آزمون نظام مهندسی (سوالات متداول)

آزمون نظام مهندسی و سوالات متداول مربوط به ثبت نام و قبولی در آزمون

مهندس گرامی، می‌توانید پاسخ بسیاری از سوالات و مشکلات مربوط به آزمون‌های نظام مهندسی را در این صفحه پیدا کنید.
اغلب این سوالات، مواردی هستند که به دفعات از کارشناسان نظام مهندسی پرسیده شده‌اند.
این سوالات در دو بخش، دسته بندی شده‌اند:
الف) سوالات مربوط به آشنایی، شرایط و نحوه ثبت نام در آزمون‌های نظام مهندسی
ب) کتب، منابع و نحوه مطالعه

  • ۱- سازمان نظام مهندسی چیست؟

    سازمان نظام مهندسی ساختمان یک سازمان غیر دولتی می‌باشد که هدف از تاسیس آن بطور کلی اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ است. سازمان نظام مهندسی ساختمان در هفت رشته مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک به ارائه خدمات مهندسی مرتبط در این حوزه‌ها می‌پردازد.

    برای اطلاعات بیشتر درمورد وظایف، نحوه عضویت در سازمان نظام مهندسی و اطلاعات بیشتر در این مورد، می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

    https://noavarpub.com/?p=8189

  • ۲-آزمون نظام مهندسی چیست؟

    وزارت راه و شهرسازی هر ساله در راستای مواد آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام به برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در رشته‌های هفت‎گانه مهندسی عمران، معماری، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک می‌‌نماید. مهندسان در رشته‌های فوق می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط شرکت در آزمون و قبولی اقدام به اخذ پروانه نظام مهندسی در رشته مربوطه نمایند. آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته‌های هفت‌گانه همزمان و هماهنگ در سراسر کشور و به صورت جزوه باز برگزار می‌شود.

  • ۳- برگزار کننده آزمون‌های نظام مهندسی چه ارگان و سازمانی است؟

    متولی آزمون نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی کل کشور با همکاری دفتر مقررات ملی ساختمان است که این دفتر زیر نظر وزارتخانه راه و شهرسازی می‌باشد، همچنین مسولیت برگزاری آزمون نظام مهندسی بعهده سازمان سنجش کشور می‌باشد.

  • ۴- شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی چیست؟

    الف) داشتن حداقل مدرک لیسانس و مرتبط با رشته‌های نظام مهندسی (برای مشاهده رشته‌های مرتبط به لینک زیر رجوع کنید.

    https://noavarpub.com/?p=3752

    ب) داشتن سنوات لازم، گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی، ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و ۱ سال از مدرک دکتری

  • ۵- مراحل ثبت‌نام در آزمون نظام مهندسی چیست؟

    پس از اطلاع از شروع ثبت نام (با ثبت شماره تلفن همراه خود در صفحه:

    https://noavarpub.com/?p=4849

    بصورت لحظه‌ای و با پیامک رایگان از زمان شروع ثبت‌نام مطلع شوید) به سایت دفتر مقرررات (http://inbr.ir) مراجعه نمایید و پس از خواندن راهنمای ثبت نام و خرید کارت ثبت نام (رمز و پسورد) اقدام به ثبت نام نمایید.

  • ۶- حداکثر زمان ثبت‌نام در آزمون نظام مهندسی چقدر است؟

    معمولا حدود ۲۰ روز فرصت هست برای ثبت نام و این فرصت ۱ نوبت هم تمدید خواهد شد.

  • ۷- چه کسانی می‌توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند؟

    کلیه افراد دارای مدرک کارشناسی پیوسته در یکی از رشته‌های هفتگانه مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک می‌توانند در کلیه صلاحیت‌ها و دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته در برخی صلاحیت‌های رشته‌های مذکور با احتساب سنوات می‌توانند شرکت نمایند، (این داوطبین باید به بخشنامه‌های کمسیون هم ارزی به آدرس لینک زیر توجه نمایند:)

    https://noavarpub.com/?p=3752

  • ۸- برای ثبت نام در آزمون‌های نظام مهندسی به کجا مراجعه باید کرد؟

    نیازی به مراجعه حضوری نیست، در زمان ثبت نام می‌توانید به سایت رسمی دفتر مقررات ملی ساختمان به آدرس https://inbr.ir مراجعه نمایید و اقدام به ثبت نام نمایید.

  • ۹- حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی چیست؟

    حداقل مدرک موردنیاز برای شرکت در آزمون‌های نظام مهندسی کارشناسی ‌می‌باشد.

  • ۱۰- ثبت نام در آزمون‌های نظام مهندسی بصورت حضوری است یا اینترنتی؟

    نیازی به مراجعه حضوری نیست و بصورت اینترنتی در هرجای ایران که باشید می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی دفتر مقررات ملی تمامی مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.

  • ۱۱- چند سال پس از اتمام دوره کارشناسی ‌می‌توان در آزمون‌های نظام مهندسی شرکت کرد؟

    با توجه به جدول سنوات که از تاریخ دریافت مدرک تحصیلی تا تاریخ آزمون نظام مهندسی (نه تاریخ ثبتنام) محاسبه می‌شود، برای مدرک کارشناسی ۳ سال،کارشناسی ارشد ۲ و دکتری ۱ سال از زمان دریافت مدرک تحصیلی باید گذشته باشد.

  • ۱۲- آیا برای شرکت در آزمون نظام مهندسی، نیازی به عضویت در سازمان نظام مهندسی هست؟

    خیر، برای شرکت در آزمون نیازی به عضویت نبوده ولی پس از قبولی باید در سازمان نظام مهندسی، در شهر مربوطه عضو شوید.

  • ۱۳- برای گرفتن پروانه اشتغال به کار مهندسی داشتن پایان خدمت ضروری است؟

    داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به منظور دریافت پروانه اشتغال الزامی می‌باشد. نکته بسیار مهم و قابل توجه در این خصوص این است که برای ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی کارت پایان خدمت نیاز نیست، و از طرفی قبولی در آزمون نظام مهندسی ۳ سال اعتبار خواهد داشت، لذا داوطلبان مشمول می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و پس از قبولی، حداکثر تا ۳ سال فرصت ارائه کارت پایان خدمت جهت تکمیل مدارک دریافت پروانه اشتغال به کار را خواهند داشت.

  • ۱۴- مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند؟

    بله مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت کنند و با توجه به اینکه اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی ۳ سال می‌باشد، لذا داوطلبین می‌توانند در آزمون‌های نظام مهندسی شرکت کرده و در صورت قبولی از این مهلت ۳ ساله برای گرفتن کارت پایان خدمت استفاده نمایند.

  • ۱۵- دارندگان چه مدرک تحصیلی می‌توانند در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند؟

    دارندگان مدرک کارشناسی رشته های هفت گانه معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک می توانند در آزمون شرکت نمایند.

    کلیه افراد دارای مدرک کارشناسی پیوسته در یکی از رشته‌های هفتگانه مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک می‌توانند در کلیه صلاحیت‌ها و دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته در برخی صلاحیت‌های رشته‌های مذکور با احتساب سنوات می‌توانند شرکت نمایند، (این داوطبین باید به بخشنامه‌های کمسیون هم ارزی به آدرس لینک زیر توجه نمایند).

    https://noavarpub.com/?p=3752

  • ۱۶-اعتبار قبولی آزمون نظام مهندسی چه مدت زمان می‌باشد؟

     اعتبار قبولی هر آزمون درصورت رعایت شرایط و ضوابط دستورالعمل‌های آن آزمون، با تایید اداره کل راه و شهرسازی استان تا ۳ سال پس از زمان برگزاری هر آزمون خواهد بود. بدیهی است درصورت سپری شدن بیش از مدت زمان ۳ سال به هیچ عنوان قبولی‌های صادره معبتر نخواهد بود و متقاضی می‌بایست مجدداً در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان شرکت نماید.

  • ۱۷- چطور از زمان شروع ثبت نام و تاریخ آزمون نظام مهندسی مطلع شویم؟

    چند راه برای مطلع شدن از زمان شروع ثبت نام و اخبار مربوط به نظام مهندسی وجود دارد:

    الف) با مراجعه پی‌ در پی به سایت دفتر مقررات ملی ساختمان به آدرس inbr.ir می‌توانید از اخبار نظام مهندسی مطلع شوید ولی این کار کمی سخت هست چون باید همه روزه این سایت مورد بررسی قرار بگیره و اطلاع رسانی اتوماتیک ندارد.

    ب) برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های مرتبط با ثبت نام آزمون نظام مهندسی، شما می‌توانید از دو راه زیر استفاده کنید:

    ۱.بوک‌مارک : برای دسترسی سریع‌تر به صفحه ثبت نام و دریافت اخبار جدید، می‌توانید صفحه مربوط به ثبت نام را در مرورگر خود بوک‌مارک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با یک کلیک سریع، به آخرین اطلاعیه‌ها دسترسی پیدا کنید.

    ۲. ثبت شماره تماس: برای دریافت آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به ثبت نام، می‌توانید شماره تماس خود را ثبت کنید. به این ترتیب، هرگاه اخبار جدیدی منتشر شود، شما از طریق پیامک مطلع خواهید شد.

    با انتخاب یک یا هر دو روش بالا، مطمئن باشید که از آخرین اخبار ثبت نام در آزمون با خبر خواهید بود.

    ج) با عضویت در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، ایتا و…) انتشارات نوآور میتوانید از آخرین اخبار نظام مهندسی مطلع شوید. جهت عضویت در شبکه‌های اجتماعی به پایین صفحه اول انتشارات نوآور به آدرس زیر مراجعه نمایید و شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

    https://noavarpub.com

  • ۱۸- شرط قبولی در آزمون نظام مهندسی چیست؟

    آزمون‌های نظام مهندسی بصورت ۶۰ سوال تستی برگزار می‌شود و با احتساب نمره منفی، شرط قبولی در آزمون کسب حداقل نمره ۵۰ از ۱۰۰ می‌باشد.

  • ۱۹- آزمون نظام مهندسی نمره منفی هم دارد؟

    آزمون‌های نظام مهندسی نمره منفی دارند و هر سه پاسخ اشتباه یک نمره منفی خواهد داشت و به عبارت دیگه هر سه پاسخ غلط، امتیاز یک پاسخ صحیح را از بین خواهد برد.

  • ۲۰- آیا برای سنوات سوابق کار حرفه‌ای داشتن بیمه الزامی است؟

    خیر، صرفا گذشت مدت زمان ذکر شده در سنوات کفایت خواهد کرد.

  • ۲۱- استفاده از ماشین حساب و دیگر وسایل الکترونیکی در آزمون مجاز است؟

    استفاده از ماشین حساب مجاز است اما دیگر وسایل از جمله موبایل،لپ تاپ و … غیرقانونی می‌باشد.

  • ۲۲- آیا معدل و یا نوع دانشگاه در آزمون نظام مهندسی تاثیرگذار است؟

    خیر، صرفا داشتن مدرک مورد تایید وزارت علوم، کفایت خواهد کرد و معدل و نوع دانشگاه برای این آزمون ملاک نیست.

  • ۲۳- نحوه برگزاری آزمون‌های نظام مهندسی چگونه است؟

    آزمون نظام مهندسی جزوه باز و به اصطلاح «open book» هست، آزمون نظام مهندسی در تمامی رشته‌ها و صلاحیت‌ها بجز صلاحیت معماری طراحی بصورت تست‌های چهارگزینه‌ای می‌باشد،

  • ۲۴- آزمون نظام مهندسی چندبار درسال برگزار می‌شود؟

    آزمون‌های نظام مهندسی معمولا دوبار در سال (یک آزمون در نیمه اول و آزمون دوم در نیمه دوم سال) برگزار می شود. اما طی سه سال اخیر با توجه شرایط کرونا آزمون نظام مهندسی ۱ بار در سال برگزار شد.

  • ۲۵- سوالات آزمون‌های نظام مهندسی تستی است یا تشریحی؟

    آزمون نظام مهندسی در همه صلاحیت‌ها به جز آزمون معماری طراحی در قالب ۶۰ سوال تستی برگزار می‌شود.

  • ۲۶- آیا امکان بردن کتاب سرجلسه آزمون نظام مهندسی را داریم؟

    آزمون نظام مهندسی بصورت جزوه باز «open book» برگزار می‌شود بنابراین می‌توانید تمامی کتب و جزوات مورد نیاز را همراه خود به جلسه آزمون ببرید، و هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

  • ۲۷- داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری تاثیری در قبولی آزمون نظام مهندسی دارد؟

    خیر، نوع مدرک که از کدام دانشگاه باشد و یا مقطع مدرک مزیتی برای قبولی در آزمون‌های نظام مهندسی بوجود نمی‌آورد.

  • ۲۸- بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی امکان ارتقاء نیز وجود دارد؟

    بله امکان ارتقاء با توجه به شرایط مربوطه امکان پذیر است، لازم به ذکر است داوطلبان ورود به حرفه مهندسان پس از قبولی نایل به کسب پروانه اشتغال در پایه ۳ خواهند شد و سپس جهت ارتقا از پايه ۳ به پايه ۲،‌داشتن ۴ سال و از پايه ۲ به پايه ‌۱، داشتن ‌۵ سال و از پايه ۱ به پایه ارشد ۶ سال سابقه كار حرفه‌ای در پايه قبلی، گذراندن دوره وموفقيت در آزمون انتهای دوره ضرروی است.

  • ۲۹- پایه‌های نظام مهندسی کدامند؟

    پروانه اشتغال به كار مهندسي در ۴ درجه و به ترتیب بصورت زیر خواهد بود:

    الف) پايه ۳
    ب) پايه ۲
    ج) پايه ۱
    د) ارشد

    لازم به ذکر است ارتقاء به پایه‌های بالاتر نیاز به گذراندن دوره‌های مخصوص، کسب موفقیت در آزمون پایان دوره و همچنین داشتن سنوات مربوط به هر پایه می‌باشد. توجه داشته باشید پایه‌ها بصورت مرحله‌ای ارتقاء پیدا می‌کنند و کسی نمی‌تواند بطور مثال از پایه ۳ به پایه ۱، بصورت مستقیم ارتقاء داشته باشد.

