یک روز قبل حوزه امتحانی خود و راه‌های دسترسی به آنجا را شناسایی کنید. لازم به ذکر است حتما یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه مربوطه حضور پیدا کنید.

نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی

  • شب قبل از آزمون تمامی منابع مورد نیاز آزمون نظام مهندسی، کارت ورود به جلسه،ماشین حساب و لوازم مورد نیاز خود را آماده نمایید.

  • از خوردن غذای سنگین در شب قبل از آزمون خوداری کرده و سعی کنید غذای مقوی وسبک بخورید. همچنین استراحت کافی برای آزمون داشته باشید.
  • در جلسه آزمون حتما ساعت مچی و مقداری شکلات به همراه خود داشته باشه باشید. با توجه به اینکه بعد از شروع جلسه آزمون اجازه بلند شدن از سر برگه امتحانی نخواهید داشت، لذا سعی کنید کار نکرده ای نداشته باشید.
  • پس از پیدا کردن جای خود و به محض استقرار روی صندلی ابتدا شماره مندرج روی صندلی خود را با کارت ورود به جلسه تطابق دهید تا مغایرتی نباشد. سپس تمامی کتابها و منابعی که به همراه دارید را به ترتیب در پیش روی خود بچینید. این نظم و ترتیب موجب سهولت در گشتن و صرفه جویی در زمان خواهد شد.

نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی

  • هنگام شروع جلسه پس از دریافت سوالات و پاسخنامه آرامش خود را حفظ کرده و ابتدا از صحت اطلاعات مندرج روی پاسخنامه اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود اشکال آن را به مراقب جلسه اطلاع دهید.
  • با نام و یاد خدا و در کمال خونسردی کار خود را با بررسی سوالات صفحه اول (حداکثر تا ۱۰سوال)آغاز کنید.با توجه به اینکه تمامی سوالات ارزش یکسانی دارند، بنابراین برای پاسخدهی به سوالات باید استراتژی مشخصی داشته باشید، بدین صورت که ابتدا جواب سوالات ساده را بدهید، سپس سوالات وقت گیری که میتوانید به آن ها جواب دهید را با علامت دایره مشخص کنید تا در دوره بعدی بررسی سوالات روی آنها تمرکز کنید و سوالات دشوار را با علامت ضربدر جدا کنید تا در صورت باقی ماندن وقت روی آنها فکر کنید.

نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی

  • در هنگام وارد کردن جواب سوالات روی پاسخنامه دقت کنید تا آنها را جابجا وارد نکنید وحتما یکبار دیگر پس از وارد کردن جواب آن را چک کنید. همچنین به این نکته توجه نمایید که معمولا ۴ کد سوال و پاسخنامه بین داوطلبان توزیع میشود، بنابراین ترتیب سوالات و همچنین گزینه ها در میان افراد مختلف متفاوت خواهد بود، لذا فکر تقلب را از سر خود بیرون کنید.

نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی

  • مدیریت زمان مهمترین اصل آزمون نظام مهندسی میباشد.با توجه به اینکه برای هر سوال چیزی حدود ۲.۵ دقیقه فرصت دارید بنابراین توصیه میشود برای پاسخدهی به سوالات حتما از کلیدواژه استفاده نمایید.

نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی

  • در نهایت به این نکته توجه کنید که رقیب اول و آخر در این آزمون خودتان هستید، چراکه آزمون نظام مهندسی به صورت حدالنصابی میباشد. یعنی اگر شما به نیمی از سوالات جواب دهید(کسب نمره ۵۰) قبول خواهید شد. پس توجه داشته باشید که حداقل به ۳۰ سوال پاسخ دهید. ذکر این نکته ضروری است که این آزمون نمره منفی داشته و اگر اطمینان دارید که به ۳۰ سوال پاسخ صحیح داده اید و برای مابقی سوالات شک دارید دیگر ریسک نکنید ولی اگر به تعداد کمتری جواب داده اید و در برخی سوالات میان دو گزینه شک داشتید با توجه به شانس ۵۰-۵۰ حتما تعداد پاسخ های خود را به ۳۰ برسانید.

نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی

نتیجه گیری : 

در  مقاله نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی به بررسی نکاتی پرداخته ایم که در روز آزمون نظام مهندسی می تواند بسیار مهم و کار ساز باشد . امیدواریم در آزمون نظام مهندسی موفق و سربلند باشید .

با آرزوی موفقیت

انتشارات نوآور

0 نظر در مورد «نکات مهم و کلیدی برای روز آزمون نظام مهندسی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.