    در ضمن برای دریافت پروانه اشتغال بکار در پایه ۳ داوطلبان باید در آزمون ورد به حرفه مهندسان که به صورت یکپارچه در کشور برگزار می‌شود شرکت نمایند.

  • ۳۰- صلاحیت‌ در آزمون نظام مهندسی چی هست؟

    منظور از صلاحیت، تخصص و گرایش در آن رشته می‌باشد، رشته‌ها و صلاحیت‌ها به قرار زیر خواهند بود:

    ۱-آزمون نظام مهندسی عمران، شامل صلاحیت‌های نظارت، اجرا، محاسبات، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی و طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان است.

    ۲-آزمون نظام مهندسی معماری، شامل صلاحیت‌های نظارت، اجرا و طراحی است.

    ۳-آزمون نظام مهندسی تأسیسات برق، شامل صلاحیت‌های نظارت، اجرا و طراحی است.

    ۴-آزمون نظام مهندسی  تأسیسات مکانیک، شامل صلاحیت‌های نظارت، اجرا و طراحی است.

    ۵-آزمون نظام مهندسی نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک صلاحیت و گرایشی ندارند.

  • ۳۱- آیا می‌توان برای همه صلاحیت‌های یک رشته ثبت نام کرد؟

    رشته‌ عمران: شرکت در صلاحیت‌های نظارت، اجرا و محاسبات به طور هم‌زمان امکان پذیر است اما برای شرکت در صلاحیت ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی امکان شرکت در این آزمون به طور همزمان با آزمون‌های محاسبات، نظارت و اجرا وجود نداشته و  لازم است علاوه بر دارا بودن مدرك كارشناسی‌ ارشد یا دكتری رشته عمران در گرایش‌های سازه یا زلزله، دارای پروانه اشتغال به كار مهندسی در صلاحیت‌های نظارت یا اجرای پایه یك و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو باشید تا امکان شرکت در این آزمون برای شما فراهم باشد.

    برای صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه‌نگهبان نیز امکان شرکت در این آزمون به طور هم‌ زمان با آزمون‌های محاسبات، نظارت و اجرا عمران وجود نداشته و  لازم است علاوه بر دارا بودن مدرك كارشناسی‌ارشد یا دكتری رشته عمران در گرایش‌ خاک و پی، دارای پروانه اشتغال به كار مهندسی در صلاحیت‌های نظارت یا اجرای پایه یك و حداقل صلاحیت محاسبات پایه دو باشید تا امکان شرکت در این آزمون برای شما فراهم باشد.

    رشته‌ معماری: شرکت در صلاحیت‌های نظارت، اجرا و طراحی به طور هم‌زمان امکان پذیر است.

    رشته‌ تاسیسات برقی: شرکت در صلاحیت‌های نظارت و طراحی به طور هم‌زمان امکان پذیر است. اما برای صلاحیت اجرا امکان شرکت در این آزمون به‌طور همزمان با آزمون صلاحیت‌ نظارت وجود نداشته و جهت شرکت در آزمون اجرا تاسیسات برقی لازم است پروانه نظارت تاسیسات برقی پایه ۲ داشته باشید.

    رشته تاسیسات مکانیکی: شرکت در صلاحیت‌های نظارت و طراحی به طور هم‌زمان امکان پذیر است. اما برای صلاحیت اجرا امکان شرکت در این آزمون به‌طور همزمان با آزمون صلاحیت‌ نظارت وجود نداشته و جهت شرکت در آزمون اجرا تاسیسات مکانیکی لازم است پروانه نظارت تاسیسات مکانیکی پایه ۲ داشته باشید.

    لازم به ذکر است برای شرکت در هر صلاحیت باید بصورت جداگانه ثبت نام نمایید.

  • ۳۲- برای ثبت نام در صلاحیت‌های مختلف جداگانه باید اقدام کرد؟

    بله برای شرکت در هر صلاحیت باید بصورت جداگانه ثبت نام کرد، و هزینه شرکت در هر صلاحیت بصورت جداگانه اخذ خواهد شد.

  • ۳۳- شرایط ارتقاء پایه در نظام مهندسی چیست؟

    داشتن سنوات لازم، شرکت در دوره‌های مربوطه که توسط خود سازمان نظام مهندسی هر استان برگزار می‌شود و قبولی در آزمون‌های پایان دوره از شرایط ارتقا پایه می‌باشد.

  • ۳۴- آیا فقط با قبولی در آزمون نظام مهندسی می‌توانیم پروانه اشتغال به کار مهندسی بگیریم؟

    پس از قبولی در آزمون در صورت تکمیل بودن کلیه مدارک جهت اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی و شرکت در دوره‌های برگزار شده توسط سازمان نظام مهندسی پروانه اشتغال صادر می‌گردد.

    جهت مشاهده مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی به لینک زیر مراجعه نمایید:

    https://noavarpub.com/?p=3006

  • ۳۵- پروانه اشتغال به کار مهندسی چیست؟

    مهندسان فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی و بالاتر، با توجه به شرایط پذیرش، تجربه و مهارت می‌توانند در آزمون‌های نظام مهندسی شرکت نمایند و در صورت موفقیت، همچنین داشتن مدارک لازم، از سازمان نظام مهندسی درخواست پروانه اشتغال بکار مهندسی نمایند.

    درصورت اخذ مدرک پروانه اشتغال بکار، با توجه به صلاحیت قید شده در پروانه، سهمیه‌‌ای جهت کاز از طرف سازمان نظام مهندسی به این افراد تعلق خواهد گرفت.

  • ۳۶- مراحل دریافت پروانه اشتغال به کار چیست؟

    در صورت داشتن سنوات و مدارک مورد نیاز، باید در آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان شرکت نمایید، در صورت قبولی و پس از گذاراندن دوره‌های نظام مهندسی می‌توانید پروانه اشتغال بکار را دریافت نمایید.

  • ۳۷- شرکت در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال به کار چه مزایایی دارد؟

    از مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال بکار (پایه ۳) می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    الف) ثبت و رتبه‌بندی شرکت مهندسی

    ب) بعد از قبولی و عضویت در سازمان نظام مهندسی هر ساله سهمیه‌ کاری از طرف نظام مهندسی به متقاضی تعلق می‌گیرد،باید توجه داشت هرچه به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیدا کنید سهمیه بیشتر و پروژه‌های بزرگتری بشما ارجاع داده می‌شود.

    ج) چنانچه اشتغال فعلی شما به گونه‌ای باشد که فرصت کار در پروژه‌ها را ندارید می‌توانید سهمیه خود را به شرکت‌های حقوقی معتبر واگذار کرده و مبلغ اجاره سالانه‌‌ای از بابت پروانه خود کسب نمایید.

    د) داشتن پروانه اشتغال بکار مهندسی علاوه بر مزیت‌های مالی، اعتبار یک مهندس را در دید جامعه مهندسی ارتقاء می‌بخشد.

  • ۳۸- آیا می‌توان پروانه اشتغال بکار را اجاره بدهیم و مزایا و معایب اجاره پروانه اشتغال به کار چیست؟

    بله می‌توانید اجاره بدهید و سالیانه مبلغی را دریافت نمایید. ولی با توجه به اینکه مسئول تأئید پروژه با شخصی است که مهر و امضاء اش پایه برگه است، فروختن امضا یا اجاره پروانه، با توجه به عواقب آن، اصلا توصیه نمی‌شود.

کتب، منابع و نحوه مطالعه

  • ۳۹- منابع آزمون‌ نظام مهندسی چیست؟

    منابع نظام مهندسی در هر رشته و صلاحیت‌ متفاوت می‌باشد و در هر دوره آزمون توسط دفتر مقررات ملی اعلام می‌شود لازم به ذکر است منابع در هر رشته تغییرات چشمگیری ندارند. داوطلبان برای مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک می‌توانند آخرین تغییرات منابع برای آزمون جاری مشاهده کنند. داوطلبان می‌توانند آخرین منابع اعلام شده را از لینک زیر مشاهده نمایند:

    https://noavarpub.com/?p=57

  • ۴۰- آیا برای قبولی در آزمون نظام مهندسی باید در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت کنیم یا با خواندن کتاب‌ها می‌توان قبول شد؟

    سطح علمی داوطلبان متفاوت است همچنین اکثر داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی شاغل هستند و بعلت مشغله‌های روزمره وقت کمی برای مطالعه و کسب آمادگی دارند.

    از دیگر مواردی که قبولی در آزمون‌های نظام مهندسی را سخت کرده گذشت سه سال از دانشگاه و فراموشی نسبی دروس دانشگاهی می‌باشد، لذا شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های نظام مهندسی بستگی به داوطلب دارد.

    اما با توجه به بازخوردها و تجربیات چندین ساله کارشناسان انتشارات نوآور، چنانچه برنامه‌ریزی، استراتژی و هدف گذاری مشخص و درستی نسبت آزمون‌های نظام مهندسی داشته باشید می‌توانید براحتی و بدون شرکت در دوره‌ها و کلاس‌ها در این آزمون موفق شوید.

    در کل تمامی آزمون‌های نظام مهندسی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا بسیار آسانتر از صلاحیت‌های طراحی یا محاسبات هستند، بنابراین با داشتن منابع خوب، داشتن استراتژی مناسب و مطالعه روزانه ۳ الی ۴ ساعت می‌توانید براحتی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا موفق شوید.
    با توجه به اینکه صلاحیت‌های محاسبات و طراحی بسیار سخت هستند، توصیه می‌کنیم علاوه بر مطالعه روزانه و داشتن منابع در کلاس‌ها و دوره‌های مربوطه برای کسب آمادگی بیشتر شرکت نمایید.

    لطفا برای اطلاعات دقیقتر و نحوه مطالعه منابع مقاله “چند نکته برای موفقیت در آزمون‌های نظام مهندسی” را از لینک زیر مطالعه نمایید.

    https://noavarpub.com/?p=4618

  • ۴۱- برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی باید چه کتابهایی را مطالعه کنیم؟

    قبل از هر دوره آزمون‌های نظام مهندسی، دفتر مقررات ملی لیست منابع را برای هر رشته و صلاحیت منتشر می‌کند (برای اطلاع از آخرین منابع به لینک زیر مراجعه نمایید).

    توصیه می‌شود کلیه منابع را تهیه نمایید و در تهیه منابع هرگز صرفه‌جویی نکنید و از تعداد زیاد آن‌ها نیز نترسید، با توجه به open book بودن آزمون‌های نظام مهندسی، تعدادی از این منابع احتیاج به پیش مطالعه ندارند و فقط با داشتن کتاب مربوطه و استفاده از کلیدواژه‌ها می‌توانید پاسخگوی سوالات طرح شده از این منابع باشید.

  • ۴۲- برای گرفتن نتیجه بهتر در آزمون‌‌های نظام مهندسی بیشتر روی چه کتاب‌هایی وقت بذاریم؟

    کتاب‌های منابع نظام مهندسی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

    کتابهایی که تخصصی آن رشته هستند و بیشترین سوالات از آنها طرح میشود (برای مثال در رشته عمران نظارت یا اجرا مباحث ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰ ، راهنمای جوش، گودبرداری و…) این کتابها باید کاملا مطالعه شوند.

    دسته دوم کتابهایی هستند که صرفا حفظ کردنی هستند(برای مثال مبحث دوم مقررات ملی، قانون نظام مهندسی، قانون کار، قوانین بیمه و مالیات و…) این کتاب‌ها احتیاج به مطالعه و یادگیری ندارند و فقط با داشتن کلیدواژه، سوالاتی که از این منابع طرح میشوند براحتی قابل پاسخ‌دهی خواهند بود.

    با توجه به توضیحات فوق چنانچه فرصت زیادی تا زمان آزمون دارید کتابهای دسته اول را مطالعه و نکته برداری کنید و چنانچه در هفته‌های آخر هستید و زمان زیادی تا آزمون باقی نمانده، پیشنهاد می‌کنیم کتابهایی که چکیده و خلاصه منابع هستند را مطالعه کنید همچنین نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی ادوار گذشته رو بررسی کنید و سعی کنید با استفاده از کلیدواژه‌ها به سوالات پاسخ دهید.

  • ۴۳- آیا فقط با مطالعه و بررسی سوالات ادوار گذشته میتوان در آزمون نظام مهندسی موفق شد؟

    مطالعه و بررسی سوالات ادوار گذشته کمک قابل توجهی به داوطلبین می‌نماید تا با روند طرح سوالات، بودجه‌بندی سوالات و… آشنا شوید ولی کافی نخواهد بود، و باید حتما منابع آزمون نیز مطالعه شود.

    توجه داشته باشید که در هر دوره از آزمون‌ها سوالات جدیدی مطرح می‌شود که قبلا سابقه تکرار نداشته‌اند و فقط تعدادی از سوالات تکراری آزمون‌ دوره‌های گذشته است.

  • ۴۴- آیا فقط با مطالعه و خواندن مباحث نظام مهندسی می‌توان در آزمون نظام مهندسی نتیجه گرفت؟

    مباحث مقررات ملی ساختمان به عنوان مراجع ساخت و ساز کشور، غالبا به جزئیات و تفهیم مطالب در قالب نمونه و مثال ورود نکرده است بنابراین متن آنها گنگ و پیچیده است.

    لذا برای یادگیری این مفاهیم یا باید در کلاس‌ها و دوره‌های نظام مهندسی شرکت نمایید یا از کتب راهنما و شرح درس این مباحث استفاده نمایید.

    نکته بسیار مهم این است که کلیه کتاب‌های اعلام شده در منابع مهم و با اهمیت هستند و باید هم ردیف مباحث از آنها برای پاسخگویی به سوالات طرح شده از آن منابع بهره برد.

    بنابراین داوطلبینی که فقط برروی مباحث وقت می‌گذارند قادر به پاسخگویی تعدادی از سوالات نخواهند بود و شانس قبولی این افراد بسیار کاهش پیدا می‌کند.

    داوطلبانی موفق‌ هستند که از کلیه منابع با استراتژی و برنامه‌ریزی استفاده می‌کنند.

  • ۴۵- مطالب کتاب‌هایی مانند قانون نظام مهندسی، قانون کار، گودبرداری و روش‌ها و جزئیات در مباحث مقررات ملی نیز هست؟

    ممکن است مختصر هم پوشانی نیز ‌وجود داشته باشد ولی هر یک از این کتب منابع مستقلی هستند که توسط دفتر مقررات ملی ساختمان اعلام شده است و طبق اهمیت از هر یک از این منابع سوال طرح می‌شود.

    بنابراین چنانچه داوطلبی صرفا مباحث مقررات ملی را مطالعه کند، علاوه براینکه نمی‌تواند بخوبی از کلیدواژه‌ها استفاده کند، تعدادی از سوالات را نیز نمی‌تواند پاسخ دهد.

  • ۴۶- کتاب های کلیدواژه‌ها چی هستند؟

    کتاب‌های کلیدواژه مجموعه‌ای از کلمات مهم و کلیدی هستند که از منابع معرفی شده آزمون نظام مهندسی به همراه آدرس‌هایشان‌ استخراج شده‌اند.

    این کلمات سر واژه‌‌هایی از مطالب مهمی هستند که در آزمون‌های ادوار گذشته مورد سوال قرار گرفته‌اند و یا احتمال طرح شدن سوال در آزمون‌های آتی از آنها زیاد است.

    داوطلبین ابتدا کلمه کلیدی را از صورت سوال تشخیص داده و سپس به کلیدواژه مراجعه می‌کنند و با یافتن کلمه مورد نظر در کلیدواژه منبع و پاسخ احتمالی سوال را می‌یابند. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.

    https://noavarpub.com/?p=10601

  • ۴۷- از کلیدواژه‌ها چگونه استفاده کنیم؟

    برای سهولت در استفاده و جستجوی سریعتر کلیدواژه‌ها، کلمات کلیدی طبق حروف الفبا مرتب شده‌اند.

    داوطلبان با تشخیص درست کلمه کلیدی هر سوال می‌توانند براحتی آن‌ را در کتاب کلیدواژه پیدا کنند و با مراجعه به آدرس ارائه شده، مطلب مربوط به کلمه کلیدی را پس از یافتن، مطالعه نمایند و تست مربوطه را در زمان بسیار کمی پاسخ دهند.

    استفاده درست از کلیدواژه‌ها مستلزم تمرین و کسب مهارت است، تست زنی سوالات ادوار گذشته با استفاده از کلیدواژه باعث کسب مهارت استفاده از این کتاب‌ها و همچنین تشخیص صحیح کلمه کلیدی در آزمون پیش‌رو خواهد شد.

    برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

    https://noavarpub.com/?p=10601

  • ۴۸- آیا با استفاده از کتابهای کلیدوژه می‌توان در آزمون نظام مهندسی قبول شد؟

    کلیدواژه‌ها جهت موفقیت در آزمون‌های نظام مهندسی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و زمان پاسخگویی به برخی سوالات را به حداقل می‌رساند ولی توجه داشته باشید باید از کتاب‌های کلیدواژه انتظار معقولی داشت و به عنوان یک کتاب کمکی به آن نگاه کرد.

    لذا تصور اشتباهی است که بدون مطالعه و فقط صرف استفاده از کلیدواژه‌ها می‌شود در آزمون نظام مهندسی قبول شد.

    با بررسی آزمون‌های ادوار گذشته، بطور متوسط بین ۱۵ تا ۲۵ سوال (بطور مستقیم و تا ۴۰ سوال بصورت استنباطی) از کتاب‌های کلیدواژه قابل پاسخگویی خواهند بود.

    منظور از استنباطی این‌ است که در برخی سوالات کلمه کلیدی عینا در منابع نیست و طراح سوال از کلمات مشابه استفاده کرده‌ است.

    ۴۹- چند درصد سوالات را می‌توان با کلیدواژه‌ها جواب داد؟

    با توجه به سوالات ادوار گذشته حدود ۱۵ تا ۲۵ سوال را می‌توان با کلیدواژه‌ها جواب داد و نباید انتظار غیرمعقولی از کلیدواژه‌ها داشت در نظر داشته باشید، سوالات آزمون‌های نظام مهندسی در هر دوره پیچیده‌تر و مفهومی‌تر می‌شوند و استفاده از کلیدواژه‌ها را سخت‌تر می‌کند.

  • ۵۰- «تیترواژه طلایی نوآور» چیست؟

    تیترواژه آزمون نظام مهندسی عمران و معماری همانطور که از اسم آن انتظار می‌رود، کتابی است شامل تمامی تیترها و زیر تیترهای کتاب‌های مباحث مقررات ملی که به همان ترتیبی که در مبحث می‌باشد، به همراه شماره صفحه و بند آن، آورده شده است. این کتاب تمامی تیترهای مربوط به یک فصل، بخش یا موضوع را در یک نگاه در اختیار داوطلب قرار می‌دهد و باعث می‌شود که داوطلب در یک نگاه با مرور در بین تیترها، تیتر مورد نظر را خیلی سریع پیدا نماید و بتواند در اسرع وقت به مطلب مورد نظر در مبحث دسترسی سریع داشته باشد.

    یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب این است که تمامی تیترها و زیرتیترهایی که بعضاً در فهرست مطالب مباحث به‌طور کامل آورده نشده است در این کتاب به‌طور کامل آورده شده است.

    در ضمن اینکه برای اولین بار در کتاب «تیترواژه طلایی نوآور» زیر بیشتر تیترها، واژه‌های کلیدی و یا عبارت‌هایی که بیانگر محتوای آن تیتر می‌باشد، نیز نوشته شده است که گاهی با مشاهده این واژه‌ها و یا عبارات، بدون مراجعه به منابع، می‌توان به پاسخ سوال رسید. این ویژگی باعث می‌شود داوطلب به موضوع مربوط به آن تیتر که در سؤال آزمون طرح شده است، دسترسی سریع و آسانتری پیدا نماید.

  • ۵۱-تفاوت تیترواژه و کلیدواژه چیست؟

    کتاب تیترواژه آزمون نظام مهندسی عمران و معماری (نظارت و اجرا) شامل تیترها و زیرتیرهای منابع آزمون نظام مهندسی است. داوطلبان آزمون نظام مهندسی، برای استفاده از کتاب تیترواژه باید حداقل با مباحث مقررات ملی ساختمان، آشنا باشند؛ یعنی بدانند سوال طرح شده در آزمون، از کدام مبحث و از کدام فصل طرح شده است.کلیدواژه کتابی است شامل یکسری کلمات کلیدی، که به ترتیب حروف الفبا چیده شده است و برای هر کلمه کلیدی، شماره مبحث، شماره بند و شماره صفحه مشخص شده است، تا داوطلب بتواند با برداشت یک کلمه کلیدی از متن سوال و یافتن آن در کتاب کلیدواژه به بند مورد نظر هدایت شود. با این توصیف، داوطلب حتی اگر نداند سوال از چه مبحثی طرح شده است نیز، می‌توانند به کمک کلیدواژه به پاسخ آن سوال برسند.

    میزان آشنایی و تسلط داوطلب به منابع، جهت استفاده از تیترواژه بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد. فرض کنید سوالی در مورد میلگرد می‌باشد، این کلمه در مباحث زیادی مثل مبحث پنجم، هشتم، نهم، دهم و… آمده است، برای استفاده از تیترواژه نیاز می‌باشد که داوطلب، به موضوع طرح شده در سوال آگاهی داشته باشد؛ یعنی بداند که موضوعی که از میلگرد در سوال پرسیده شده است مربوط به کدام مبحث و فصل می‌باشد تا بتواند از تیترواژه استفاده کند و خیلی سریع به جواب برسد.

  • ۵۲- بسته یا پک کامل نظام مهندسی تهیه کنیم یا بصورت تک تک کتاب‌ها را خریداری کنیم؟

    توصیه می‌کنیم، تمامی منابع آزمون را به طور کامل تهیه کنید، در تهیه و مطالعه منابع نظام مهندسی، نباید هیچ یک از منابع را از قلم انداخت و هیچ مبحثی را نیز نباید دست کم گرفت. باور داشته باشید حتی یک تست هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. با حذف هر یک از منابع و مباحث، به طور تقریبی حداقل دو تا سه تست را از دست خواهید داد.

    در مورد تهیه کتاب‌ها بصورت تک تک یا بسته بهتر و بصرفه است که بسته‌ها تهیه شوند، به این علت که سعی شده بسته‌های متنوع با بیشترین کارایی و کمترین هزینه تهیه شود، درضمن تخفیف بسته‌ها نسبت به تک کتاب‌ها بیشتر است.

  • ۵۳- با توجه به زمان کم مطالعه و نزدیک بودن به آزمون بیشتر روی کدام کتاب‌ها وقت بذاریم تا نتیجه بهتری را بگیریم؟

    چنانچه در هفته‌های آخر هستید و زمان زیادی تا آزمون باقی نمانده، پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌هایی که چکیده و خلاصه منابع هستند را مطالعه کنید همچنین سوالات ادوار گذشته رو بررسی کنید و سعی کنید با استفاده از کلیدواژه‌ها به سوالات پاسخ دهید.

  • ۵۴- آیا وقت می‌شود همه این کتاب‌ها را مطالعه کنیم؟

    توصیه می‌کنیم، تمامی منابع آزمون را به طور کامل تهیه کنید، در تهیه و مطالعه منابع نظام مهندسی، نباید هیچ یک از منابع را از قلم انداخت و هیچ مبحثی را نیز نباید دست کم گرفت. باور داشته باشید حتی یک تست هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. با حذف هر یک از منابع و مباحث، به طور تقریبی حداقل دو تا سه تست را از دست خواهید داد.

    به این نکته بسیار مهم نیز توجه داشته باشید که همگی منابع الزاما نیاز به مطالعه کامل ندارند، می‌توانید با استفاده همزمان از کتاب‌های کلیدواژه و منابع آزمون منابع نظام مهندسی به تعدادی از سوالات آزمون پاسخ دهید.

    این سوالات معمولا بسیار ساده هستند و دقیقا مطابق با کتاب‌های معرفی شده در منابع هر آزمون طرح می‌شوند و اغلب استنباطی نیستند.

    برای مثال در آزمون معمار اجرا نیازی نیست که کتاب نظام فنی و اجرایی کشور یا قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و کتاب‌هایی از این نوع به طور کامل مطالعه کنید، حتی اگر مطالعه کنید به دلیل اینکه فرصت مرور آنها را ندارید، بیشتر مطالب را فراموش خواهید کرد.

    بنابراین، باز هم تاکید می‌کنیم که الزاما نیاز به مطالعه کامل همه کتاب‌ها و منابع آزمون را ندارید، و فقط کافی است هر یک از این نوع منابع و کلیدواژه مربوط به آنها را تهیه نمایید.

  • ۵۵- آیا باید همه کتاب‌های اعلام شده در منابع را بخوانیم؟

    می‌دانید که آزمون‌های نظام مهندسی بصورت کتاب باز برگزار می‌شود لذا بهتر است همه منابع را همراه خود داشته باشید تا از کلیدواژه‌ها به بهترین شکل استفاده کنید.

    همانطور که در پاسخ سوال قبل مطرح شد برخی از منابع مثل کتاب قانون نظام مهندسی، مبحث دوم، قانون کار و… که صرفا حفظ کردنی هستند احتیاج به مطالعه ندارند و صرفا با داشتن این کتاب‌ها و استفاده از کلیدواژه می‌توانید به سوالاتی که از این منابع طرح می‌شوند پاسخ دهید.

  • ۵۶- با خواندن و مطالعه تعدادی از کتاب‌های منابع می‌توان در آزمون قبول شد؟

    نباید هیچ یک از منابع را از قلم انداخت و هیچ مبحثی را نیز نباید دست کم گرفت.

    باور داشته باشید حتی یک تست هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. با حذف هر یک از منابع و مباحث، به طور تقریبی حداقل دو تا سه تست را از دست خواهید داد.

    لذا بهترین روش این است که کلیه منابع را تهیه کنید و برای مطالعه کتاب‌ها استراتژی داشته باشید و کتاب‌های مفهمومی و پرسوال را مطالعه کنید و نکته برداری کنید و برای پاسخ به سوالاتی که از کتاب‌های حفظ کردنی طرح می‌شوند از کلیدواژه‌ها کمک بگیرید.

  • ۵۷- با چه برنامه‌ای و چطور مطالعه کنیم تا در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟

    طبق تجربه دوره‌های گذشته داوطلبی با پایه علمی متوسط، جهت قبولی در صلاحیت نظارت و اجرا تقریبا روزی ۳ الی ۴ ساعت (بمدت ۲ الی ۳ ماه) زمان نیاز دارد.

    تمامی کتاب‌های اعلام شده در لیست منابع نظام مهندسی، کتاب کلیدواژه و یک کتاب پاسخ تشریحی سوالات ادوار گذشته را تهیه کنید.

    کتاب‌های مهم و تخصصی رشته‌ خود را که باید مطالعه شوند را از کتاب‌هایی که صرفا حفظ کردنی هستند (مثل قانون نظام مهندسی، مبحث دوم و…) و می‌توان با کلیدواژه‌ها جواب داد را از هم تفکیک کنید.

    از کتاب‌های تخصصی شروع به مطالعه کنید، سعی کنید یک ماژیک هایلایت و برای هر کتاب یک برگه برای نکته‌برداری همراه داشته باشید.

    مطالبی را که فکر می‌کنید مهم هستند را در خود کتاب هایلایت کنید و فرمول‌ها، روابط و مطالبی که فکر می‌کنید بسیار مهم و پر اهمیت هستند را در برگه نوت‌برداری وارد کنید.

    این برگه‌ها و هایلایت‌ها بسیار مهم هستند و در هفته‌های آخر باید به این برگه‌ها و هایلایت‌ها رجوع کنید. بهتر هست هر روز قبل از شروع مطالعه، مطالبی که روز قبل هایلایت یا نوت‌برداری کردید مجددا یه نگاهی بیندازید.

    هرروز قسمتی از وقت خود را به تست‌زدن سوالات ادوار گذشته اختصاص دهید، سعی کنید برای رسیدن به جواب از کلیدواژه‌ها استفاده کنید.

    توجه داشته باشید برای استفاده درست از کلیدواژه‌ها در روز آزمون احتیاج به تمرین است در‌غیر اینصورت کلیدواژه‌ها نتیجه عکس خواهند داد و چنانچه داوطلبی بدون داشتن مهارت بخواهد از کلیدواژه‌ها، در روز آزمون استفاده نماید، بعلت نداشتن تمرین سردرگم خواهد شد و زمان را از دست می‌دهد.

  • ۵۸- برای موفقیت در آزمون‌های نظام مهندسی چیکار کنیم؟

    الف) هدف گذاری:
    داوطلبان باید با توجه به آمادگی که از قبل دارند (پایه علمی) و در نظر گرفتن زمانی که تا برگزاری آزمون باقی مانده و همچنین متوسط زمان مطالعه روزانه برای شرکت در یک یا دو یا سه صلاحیت‌ هدف‌گذاری نمایند. توصیه میکنیم صلاحیتهای نظارت و اجرا را در یک دوره و صلاحیت طراحی یا محاسبات را در دوره‌های بعدی شرکت نمایید.

    ب) برنامه‌ریزی:
    توصیه ما اینست که حداقل روزی دو الی سه ساعت جهت مطالعه منابع نظام مهندسی و نیم الی یکساعت جهت بررسی تست‌های ادوار گذشته مقرر شود.

    ج) تعیین استراتژی مناسب جهت مطالعه:
    با توجه به اینکه تعداد منابع آزمون‌های نظام مهندسی تقریبا زیاد می‌باشد بدون داشتن استراتژی مناسب موفقیت در آزمون نظام مهندسی سخت خواهد بود، البته یکی از ویژگی‌های آزمون‌های نظام مهندسی کتاب باز (open book) بودن آن است بنابراین می‌توان با هوشمندی از این ویژگی، برای استفاده از تمامی منابع استفاده بهینه کرد.

    تکنیک‌های بالا زمانی به نتیجه خواهد رسید که تلاش و پشتکار داشته باشید و روزانه فرصت مناسبی را جهت مطالعه منابع و تست زدن اختصاص دهید.

  • ۵۹- تفاوت کتاب‌ها و بسته‌ها چیست؟

    توصیه می‌کنیم، تمامی منابع آزمون را به طور کامل تهیه کنید، در تهیه و مطالعه منابع نظام مهندسی، نباید هیچ یک از منابع را از قلم انداخت و هیچ مبحثی را نیز نباید دست کم گرفت.
    باور داشته باشید حتی یک تست هم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.

    با حذف هر یک از منابع و مباحث، به طور تقریبی حداقل دو تا سه تست را از دست خواهید داد.
    از طرفی جهت رفاه حال شما داوطلبان عزیز، انتشارات نوآور با بررسی کتاب‌ها و منابع آزمون، بسته‌ و پکیج‌هایی را با تخفیف‌های مناسب آماده کرده که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه و مطالعه نمایید تا در آزمون نظام مهندسی به نتیجه مطلوب برسید.
    لذا در مورد تهیه کتاب‌ها بصورت تک تک یا بسته، بهتر و بصرفه است که بسته‌ها تهیه شوند، به این علت که سعی شده بسته‌های متنوع با بیشترین کارایی و کمترین هزینه تهیه شود، درضمن تخفیف بسته‌ها نسبت به تک کتاب‌ها بیشتر است.
    چنانچه کتاب‌هایی را از قبل تهیه کرده‌اید در صورتیکه بر اساس آخرین ویرایش و قابل استفاده هستند، می‌توانید دیگر کتاب‌های موردنیاز خود را بصورت تک تک خرید نمایید.

    • ۶۰- راهنمای جامع جهت آمادگی در روز آزمون

      موفقیت در آزمون نظام‌ مهندسی به عوامل مختلفی وابستگی دارد. خیلی از داوطلبان، صرفا مطالعه‌ی زیاد را عامل قبولی خود، در این آزمون می‌دانند و بدون برنامه و استراتژی مشخصی، وارد جلسه آزمون می‌شوند و متاسفانه نتیجه مطلوب خود را کسب نمی‌کنند؛ درواقع مشکلی که پیش می‌آید این است که داوطلب نمی‌تواند اطلاعات خود را در زمان کم پاسخ‌گویی به هر سوال، پیاده‌سازی کند و دلیل هم مشخص می‌باشد، چون برنامه‌ای برای نحوه شرکت در آزمون و پاسخ‌گویی به سوالات برای خود درنظر نگرفته است. در این ویدئو آموزشی، به این نیاز پاسخ داده شده است.
      ویدیوی آموزشی راهنمای جامع آمادگی در روز آزمون نظام مهندسی

دسترسی سریع به کتاب‌ها و پکیج‌های نظام مهندسی (چنانچه به راهنمایی نیاز دارید اینجا کلیک نمایید.)

لطفا ابتدا رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید:






لطفا صلاحیت مورد نظر خود را انتخاب نمایید:
لینک‌های مناسب برای شما:

774 نظر در مورد «آزمون نظام مهندسی (سوالات متداول)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • سلام خسته نباشید، بنده سال ۱۴۰۰ فارق التحصیل شدم فقط شهریه پرداخت نکردم مدرکم مونده میخواستم بدونم الان مدرکمو بگیرم تکلیف من چیه برای شرکت توی نظام آیا ۳ سال من پر شده یا نه از تاریخ مدرک الان حساب میشه؟

  • با سلام خدمت شما
    بنده سال ۱۳۸۰کادانی معماری شاخه نقشه کشی معماری فارغ‌التحصیل شدم
    و در سال ۱۴۰۳در مرداد کارشناسی ناپیوسته فارغ‌التحصیل میشوم
    آیا سنوات براون محسوب میشود ومن میتوانم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم یا خیر.

  • سلام بنده۳۱/۴/۱۴۰۰لیسانس گرفتم
    میخاستم بدونم تیرماه ۱۴۰۳قبل از سی و یکم میتونم ازمون شرکت کنم؟ فکر کنم تا روز ازمون چند روز کم دارم

  • سلام ببخشید من کارشناسی عمران دارم . اگر مدرک کارشناسی ارشد معماری گرایش طراحی معماری رو بگیرم ، میتونم در آزمونهای نطام مهندسی معماری شرکت کنم ؟

    • سلام. به دارندگان مدرك کارشناسی ارشد در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان که با مدرك کارشناسی خود نمی‌توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی یا مرتبط با آن تعلق نمی‌گیرد.

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام . من کاردانی برق صنعتی الکتروتکنیک سال ۸۵ و کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی مکانیک تاسیسات حرارتی برودتی دارم سال ۱۴۰۲، آیا میتوان در آزمون نظارت مکانیک شرکت کنم . با احتساب سنوات کاردانی چه موقع باید در آزمون شرکت کنم ؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. سنوات کاردانی برای شما محاسبه نمی‌شود. به این دلیل که مدرک کارشناسی و کاردانی شما همسان نیست. در صورتیکه مدرک کاردانی و کارشناسی شما به طور مثال برق بود سنوات کاردانی برای شما محاسبه می‌شد. برای شرکت در آزمون نظام مهندسی با مدرک کارشناسی باید سه سال از زمان فارغ التحصیلی مدرک کارشناسی شما بگذرد.

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. می‌توانید مباحثی که به تازگی ویرایش شدند را خریداری کنید. اما تا زمان آزمون ۱۴۰۳ کتاب‌های کلیدواژه و تیترواژه و همچنین تشریح سوالات را خریداری نفرمایید.

  • سلام.من کارشناسی جامعه شناسی رو سال ۸۶ گرفتم و ارشد شهرسازی رو سال ۹۱.با توجه به غیر مرتبط بودن رشته کارشناسی و ارشد مجبور شدم که دوباره کارشناسی رو از نو بخونم.به همین خاطر کارشناسی ناپیوسته معماری رو سال ۹۹اخذ کردم و سه سال سنوات مجاز برای شرکت در آزمون اسفند رو دارم.سوالم اینه که آیا حالا می تونم برای پروانه اشتغال شهرسازی اقدام کنم و اینکه آیا جایی اشاره ای به ترتیب اخذ مدرک شده در مورد کارشناسی و کارشناسی ارشد.ممنون می شم راهنمایی کنید

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. بله باید ترتیب مدارک تحصیلی رعایت شود.
      طبق این مصوبه :۸-سنوات تحصیلی دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی مرتبط با رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان در صورت اخذ مدرک کارشناسی جدید و یا کارشناسی ارشد که بتوانند با آن صلاحیت طراحی و یا محاسبات سنوات مذکور دریافت نمایند از زمان اخذ مدرک تحصیلی جدید مدرک موثر برای اخذ صلاحیت جدید محاسبه می‌گردد.

  • سلام
    من کاردانی رشته کشاورزی خوندم گرایش مکانیک ماشین های کشاورزی
    کارشناسی رشته معماری دارم
    ایا میتونم در ازمون شرکت کنم؟؟؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. به دلیل اینکه مدرک کاردانی شما غیر مرتبط هست با مدرک کارشناسی هم متأسفانه نمیتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایید.

  • ببخشید یک سوال داشتم منابع امتحان نظام مهندسی بین المللی معماری قابل قبول در کشور های اروپایی و امریکایی را از کجا می توانیم تهیه کنیم و ا یا راهنما و مدرسی در این زمینه وجود دارد که به ما کمک کند وسختی امتحانات چگونه است با تشکر و سپاس فراوان از اساتید خوب نشر نواور .

  • آنا حسینی مقدم می‌گوید:

    سلام میشه به من بگید منبع آزمون نظام مهندسی محاسبات چیه؟؟و چه کتابایی هستن اصلا یادم نمیاد بعداز ۳سال چی خوندم و چه کتابایی داشتم

  • سلام خدمت شما
    بنده فارغ التحصیل کاردانی فنی معماری شهری در سال ۹۹ و همچنین کارشناسی حرفه ای معماری طراحی محیط بیرونی در سال ۱۴۰۱ از دانشگاه جامع علمی کاربردی هستم.
    آیا اگر در مقطع ارشد مهندسی معماری ادامه تحصیل بدهم،میتونم صلاحیت طراحی،نظارت و اجرا رو دریافت کنم؟

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام. من مدرک کارشناسی پیوسته برق قدرت دارم ، و سپس رشته کارشناسی ارشد مدیریت خوندم که نتونستم به پایان برسونم و اخراج شدم
    آیا میتونم در آزمون های نظارت و طراحی برق نظام مهندسی شرکت کنم؟

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام من کتابی میخواهم که سوالات مربوط بهر یک از محبث ۲ تا ۲۲ که در آزمونهای گذشته آمده و یا حدث. زده می‌شود سوالات از کدام قسمت کتاب هست . ممنون از راهنمایی و کمکتان

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. با مدارک تحصیلی رشته های عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک میتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایید.

  • ابوالفضل می‌گوید:

    سلام .مدرک کاردانی تاسیسات حرارتی و تهویه مطبوع از دانشگاه فنی و حرفه ای دارم و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی از دانشگاه آزاد .میتونم توی آزمون ها شرکت کنم

  • سلام بنده سه سال سنواتم موقع ازمون تکمیل میشه اما موقع ثبت نام ده روز کم دارم میخواستم بدونم که میتونم ازمون شرکت کنم

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. سنوات رو باید تا ۱۸ اسفند در نظر بگیرید. اگر سنوات شما تا پایان ۱۸ اسفند (زمان برگزاری آزمون)کامل میشه مشکلی برای ثبت نام ندارید.

  • ناشناس می‌گوید:

    سلام وقتتون بخیر من یه سوال داشتم اینکه من فروردین ۱۴۰۳.. ۳سال سنواتم پر میشه اگر ازمون اسفند۱۴۰۲ باشه میتونم شرکت کنم؟ چون فقط یک ماه کم دارم

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. در صورتیکه آزمون اسفند برگزار شود به دلیل اینکه سنوات شما پر نشده نمیتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید.

  • سلام.نتایج اومده ولی من رمز ورود به سامانه را فراموش کردم و شمارم هم تغییر دادم. چیکار باید انجام بدم.ممنون

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. با توجه به اینکه مدرک کاردانی و کارشناسی شما اصلی است میتوانید هر سه صلاحیت نظارت ، اجرا و طراحی بدون محدودیت ارتقا شرکت کنید.

  • سلام آزمون نظام مهندسی شرکت کردم ولی حالا که نتایج رو نگاه میکنم می نویسدکارنامه یافت نشد، چیه دلیلش؟ از کجا جویا بشم؟

  • کاربر سایت می‌گوید:

    خانم مطلبی ببخشین من سابقه کار ندارم که بخوان بعداز قبولی در آزمون دو نفر پایه ۱ امضا کنند ولی بیش از سه سال از لیسانس گذشته سوالم این بود که اگه سابقه کار نداشته باشم نمیتونم در آزمون شرکت کنم؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      داشتن سنوات سه ساله مدرک کارشناسی و گواهی که به امضای دو نفر پایه یک برسد کافی است. نیار به بیمه نیست.

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام وقتتون بخیر
    من فوق لیسانس مهندسی مکانیک هستم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی نیاز به سابقه کار هم هست؟ با توجه به این که سه سال از مدرک فوق لیسانس گذشته

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. برای ثبت نام همون سنوات سه ساله مدرک کارشناسی لازم است. بعد از قبولی باید سوابق کاری شما توسط دو نفر پایه یک امضا شود.

  • سلام و خسته نباشید
    بنده کاردانی مکانیک خودرو دارم . کارشناسی ناپیوسته مکانیک سیالات.
    پرس و جو کردم گویا نمیشه با این شرایط پروانه بگیرم . گفتند که باید واحدهامو تطبیق بدم و چند ترم هم بگذرونم تا کارشناسی پیوسته بگیرم . بعد از گذشت سه سال از مدرک کارشناسی پیوسته میتونم تو آزمون شرکت کنم .
    درسته ؟
    هیچ راه دیگه ای وجود نداره ؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. با کارشناسی پیوسته در صورت تطبیق واحد های درسی پس از گذشت سنوات میتونید شرکت کنید. ارشد تبدیل انرژی هم راه دیگه ست که باید دو سال از سنوات از مدرک ارشد طی شود. با اداره راه و شهرسازی استان مراجعه کنید و ببینید کدومش رو قبول میکنن همون راه رو انتخاب کنید.

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام من دو روز پیش خرید کرد خریدم به صورت کارت به کارت بوده ولی چرا خریدم تایید نمیشه نوشته فیش واریزی در حال بررسی است لطفاً پیگیری کنید

  • سامان تقی پور می‌گوید:

    سلام من کتاب های کلید واژه رو سال قبل تهیه کردم الان مبحث ده ویرایش شده کلی هم بابت این کتابا پول دادم حالا باید چیکار کنم اون مبحث ده رو داشته باشم کلید واژشو

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، با توجه به اینکه در آزمون اخیر محث ۱۰ جدید ملاک آزمون بوده است، شما میتوانید کلیدواژه مبحث ۱۰ را که به صورت جداگانه منتشر شده است تهیه نمایید. برای اطلاع بیشتر اینجا کلیک کنید.

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیلی بعید هست که مشکلی پیش بیاد، با این حال برای اطلاع بیشتر میتوانید از دفتر مقررات ملی ساختمان این موضوع رو پیگیری نمایید.

  • سلام من در کارشناسی مهندسی نساجی خوندم و ارشد مهندسی عمران گرایش سازه یا زلزله میخوام بخونم میخواستم بدونم ایا راه حلی وجود داره که بتونم توی آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟یا اگر امکان داره سریع ترین راه حلش رو میفرمایید مثل کنکور دوباره کارشناسی ولاغیر

  • جلیلیان می‌گوید:

    با سلام و وقت بخیر.
    بنده مدرک کارشناسی رو سال ۹۹ گرفتم.
    پایان خدمت هم دارم. ولی الان در مقطع ارشد مشغولم.
    ۳ سال از مدرک کارشناسی م گذشته ولی مدرک ارشد رو آخر سال ۱۴۰۲ می گیرم.
    آیا شرایط ثبت نام رو دارم؟
    چون اگر ۲ سال از مدرک ارشد بگذره، تاریخ ثبت نامم میشه سال ۱۴۰۴.
    کدوم رو باید مبنا گرفت؟

  • سلام وقت بخیر
    من کاردانی الکترونیک سال ۹۲ و کارشناسی کنترل ابزار دقیق سال ۹۵ دارم
    میتونم در ازمون نظارت شرکت کنم؟!

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: در ازمون نظارت تاسیسات برقی میتوانید شرکت کنید.

  • سلام.من محاسبات عمران ثبت نام کردم پیامک تایید هم برام اومد.ولی الان که میخام کارت ورود به جلسه بگیرم تو قسمت کارت ازمون خالیه چیزی برام بالا نمیاد.باید چیکار کنم از کجا پیگیری کنم؟

  • ابراهیمی می‌گوید:

    سلام وقت بخیر
    با داشتن مدرک کارشناسی معماری و کارشناسی ارشد شهرسازی آیا میشه هم مهر معماری گرفت و هم شهرسازی ؟

  • سلام و وقت بخیر
    من یدونه ازکتابهای شناروازکتابفروشی خریدم ۴۵۰هزارتومن الان توسایتتوت نگاه میکنم قیمتش ۳۵۰ هست و همچنین درقسمت خریدداینترنتی ۳۱۵
    سوالم اینه که آیا شما وقتی میخواید محصولاتتون رودرکتابفروشیهای دیگه ارائه بدید قیمت داخل جلد رو هم افزایش میدید؟؟
    ممنون میشم جواب بدید چون ۱۵۰هزارتومن گرونتر خریدم!!!!

  • سلام وقت بخیر من کتاب گرفتم متاسفانه رشته منو نمی‌خوام واسه کارشناس رسمی آیا امکان برگشت کتاب هست؟؟

  • با سلام
    یک سوال تخصصی داشتم
    برای مثال اگر من مهر اجرا داشته باشم امکانش هست هم در یک اداره دولتی برای مثال شهرداری کارمند باشم و هم با مهر اجرا اقدام به کار نمایم؟

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام وقت بخیر.بودجه بندی منابع نظارت و طراحی رشته برق چگونه هستش و از هر کدوم از منابع کدوماشون اهمیت بیشتری دارند و باید بیشتر روشون تمرکز کرد

  • سلام. وقت شما بخیر. من فوق لیسانس عمران گرایش مدیریت و ساخت دارم. اما لیسانسم عمران نیست. آیا میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم (در نظارت و اجرا) ممنونم

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام.به دارندگان مدرك کارشناسی ارشد در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان که با مدرك کارشناسی خود نمی توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد. و رشته ارشد شما هم مورد تایید کمیسیون هم ارزی نیست.

  • باسلام کاردانی رشته تعمیرات مکانیک دارم کارشناسی تکنولوژی ساخت و تولید دارم و ارشد مکانیک طراحی کاربردی دارم ،ایا میتونم آزمون نظام مهندسی شرکت کنم ممنونم

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. به دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی با عناوین رشته های ذیل: نقشه کشی عمومی ۲- نقشه کشی و طراحی صنعتی ۳- مکانیک خودرو ۴- مکانیک – ماشین ابزار ۵- مکانیک – سردخانه ۶- مکانیک – تعمیرات نیروگاهها ۷- مکانیک نقشه کشی ۸- اتومکانیک ۹- ساخت و تولید ۱۰- عمران – انتقال آب ۱۱- عمران – آب و فاضلاب ۱۲عمران ۱۲- نگهداری سد و شبکه ۱۳- جوشکاری ۱۴ – صنایع فلزی ۱۵- کنترل صنعتي، پروانه اشتغال به کار کاردانی اعم از اصلی یا مرتبط در رشته های هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد.
      به دارندگان مدرك کارشناسی ارشد در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان که با مدرك کارشناسی خود نمی توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد. با توجه به این دو بند از مصوبات کمیسیون هم ارزی متاسفانه نمیتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید.

  • سلام. بنده کاردانی الکترونیک و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی برق قدرت دارم آیا امکان شرکت در آزمون و دریافت پروانه اشتغال را دارم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، مطابق با دفترچه آزمون ، برای شرکت در آزمون اجرا و اخذ پروانه اجرا تاسیسات مکانیکی لازم است که حداقل دارای پروانه نظارت پایه ۲ باشید. برای اطلاع بیشتر میتوانید از سازمان نظام مهندسی استان پیگیری نمایید.

  • مینا یوسفی می‌گوید:

    سلام ، من کاردانی معماری هستم و تو دفترچه زده بعد از گذشت ۵ سال از مدرک میشه ثبت نام کرد اما برای من بیشتر شده و من نمیتونم چون میزنه سنوات تعلق نمیگیره ، میتونین راهنمایی کنین باید چکار کنم؟

  • با سلام
    آیا امکان ثبت نام برای صلاحیت اجرای تاسیسات مکانیکی با فرض اینکه تا روز آزمون صلاحیت نظارت پایه ۲ اخذ بشه وجود داره ؟
    ممنون

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام وقت بخیر کاردانی ناپیوسته علمی کاربردی تکنولوژی برق کنترل و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد تکنولوژی قدرت در چه آزمونهای میتونه برا نظام مهندسی شرکت کنه؟ با تشکر

  • سلام من ساکن استان همدان هستم و برای آزمون نظام مهندسی در تهران ثبت نام کردم و عضویت نظام مهندسی در تهران ندارم و اصلا ساکن تهران نبودم .در صورت قبولی مشکلی پیش نمیاد؟لطفا جواب بدین تا زمان ثبت نام تمام نشده

  • آیت ورناصری می‌گوید:

    سلام چرا نحوه ثبت نام به مانند گذشته نیست و بصورت دوره های گذشته کد پیگیری نمیده؟فقط نوشته شده دو ازمون خریداری شده

  • سلام خسته نباشید
    من واسه ثبتنام معدل کارشناسیمو با اعشار دقیق دارم
    اما معدل کاردانیمو اعشارشو ندارم یادم نیست ، اگه فقط عدد صحیحشو وارد کنم مشکلی پیش نمیاد و مغایرت حساب نمیشه؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، اگر مطمئن هستید که سنوات لازم رو طی کردین به عنوان مثال از زمان اخذ لیسانس تا روز آزمون ۳ سال سنوات گذشته میتوانید فقط عدد صحیح مدرکتون رو درج کنید و مشکلی نیست. چون پس از قبولی اصل مدرک رو ارائه میدین و چون سنواتتون طی شده مشکلی پیش نمیاد، اما اگر سنوات لازم نگذشته باشه مشکل میخورین.

  • پریسا رستمی می‌گوید:

    درود بر شما
    دیپلم و فوق دیپلم من معماری ساختمان است. لیسانسم رو حسابداری گرفتم و جهت شرکت در آزمون و ورود به نظام مهندسی، در حال حاضر برای شرکت در آزمون ارشد معماری، آماده میشم.
    در کل ممنون نیشم راهنماییم کنید که با مدرک فوق دیپلم معماری (کاردانی) و لیسانس حسابداری و نهایتا کارشناسی ارشد معماری، میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم و وارد این نظام بشم؟ و در نهایت پروانه اشتغال دریافت کنم؟
    سپاسگزارم اگر راه درست رو بهم نشون بدید.
    ممنون از همراهی شما

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، آخرین ویرایش مبحث ۱۰ و ۱۷، ویرایش سال ۱۴۰۱ هست و میتوانید از سایت انتشارات نوآور تهیه کنید. همچنین مبحث ۲۳ در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار منتشر شد. برای تهیه کتب مباحث مقررات ملی ساختمان میتوانید به این لینک رجوع کنید.

  • مهدی علیراده می‌گوید:

    درود
    وقت بخیر
    بنده کارشناسی عمران و ارشد ترافیک دارم. امکانش هست در دو آزمون اجرا و ترافیک آزمون بدم و هر دو پروانه اشتغال را کسب کنم یا فقط مجاز به استفاده از یک پروانه اشتغال هستم؟

  • سلام. سوال من این هست که من سه سال از مدرک لیسانسم گذشته و الان هم اخر ارشدم هست دارم دفاع میکنم و دکترا هم قبول شدم از مهر شروع ترمم هست. و اینکه سربازی نرفتم و فعلا معافیت تحصیلی دارم. ایا اگر ازمون بدم و قبول بشم میتونم پروانه اشتغال به تحصیل بگیرم یا نه؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، شما در صورت دارا بودن شرایط میتوانید با مدرک کارشناسی آزمون نظام مهمندسی رو شرکت کنید و مدت زمان قبولی شما ۳ سال اعتبار دارد، یعنی در این بازه ۳ ساله لازم هست که خدمت سربازی رو تمام کرده و کارت پایان خدمت دریافت کنید تا بتوانید پروانه نظام مهندسی را اخذ کنید. در واقع برای اخذ پروانه نظام مهندسی یا باید کارت پایان خدمت داشته باشید و یا معافیت دائم، و معافیت موقت مثل معافیت تحصیلی قابل قبول نیست. موفق باشید.

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، الزاما نباید رشته تحصیلی شما ریاضی فیزیک بوده باشد که بتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید…، لطفا رشته و گرایش کاردانی و کارشناسی خود را بفرمایید تا دقیق تر بتوان راهنمایی کرد.

  • سلام وقت بخیر من کاردانی معماری رو ۹۵ گرفتم و کارشناسی رو ۱۴۰۰/۶ میخواستم بدونم چه زمانی مجاز به دادن ازمون میشم و اینکه من اگر با مدرک کارشناسی نظارتو اجرارو بگیرم و واسه گرفتم طراحی با مدرک ارشد اقدام کنم موردی نداره؟؟یا باید با مدرک ارشد به نظام مهندسی ورود پیدا کنم؟
    چون مدرک کارشناسی من تکنولوژی معماری هستش که واسه گرفتن طراحی با کارشناسی تکنولوژی معماری داستان پیش میاد که میگن نمیدن یا میگن که تا پایه ۳ بیشتر نمیدن
    در این مورد یه توضیحی بدید ممنون.

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: شما با مدرک کارشناسی تکنولوژی معماری میتوانید در آزمون نظارت و اجرا و طراحی شرکت کنید، و پروانه نظارت و اجرا را بدون محدودیت اخذ کنید و برای پروانه طراحی هم امکان ارتقاء صرفا تا پایه ۲ را دارید. که میتوانید بعدا ارشد معماری را اخذ کنید و پروانه طراحی را هم ارتقاء دهید. بنابراین در حال حاضر با مدرک کارشناسی هم میتوانید شرکت کنید. جهت اطلاع بیشتر هم میتوانید به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنید و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام.من کاردانی معماری فارغ التحصیل۸۷ و کارسناسی معماری فارغ التحصیل ۸۹ میباشم
    هنگام ثبت نام (طبق دستورالعمل آزمون سنوات کاردانی برای آزمون معماری طراحی قابل محاسبه نمی باشد) را مینویسد و اجازه ادامه ثبت نام را نمیدهد
    من باید گزینه کاردانی را حذف کنم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، در این گونه موارد مجدد امتحان کنید احتمالا مشکل برطرف میشود. در غیر این صورت برای اطلاع بیشتر باید با دفتر مقررات ملی ساختمان تماس بگیرین.

  • سلام وقت بخیر
    با توجه به اینکه واسه گرفتن مدرک هزینه ی بالایی رو دانشگاه ها میگیرن ( قانون جدید ) نظام مهندسی امکانشو میده گواهیه مدرک بیاریم؟
    یه مورده دیگه ایا مشکل مدارک تحصیلی که پیشوند تکنولوژی داشتن با نظام مهندسی برطرف شد؟؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، در مورد سوال اول میتوانید برای اطلاع بیشتر از سازمان نظام مهندسی استان پیگیری بفرمایید تا دقیقتر راهنمایی نمایند.
      و در مورد سوال دوم هم باید گفت در صورتی که مدرک کاردانی مرتبط یا اصلی بوده و مدرک کارشناسی تکنولوژی رشته های مرتبط یا اصلی نظام مهندسی باشد امکان اخذ پروانه را خواهید داشت.

  • سلام وقت بخیر ببخشید من دو سوال داشتم . من مدرک تحصیلیم مهندسی مکانیک( بدون گرایش)هستش بیش از سه سال هم از مدرکم گذشته. میخواستم بدونم میتونم در آزمون شرکت کنم؟آخه رشته تحصیلیم بدون گرایش هستش. و اینکه توی کامنتا گفتین موقع گرفتن پروانه اشتغال به کار باید حتما سابقه کاری مرتبطمون توسط دو نفر از نظام مهندسی تایید بشه . من سابقه کار دارم ولی مرتبط نیست توی یه شرکت کارمند هستم . یعنی حتی اگر آزمون قبول بشیم بهمون مهر نظام مهندسی تعلق نمیگیره؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بحیر، اگر رشته تحصیلی تون بدون گرایش هست به احتمال زیاد محدودیتی بابت شرکت در آزمون ندارید و میتوانید آزمون نظارت و طراحی مکانیک را شرکت کنید. برای اطلاع بیشتر هم میتوانید از اداره راه و شهرسازی پیگیری نمایید.
      و منظور از سابقه کار حرفه ای، سپری شدن ۳ سال از زمان اخذ لیسانس تا روز آزمون است.

  • منظور از تاریخ فارغ التحصیلی چیه من ۱۳۹۸/۰۴/۱۰ داخل مدرک کارشناسی نوشته فارغ التحصیل شدم با حساب ۳ سال میشه ۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ولی داخل سایت نظام مهندسی قسمت سنوات مینویسه اجازه آزمون دادن ندارم

  • سلام جسارتا یه سوال دارم بنده کارشناسی ناپیوسته هستم واسه ثبت نام ازمون طراحی معماری نظام مهندسی قسمت ثبت مدارک التحصیلی قید شده که مدارک تحصیلی خود را با علامت در کنار هر مقطع تعیین کنید ،بعد از وارد کردن اطلاعاتم وزدن تیک کنار کاردانی و کارشناسی موقع تایید نهایی خطایی میده که میگه طبق دستورالعمل ازمون سنوات کاردانی برای ازمون معماری طراحی قابل محاسبه نیست .حالا اگه تیک کاردانی رو نزنم و فقط اطلاعات کارشناسی رو وارد کنم بعد به مشکلی بر نمیخورم ؟ممنون میشم راهنمایی کنیدتاریخ مدرک کاردانی ۱۹/۱۱/۱۳۹۱ میباشد وسه سال هم از کارشناسیم میگذره باتشکر.

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، اگر مدرک کاردانی هم داشتید که لازم هست حتما قید شود. احتمالا خطای سیستمی هست. میتوانید در این موارد مجدد امتحان کنید

    • سلام وقت بخیر، برای شرکت در آزمون نظام مهندسی لازم هست که تا آخرین روز برگزاری آزمون ، حداقل ۳ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی سپری شده باشد. اگر تا روز برگزاری آزمون این سنوات را طی کرده باشید میتوانید در ازمون شرکت کنید.

  • سلام وقت بخیر،من آزمون طراحی معماری بعد از اعتراض قبول شدم ولی کارنامه‌ام شماره ه سریال نداره،برای درخواست صدور پروانه نوشته تصویر کارنامه و شماره سریال میخواد،میشه راهنمایی کنید؟

  • سلام نوقع ثبت نام ازمون نظام مهندسی میشه محل ازمون رو در شهری غیر از شهر محل سکونت و محل تولد انتخاب کرد؟ در کل میشه پروانه نظام رو بجز این دو شهر به انتخاب خودمون باشه؟

  • سلام برای دریافت مدرک نظام مهندسی کارت پایان خدمت الزامی است
    آیا اگر شاغل ارگان نظامی باشیم با ارائه برگه مشغول بودن در شغل نظامی میتوان کارت پایان خدمت را دریافت کرد ؟؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، برای اخذ پروانه، داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ضروری است و با داشتن معافیت موقت (همچون شاغل بودن به تحصیل و یا شاغل بودن در ارگان های نظامی و …) امکان اخذ پروانه وجود ندارد.

  • سلام وقتتون بخیر بنده مدرک تاسیسات برقی کاردانی را در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ و مدرک کارشناسی را در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ اخذ کرده ام
    با توجه به اینکه ۳ سال آزمون اعتبار دارد میتوان الان شرکت کنم یا اینکه حتما باید ۳ سال کامل بگذرد و اینکه دوران سربازی نیز جزو سابقه ۳ سال محاسبه میشود یا باید ۵ سال بگذرد؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، یکی از شرایط اصلی برای شرکت در آزمون آن است تا روز برگزاری آزمون، حداقل ۳ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی گذشته باشد. بنابراین اگر زودتر از این زمان در آزمون شرکت کنید و حتی قبول شوید، قبولی شما بی اعتبار خواهد بود. اما اگر بعد از گذشت ۳ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی، در آزمون شرکت کنید، مدت زمان قبولی شما در این حالت ۳ سال خواهد بود که میتوانید در فرصت خدمت سربازی رو هم بگذرانید.

  • سلام وقت بخیر
    چرا چاپ مجدد کلیدواژه عمران نظارت متوقف شده؟ برای ازمون اردیبهشت باید تهیه کنم این کتابو لطفا موجود کنید🙏🙏

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، احتمالا برای آزمون پیش رو این کتاب چاپ نشود. و کلیه شرکت کنندگان آزمون نظارت و اجرا میتوانند تنها کلیدوآژه اجرا را تهیه کنند و برای آزمون نظارت هم از آن استفاده کنند.

  • سلام وقتتون بخیر
    من ۳۰ شهریور۱۳۹۹مدرک کارشناسی معماری گرفتم.
    یعنی ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ به بعد میتونم شرکت کنم؟
    امسال ازمون طراحی معماری اردیبهشت برگزار میشه.یعنی امکانش هست نوبت دوم هم برگزار بشه؟
    اگه دو نوبت برگزار بشه میتونم شرکت کنم نوبت دوم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، حداقل ۳ سال بعد از زمان اخذ مدرک کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون نظام مهندسی هستید. و شما میتوانید آزمون نظام مهندسی بعد از تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ را شرکت کنید .

  • سلام وقتتون بخیر
    درآمد یک مهندس ناظر عضو نظام مهندسی مکانیک پایه سه با توجه به سهمیه ای که بهش تعلق میگیره برای
    شهر تهران تقریبا در چه حدودی هست؟با تشکر

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بسته به حجم پروژه ای که شما در طول سال میتوانید سهمیه دریافت کنید، به طور متوسط و تقریبی حدودا ۱۲ الی ۱۵ میلیون تومان در سال میتونید اخذ کنید. برای اطلاع دقیق تر توصیه میشه حتما از نظام مهندسی استان پیگیری نمایید.

  • وقت بخیر . بنده سال ۹۷ فارغ التحصیل رشته عمران کارشناسی شدم و شهریور ۱۴۰۱ فارغ التحصیل ارشد عمران گرایش زلزله شدم . خرداد ۱۴۰۲ احتمالا برم خدمت . برای اردیبهشت ۱۴۰۲ که ازمون هست با توجه به اینکه خدمت نرفتم، میتونم ازمون رو با مدرک کارشناسی م که ۴ سال ازش گذشته شرکت کنم؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. با مدرک کارشناسی میتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید. در صورت قبولی به مدت سه سال زمان دارید که سربازی خود را به پایان رسانده و پروانه اشتغال به کار خود را دریافت کنید.

  • سلام وقتتون بخیر
    من ۳۱شهریور۱۳۹۷مدرک کاردانی معماری
    و ۲۴بهمن۱۴۰۰مدرک کارشناسی معماریمو گرفتم
    چ سالی میتونم درازمون نظام شرکت کنم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، جهت شرکت در آزمون لازم است تا روز آزمون حداقل ۳ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی گذشته باشد. بنابراین شما از ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ به بعد میتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید.

  • سلام با عرض خسته نباشی دیپلم معماری ساختمان است کاردانی عمران امور پیمان است واسه ارشد بخونم عمران ساختمانی سازی میتونم تو نظام مهندسی شرکت کنم

  • سلام من الان مدرک کاردانی تاسیسات مکانیکی ساختمان دانشگاه علمی کاربردی دارم اگه بخوام تو آزمون نظام مهندسی شرکت کنم برای کارشناسی باید چه رشته ای بخونم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر ، امکان شرکت در آزمون نظام مهندسی با مدرک کاردانی وجودندارد، و حداقل مدرک تحصیلی لازم کارشناسی هست.

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر، حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی، کارشناسی می‌باشد . شما با مدرک کاردانی میتوانید در نظام کاردان های تجربی فعالیت داشته باشید

  • سلام وقت بخیر بنده پک کامل منابع ازمون نقشه برداری خریداری کردم که شامل ۷کتاب هس مبحث ۲،۱۲،۲۱ساختمان فتوگرامتری ،نکات جامع و طبقه بندی شده ازمون ها،قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و تشریح کامل سوالات و شرح درس طبقه بندی شده بر اساس ریز موضوعات موجود در پک میباشد ایا نیاز ب خریدن جدا گانه کلید واژه ازمون نقشه برداری و تشریح کامل سوالات و شرح درس میباشد یا این سه کتاب در کتاب تشریح کامل سوالات و شرح درس طبقه بندی شده بر اساس ریز موضوعات موجود هس

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، به این دلیل که کتاب کلیدوآژه بر اساس کتاب شرح و درس و تشریح سوالات طبقه بندی شده نقشه برداری (تالیف خانم اسلامی زاده ) بروز نشده و با این کتاب در حال حاضر مطابقت ندارد، کتاب کلیدواژه فعلا در بسته موجود نیست

  • سلام وقت بخیر،
    بنده در تاریخ ۳/۳/۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدم در کارشناسی ارشد مکانیک گرایش تبدیل انرژی، آیا میتونم برای آزمون نیمه اول ۱۴۰۲ شرکت کنم؟! و اینکه سابقه کار ندارم در این مورد نیز ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، لطفا رشته و گرایش کارشناسی و همینطور اگر کاردانی داشتید رو هم بفرمایید، و تاریخ اخذ هرکدام را نیز ذکر کنید تا دقیق‌تر راهنمایی کنیم.
      منظور از سابقه کار حرفه ای برای شرکت در ازمون نظام مهندسی ، گذشت سنوات حداقل ۳ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی هست، و اگر سایر شرایط شرکت در آزمون را دارا باشید میتوانید شرکت کنید و الزامی به داشتن بیمه نمی باشد. موفق باشید.

  • سلام وقتتون بخیر
    من ۳ سال از مدرک کارشناسی عمرانم گذشته ولی فقط یکسال سابقه کار اجرایی بدون بیمه دارم.آیا میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم و درصورت قبولی پروانه اشتغال رو بگیرم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، برای شرکت در آزمون نظام مهندسی لازم هست که حداقل ۳ سال از زمان اخذ لیسانستون تا روز آزمون گذشته باشه، و همین کافی هست و الزامی به داشتن بیمه نیست.

  • باسلام
    بنده فارغ التحصیل رشته کاردانی فنی معماری شهری،دانشگاه علمی کاربردی در آخرشهریور۹۹ هستم
    اکنون دانشجوی کارشناسی ناپیوسته حرفه ای معماری-طراحی محیط بیرونی ترم آخر در همان دانشگاه هستم(ورودی۱۴۰۰)
    قبلا به اداره راه و شهرسازی مراجعه کردم و گفتن فقط میتونی در آزمون نظارت و اجرا شرکت کنی و طراحی نمیشه
    آیا راهی وجود داره و تعداد سنوات چقدره برای شرکت در آزمون اجرا؟؟؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: به دلیل مرتبط بودن گرایش رشته کاردانی و کارشناسی، تنها امکان شرکت در ازمون نظام مهندسی نظارت و اجرا برای شما وجود دارد.
      ضمن اینکه برای شرکت در ازمون نظام مهندسی لازم است حداقل ۳ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی شما تا روز برگزاری آزمون سپری شده باشد. موفق باشید.

  • سلام من لیسانس مدیریت پروژه دارم و فوق لیسانس مهندسی زلزله که دوسال از فارغ التحصیلی آن گذشته و درحال حاضر لیسانس عمران هم دارم که به تازگی فارغ التحصیل شدم و پروانه نظارت و اجرا هم دارم میخواستم بدونم برای صلاحیت محاسبات میتونم با توجه به اینکه دوسال از فوق لیسانسم گذشته در آزمون دوربعد شرکت کنم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، با توجه به اینکه ذکر نکردین زمان اخذ دقیق مدارکتون چه زمانی هست، توصیه میشه برای اطلاع بیشتر با دفتر تماس بگیرین تا همکاران ما در بخش مشاوره دقیقتر توضیح بدن خدمتتون ، موفق باشید

  • علی اکبر می‌گوید:

    سلام
    بنده دارای کاردانی مکانیک خودرو و کارشناسی ناپیوسته مکانیک سیالات. که بعد اخذ کارشناسی موفق به پروانه نظارت تاسیسات مکانیکی شدم و الان پایه ۲ هستم. سال ۹۴ ارشد مکانیک تبدیل انرژی گرفتم آیا می تونم در آزمون تاسیسات مکانیکی طراحی شرکت کنم؟ البته ثبت نام کرده ام

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس آخرین مصوبات کمسیون هم ارزی رشته ها: در حال حاضر به دلیل غیر مرتبط بودن گرایش کاردانی با رشته های هفتگانه ساختمان، امکان اخذ پروانه طراحی با وجود داشتن مدرک “ارشد تبدیل انرژی” برای شما وجود ندارد. با این وجود توصیه میشود برای کسب اطلاع بیشتر حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه نموده و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • با عرض سلام . یه سوال دارم از خدمتتون . من در آزمون مردادماه با مدرک کارشناسیم که مربوط به سال ۹۵  شرکت کردم ، حالا الان برای گرفتن کارت عضویت نظام مهندسی می خوام اقدام کنم ، مدرک ارشدم دارم که مربوط به سال ۹۹ هست ، اگر مشخصات مدرک ارشد را هم واسه عضویت بدم با توجه به اینکه هنوز ۲ سال ازش نگذشته مشکلی از نظر اون مدت زمان کار حرفه ای وجود ندارد ؟با تشکر

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، در صورتی که سنوات لازم از زمان اخذ مدرک ارشد هنوز طی نشده است، میتوانید درخواست صدور پروانه را با مدرک کارشناسی بدهید و بعدها مدرک کارشناسی ارشد را نیز جهت ارتقای پایه ارائه دهید. برای کسب اطلاع بیشتر نیز میتوانید به سازمان نظام مهندسی استان مراجعه کنید

  • سلام..بنده کاردانی عمران روستایی کارشناسی تکنولوژی معماری و ارشد معماری داخلی دارم///و پروانه نظارت و اجرا هم دارم..میخاستم ببینم میتونم در ازمون طراحی شرکت کنم و امکان ارتقا پایه دارم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: احتمالا بتوانید با مدرک کارشناسی تکنولوژی معماری، پروانه طراحی را اخذ کنید ، اما نهایتا تا پایه ۲ امکان ارتقاء پایه پروانه طراحی را دارید.
      (البته در صورتی که گرایش کارشناسی ارشد معماری – معماری میشد، این امکان بود که به پایه های بالاتر هم ارتقاء دهید. ) با این حال توصیه میشود جهت کسب اطلاع بیشتر حتما حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه نمایید و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارین. موفق باشید.

  • سلام وفت بخیر.
    من مدرک کاردانی متالوژی دارم بعد کارشناسی ناپیوسته عمران خوندم ایا میتونم داخل آزمون نظام مهندسی شرکت کنم

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، به دلیل غیر مرتبط بودن رشته کاردانی با رشته های هفتگانه ساختمان، امکان اخذ پروانه نظام مهندسی با کارشناسی برای شما وجود ندارد، احتمالا شاید بتوانید با اخذ مدرک کارشناسی ارشد سازه یا زلزله، در آزمون نظام مهندسی عمران نظارت و اجرا شرکت کنید. توصیه میشود برای کسب اطلاع دقیقتر در این باره حتما حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه نموده و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر من مهندسی کشاورزی رشته مهندسی آب خوندم میخواستم بدونم اگر ارشد عمران بخونم میتونم توی آزمون های نظام مهندسی شرکت کنم ؟ اگر میتونم کدوم گرایش رو بخونم بهتره ؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها:
      به دارندگان مدرك کارشناسی ارشد در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان که با مدرك کارشناسی خود نمی توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد .
      توصیه میشود برای اطلاع بیشتر حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه نماییدو مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • سلام
    من کاردانی مدیریت و کارشناسی مهندسی اجرایی عمران دارم و ۳ سال از اخذ مدرک گذشته آیا میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم ؟؟؟

  • سلام وقت بخیر من کاردانی عمران راهسازی دانشگاه علمی کاربردی خوندم ولی کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی معماری دانشگاه آزاد ، میتونم هر سه آزمون نظارت و اجرا و طراحی شرکت کنم؟ و بعدا برای ارتقا پایه ارشد معماری بخونم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: احتمالا بتوانید با مدرک کارشناسی تکنولوژی معماری تنها پروانه نظام مهندسی در صلاحیت نظارت و اجرا معماری را اخذ کنید. و برای اینکه بتوانید پروانه طراحی را نیز دریافت کنید لازم هست که کارشناسی ارشد معماری را اخذ کنید. با این حال توصیه میشود حتما برای کسب اطلاع دقیق تر به اداره راه و شهرسازی مراجعه نموده و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • حمیده سادات میروکیلی می‌گوید:

    سلام، وقت به خبر.
    آیا با مدرک کاردانی عمران امور پیمانها از دانشگاه علمی کاربردی و کارشناسی ناپیوسته مهندسی عمران-عمران از دانشگاه آزاد می توان آزمون محاسبات شرکت کرد؟
    ممنون میشم زود پاسخ بدید چون من ثبت نام کردم و نمی دونم آماده بشم برای آزمون یا نه؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: به دلیل اینکه هر دو گرایش کاردانی و کارشناسی شما جزء رشته های اصلی هست احتمال زیاد شما بتوانید در آزمون محاسبات شرکت کنید، با این حال توصیه میشود برای کسب اطلاع دقیق تر حتما به اداره راه و شهرسازی مراجعه نمایید و و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس ان به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارین. موفق باشید.

  • درود و عرض ادب
    بنده با مدرک کارشناسی برق شاخه الکترونیک و سابقه ۲۳ سال با شرایط سخت و زیان اور بازنشست شده ام! و با توجه به سن ۴۵ ساله ام میخاستم در ازمون نظام مهندسی شرکت کنم و بعنوان ناظر تاسیسات برق در یکی از شهرستانهای استان فارس مشغول بکار شوم؟ ایا با توجه به شرایطم میتوانم درین ازمون شرکت کنم؟ و چنانچه قبول شوم ایا سازمان به من اجازه فعالیت در این زمینه خواهد داد؟
    قبلا از پاسخگوییتان سپاسگزارم

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، در صورتی که کارشناسی پیوسته برق الکترونیک داشته باشیدو یا گرایش کاردانی و کارشناسی هر دو الکترونیک بوده یا جزء رشته های مرتبط باشه، میتوانید در آزمون نظام مهندسی نظارت برق شرکت کنید. و از بابت شرایط سنی محدودیتی ندارید. برای کسب اطلاع دقیق تر میتوانید به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارین. موفق باشید

  • سلام وقت بخیر ،
    من دراسفند ۹۸لیسانس مهندسی صنایع رو گرفتم و با توجه به اینکه دروس اصلی مهندسی عمران مثل استاتیک و مقاومت مصالح ،نقشه کشی صنعتی و مدیریت پروژه و…رو داشتیم آیا میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم ؟و اگر میتونم در چه آزمونی ؟لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر از سایت خوبتون

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر به دلیل غیر مرتبط بودن رشته مهندسی صنایع با رشته های هفتگانه ساختمان، امکان اخذ پروانه نظام مهندسی با مدرک مهندسی صنایع وجود نخواهد داشت.

  • ابولفضل‌ می‌گوید:

    سلام‌من‌کاردانی‌معماری‌شهری‌دارم‌و‌کارشناسی‌عمران‌اجرایی‌ایا‌می‌توانم‌در‌ازمون‌شرکت‌کنم

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: احتمالا بتوانید آزمون نظارت و اجرا عمران را شرکت کنید. با این حال توصیه میشود حتما حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنید و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • کاربر سایت می‌گوید:

    ارشد سازه دارم ولی هیچ سابقه تجربی و اجرایی ندارم. در صورت قبولی در آزمون، می تونم پروانه اشتغال به کار بگیرم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، یکی از شرایط اعلام شده برای شرکت در آزمون و اخذ پروانه ، گذشت حداقل ۳ سال از زمان اخذ مدرک لیسانس تا روز ازمون میباشد. در صورتی که سایر شرایط را نیز داشته باشید میتوانید در آزمون شرکت نمایید.

  • ملیحسا می‌گوید:

    سلام خسته نباشید با رشته معماری داخلی دانشگاه فنی و حرفه ای کارشناسی ناپیوسته
    میتوان در آزمون نظام مهندسی شرکت کرد ؟؟

  • محمد علویان می‌گوید:

    سلام، وقت بخیر
    دوست عزیز آیا این امکان هست که با مدرک کارشناسی مکانیک سیالات و مهر مکانیک با توجه به ادامه تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) در رشته عمران گرایش سازه در آمون طراحی، نظارت و محاسبات رشته عمران در آزمون شرکت کرد.؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها این امکان وجود ندارد، و توصیه میشود برای اطلاع بیشتر به اداره راه و شهرسازی مراجعه نموده تا دقیقترشما رو راهنمایی نمایند. موفق باشید

  • سلام من کارشناسی معماری خوندم و حالا میخام برای ارشد معماری داخلی بخونم خاستم بدون برای ازمون نظام مهندسی حتما باید گرایش ارشدمم معماری معماری باشه؟؟؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بستگی داره چه صلاحیتی رو بخواهید شرکت کنید. ، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: اگر بخواهید آزمون طراحی شرکت کنید، لازم هست که گرایشتون اصلی باشه، یعنی یا معماری – معماری باشه و یا معماری – نقشه کشی، و به طور کلی باید رشته گرایش کاردانی و کارشناسی مرتبط با رشته های هفتگانه ساختمان باشه تا بتوانید حداقل آزمون نظارت و اجرا را شرکت کنید . لطفا رشته دقیق کاردانی و کارشناسیتون رو بفرمایید تا دقیق تر راهنمایی کنیم.

  • سلام
    کارشناسی ناپیوسته مکانیک خودرو دارم
    اگر ارشد تبدیل انرژی بگیرم میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بستگی به رشته کاردانی تون داره، لطفا گرایش و رشته کاردانی رو هم بفرمایید،
      در صورتی که کارشناسیتون پیوسته باشه و یا کاردانی نیز گرایش مکانیک خودرو داشته باشید، به دلیل غیرمرتبط بودن این رشته و گرایش با رشته های ساختمان، امکان اخذ پروانه نظام مهندسی ( حتی با داشتن ارشد تبدیل انرژی) را نخواهید داشت. و اگر رشته کاردانی رو هم بفرمایید دقیق تر میتونیم شما رو راهنمایی کنیم. برای اطلاع بیشتر توصیه میشود حتما حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه نموده و مدارک تحصیلی خود را ارائه نمایید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی را دارین. موفق باشید

  • سلام
    سه سال باید از زمان خروج از دانشگاه با کسب درجه کارشناسی ملاک شرکت در آزمون نظام مهندسی هستش یا سه سال از تاریخ صدور گواهی موقت پایان تحصیلات ؟ چون من سال ۹۸ فارغ التحصیل شدم بعد دو سال رفتم خدمت سربازی بعد سال ۱۴۰۱ با کارت پایان خدمت رفتم دانشگاه که گواهی موقت برام صادر کردن ؟!

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها به تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۰۴ به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در هر یک از گرایشهای عمران که مدرک کارشناسی آنها در رشته عمران یا مرتبط با آن نباشد ، با توجه به عدم ارتباط بیش از ۷۰٪ محتوای علمی و آموزشی آنها با رشته اصلی کارشناسی مهندسی عمران هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته های اصلی یا مرتبط با عمران تعلق نمی گیرد.

  • سلام ، وقت بخیر من رشته کارشناسیم عمران هست و اگر درس بارگذاری رو پاس نکرده باشم برای نظام مهندسی باید چکار کنم ؟ چون از واحد های لازمه

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. در هر صورت مدرک با عنوان مهندسی عمران که مورد تایید وزارت علوم باشه مشکلی نخواهد داشت. ولی برای اطلاع بیشتر به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنید.

  • سلام وقت به خیر
    آیا امکان دارد که همزمان هم مهر مهندسی عمران داشته باشیم وهم مهندسی نقشه برداری؟
    واین که آیا مهندسی فناوری عمران – نقشه برداری تودانشگاه علمی کاربردی برای مهندسی نقشه برداری معتبره واجازه میده که توهمه آزمون ها شرکت کنیم؟
    سپاس

  • سلام .سال ۹۳ مهندسی برق گرایش قدرت گرفتم .وبرای دی ماه سال جاری شرکت کردم البته طراحی نظارت واجرا .خاهشا بسته جامع وکامل درخصوص کلیه سوالات آزمون ودقیق چه کتابهایی رو باید بخونم وهزینهام وچه زمانی کتب به دستم خواهد رسید .من مشهد زندگی میکنم .ممنون

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام این مجموعه دو پیکیج برای آمادگی آزمون نظام مهندسی ارائه میدهد یکی بسته ویژه است این بسته‌ها کتاب‌های مباحث مقررات ملی ساختمان را شامل نمی‌شود و مخصوص داوطلبانی است که از قبل مباحث را تهیه کرده‌اند. کتاب‌های این بسته عبارتند از: کتاب آزمون‌های ادوار گذشته، کتاب کلیدواژه، کتاب‌های‌ شرح تفصیلی مباحث و کتاب شرح و درس. و بسته کامل کتاب‌های این بسته همان کتاب‌های بسته ویژه است با این تفاوت که کتاب‌های مباحث مقررات ملی ساختمان را هم شامل می‌شود. کتاب های آزمون نظام مهندسی برق نظارت و کتاب‌های نظام مهندسی برق طراحی

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، برای پیگیری میتوانید با سایر اطلاعات دیگر هم وارد بشین ، مثلا با وارد کردن سال تولد و شماره ملی و شماره شناسنامه میتوانید در سایت دفتر مقررات، کارنامه و نتایجتون رو مشاهده نمایید

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، اگر هر دو آزمون نظارت و اجرا عمران را شرکت میکنید، میتوانید فقط کلیدوآژه عمران اجرا را تهیه کنید و برای آزمون نظارت هم از آن استفاده کنید.

  • ریحانه می‌گوید:

    سلام آیا کسانی که در دانشکده معماری فارغ التحصیل میشوند در ازمون نظام مهندسی هم میتوانند قبول شوند؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ،میشه دقیق‌تر بفرمایید که چه رشته و گرایشی بودین؟( بستگی به رشته و گرایش کاردانی و کارشناسیتون داره)

  • سلام وقت بخیر،بنده مدرک کارشناسی پیوسته رشته مهندسی عمران رو ۲ سال پیش گرفتم و سال بعد مقطع ارشد مهندسی سازه رو تموم میکنم.با توجه به اینکه سال دیگه ۳ سال از زمان فارغ التحصیلیم در مقطع کارشناسی میگذره آیا میتونم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم یا باید ۲ سال از زمان فارغ التحصیلیم در مقطع ارشد بگذره؟؟؟؟؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، اگر سنوات ۳ سال از اخذ مدرک کارشناسی تا زمان آزمون برای شما تا سال بعد کامل میشه، میتونید با مدرک کارشناسی شرکت کنید. و نیازی نیست صبرکنید تا سنوات ارشد هم طی بشه، موفق باشید.

  • با سلام و عرض ادب
    من سال ۹۰ کارشناسی پیوسته برق الکترونیک گرفتم
    سال ۹۶ کارشناسی پیوسته عمران گرفتم
    امسال ازمون نظارت و اجرا عمران دادم و ان شاءالله قبول میشم
    من میتونم ازمون نطارت و طراحی تاسیسات برقی هم شرکت کنم یا نه ؟
    اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

  • کاش توضیحی هم داده بودید که اگر کسی مدرک کارشناسی غیر مرتبط ولی ارشد مرتبط دارد میتواند در این ازمونها شرکت کند یا خیر؟
    مثلا من کارشناسی کشاورزی گرایش تکنولوژی آب و ارشد عمران آب و سازه های هیدرولیکی دارم امکان شرکت در آزمون فراهم است یا خیر؟

    • پشتیبان نوآور می‌گوید:

      سلام. طبق مصوبات کمیسیون هم ارزی اگر با مدرک کارشناسی شرایط شرکت در آزمون را نداشته باشید با کارشناسی ارشد هم نمیتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید.

  • سلام وقت بخیر
    من لیسانس مهندسی مکانیک در گرایش حرارت و سیالات گرفتم ، و الان دانشجوی ارشد هوافضا هستم ، میخوام بدونم آیا مشکلی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی _طراحی،نظارت_ دارم یا خیر … ممنون

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام . شرکت در آزمون نظام مهندسی با مدرک لیسانس تون مشکلی ندارد در صورتیکه کارشناسی پیوسته باشید. برای اطلاع بیشتر به اداره راه و شهر سازی مراجعه کنید.

  • سلام وقت بخیر
    من مدرک کاردانی معماری و کارشناسی ناپیوسته معماری دارم،آیا با گرفتن مدرک ارشد عمران می تونم صلاحیت محاسبات و نظارت و اجرا بگیرم؟

  • با سلام
    من از مدرک کارشناسی ام بیش از ۳ سال گذشته، اما هیچ سابقه کاری ندارم
    حالا ازمون نظارت را قبول شده ام
    برای درخواست پروانه ، یکی از شرایطش سابقه کاره، که من هیچ سابقه کاری ندارم ، باید چی کار کنم

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. برای ثبت نام نیاز است که سه سال از مدرک کارشناسی گذشته باشد. ولی برای دریافت پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی باید مدرک ارسالی، گواهی اشتغال به کار و تجربه عملی و سابقه کار که توسط ۲ نفر از مهندسان عضو سازمان امضا شده باشد.

  • خانم دمیران می‌گوید:

    سلام وقت بخیر
    من با کاردانی نقشه کشی معماری و کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی فناوری معماری – طراحی و نوسازی بافت فرسوده آیا میتونم آزمون طراحی معماری شرکت کنم؟

    • پشتیبان نوآور می‌گوید:

      سلام باید تاریخ اخذ مدرک تحصیلی تا پایان آزمون سه سال گذشته باشد. با توجه به نمیتوانید در آزمون نظام مهندسی اسفند دی ماه ۱۴۰۱ شرکت کنید.

  • سلام وقت بخیر
    من کارشناسی مهندسی مکانیک رو گرفتم
    ارشد دارم هوافضا میخونم آیا مشکلی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی دارم؟
    چون من مدرک کارشناسی م مشکلی نداره ، میخواستم بدونم ارشد هوافضا مانع از شرکت در آزمون و گرفتن پروانه من میشه یا خیر لطفا جواب بدین ، ممنون

    • پشتیبان نوآور می‌گوید:

      سلام. کارشناسی تون پیوسته است؟ واینکه اگر ناپیوسته گرایش کاردانی رو هم بگید
      ارشد هوافضا مانع از شرکت در آزمون با مدرک کارشناسی نمی‌شود.

  • کاربر سایت می‌گوید:

    سلام وقت بخیر
    من آزمون شهرسازی قبول شدم
    حالا برای عضویت و دریافت پروانه کجا برم؟ و چه مدارکی لازمه؟
    مدارک رو حضوری باید ببرم؟

  • احمد قنبرزاده می‌گوید:

    سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم بپرسم که اگه یه نفر هم آزمون عمران نظارت و هم آزمون عمران محاسبات رو قبول بشه آیه میشه هر دوتا شغل رو داشته باشه یا فقط یه شغل رو میتونه انتخاب کنه ممنون میشم اگه جواب بدین

    • پشتیبان نوآور می‌گوید:

      سلام. در صورت قبولی پروانه هردو صلاحیت را میتوانید دریافت کنید اما همزمان نمیتوانید فعالیت کنید.

  • سلام وقت بخیر
    بنده فارغ التحصیل ارشد مکانیک هستم (سال ۹۵)، در آزمون هم قبول شدم منتها سابقه کار مرتبط ندارم
    می خواستم بدونم تنها گذشتن ۲ سال از زمان فارغ التحصیلی کفایت میکند یا باید ۲ سال سابقه کار مرتبط داشت؟

    الآن امکان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی وجود دارد یا خیر؟

    ممنون از راهنماییتون

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام ثبت نام آزمون نظام مهندسی از زمان اخذ مدرک تحصیلی تا پایان آزمون برای کارشناسی ارشد ۲ سال گذشته باشد. اما برای دریافت پروانه نیاز است که مدارک سابقه کاری به امضای دو نفر از اعضای پایه ۱ سازمان همان استان در آمده باشد.

  • سلام وقت بخیر
    در مورد آزمون عمران نظارت ما چه زمانی استان مورد نظرمون رو برای نظارت انتخاب میکنیم؟
    هنگام ثبت نام برای آزمون ؟ یا پس از قبولی در آزمون موقع ثبت نام در سایت نظام مهندسی؟

  • سلام وقت بخیر
    من می خواستم زودتر از زمانی که ثبت نام شروع میشه برای آزمون نیمه دوم ۱۴۰۱ مطالعه ام رو شروع کنم (تاسیسات مکانیکی نظارت و طراحی) و در رابطه با خرید بسته کامل کتب میخواستم لطفا راهنمایی کنید کدام کتاب ها رو از الان تهیه کنم؟ یعنی کتاب هایی که برای آزمون بعدی آپدیت نخواهند شد و ویرایش جدیدی نخواهند داشت. با سپاس

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، شما میتوانید در ساعات کاری با دفتر انتشارات تماس بگیرین ، همکاران ما در این زمینه شما را راهنمایی میکنند:
      ساعت کاری:
      شنبه تا چهارشنبه: ۱۰ الی ۱۷:۳۰
      و پنج‌شنبه: ۱۰ الی ۱۴
      تلفن: ۲-۰۲۱۶۶۴۸۴۱۹۰

  • سلام. من کاردانی عمران ( آب و فاضلاب ) دارم و کارشناسی ناپیوسته ( عمران – عمران ) ، آیا میتونم در آزمون نظام مهندسی برای نظارت عمران شرکت کنم ؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام براساس مصوبات کمیسیون هم ارزی دلیل نامرتبط بودن مدرک کاردانی با کارشناسی نمیتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید

  • سلام وقت بخیر ببخشید من لیسانس مهندسی معماری ارشد مهندسی مدیریت ساخت عمران دارم میخونم میخواسم ببینم ارشدمو گرفتم میتونم نظام مهندسی عمران نظارت اجرا شرکت کنم؟ ممنون میشم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها و با توجه به اینکه رشته مدریریت ساخت جزء رشته های مرتبط با نظام مهندسی ساختمان نیست، شما فقط میتوانید با مدرک کارشناسی معماری در آزمون نظام مهندسی معماری شرکت کنید و پروانه نظام مهندسی در رشته معماری را اخذ نمایید. توصیه میشه برای راهنمایی دقیق تر حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه نمایید و مدارک تحصیلی کارشناسی و در صورت لزوم کاردانی رو ارائه بفرمایید تا دقیق تر شما رو راهنمایی نمایند.

  • مهندس محمدی می‌گوید:

    سلام
    آزمون نوبت دوم سال ۱۴۰۱ برگزار میشه ؟
    چون ۲ ساله از سال ۹۸ به خاطر کرونا شده سالی یکبار و این افتضاحه.
    این همه عقب موندگی چه توجیهی داره.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، زمان برگزاری آزمون بعدی دقیقا مشخص نیست و هنوز چیزی اعلام نشده، ممکن هست نیمه دوم سال آزمون برگزار بشه ویا اینکه ممکن هست سال بعد باشه

  • مهندس محمدی می‌گوید:

    سلام
    آزمون اسفند ۱۴۰۱ برگزار میشه ؟
    الان دو ساله به خاطر کرونا شده سالی یه بار
    به نظر خودم چون کرونا تقریبا تموم شده احتمالا بشه
    نظر شما چیه ؟

  • سلام ادمین جان وقتتون بخیر، من با مدرک کارشناسی ناپیوسته رشته عمران-عمران رو بگیرم ، آیا میتونم تو آزمون نظارت،اجرا و طراحی شرکت کنم یا نه؟ یا اینکه حتما باید ارشد هم بگیرم؟

  • سلام وقتتون بخیر، من کارشناسی ناپیوسته عمران-عمران بگیرم بعدش میتونم امتحان نظارت،اجرا و طراحی رو بدم یا نه؟ یا اینکه حتما باید ارشد هم بگیرم؟ به چه صورت هست میتونید لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم، من میخوام سازه بخونم ولی نمیدونم لیسانس عمران-عمران بگیرم بعدش ارشد سازه یا اینکه تو لیسانس سازه بگیرم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، میشه لطفا رشته و گرایش کاردانی تون رو هم بفرمایید تا دقیق تر بتونیم راهنمایی کنیم؟
      چرا که اگر کاردانی شماهم عمران – عمران باشه ، مشکلی نداره ، و شما با کارشناسی عمران-عمران میتونید در صلاحیت های محاسبات و نظارت و اجرا شرکت کنید. اما اگر کاردانی تون مرتبط یا غیر مرتبط باشه محدودیت هایی برای اخذ صلاحیت هاخواهید داشت. برای اطلاع بیشتر میتوانید به اداره راه و شهرسازی نیز مراجعه نمایید. موفق باشید.

  • سلام ادمین جان وقتتون بخیر، من لیسانس ناپیوسته عمران- عمران بگیرم میتونم تو آزمون نظام مهندسی نظارت،اجرا و طراحی شرکت کنم یا نه؟ یا باید لیسانس پیوسته رو بگیرم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  • سلام و وقت بخیر،بنده سال ۹۵بامدرک عمران_عمران فارغ التحصیل شدم ولی بدلیل مشکلاتی نتونستم مدرکمو ازدانشگاه بگیرم امسال مدرکمو ازدانشگاه گرفتم سوالم اینه که منم میتونم درآزمون نظام مهندسی شرکت کنم یاباید بازم ۳سال بمونم؟!باتشکر

  • علی رضا نیک نژاد می‌گوید:

    سلام
    آیا میشه همزمان در دو بخش نظام پروانه گرفت؟
    مثلا ترفیک رو با مدرک ارشدم پروانه بگیرم و ساختمان رو با مدرک کارشناسی عمران

  • سلام..من الان کارشناسی ناپیوسته عمران و کاردانی غیر مرتبط دارم…اگه الان برم کاردانی عمران بگیرم میتونم تو آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟یعنی گرفتن مدرک کاردانی بعد از کارشناسی تاثیر گذاره؟

  • سلام وقت بخیر
    برای شرکت در ازمون اجرا حتما باید ازمون نظارت قبول شده باشیم یا نه؟
    و برای ازمون اجرا کدام مباحث را باید مطالعه کنیم؟

  • با سلام و وقت بخیر. من سوالی داشتم از محضر شما: من نسخه چاپ دوم سال ۱۳۹۸ کلید واژه طلایی رشته عمران نظارت رو قبلا خریداری کردم. با توجه به تغییر ویرایش برخی از مباحث و همچنین بروز شدن اونها قطعا کلید واژه های قبلی از حیض انتفاع خارج میشن. از یکی از اساتید شنیدم که با ابتکار نشر نوآور امکانی فراهم شده که افرادی که قبلا کتاب رو خریدن میتونن با پرداخت مبلغی به عنوان مابه التفاوت آخرین ورژن کتاب رو تهیه کنن. میخواستم ببینم این موضوع صحت داره و اگر درسته چطوری میتونم برای تهیه نسخه ۱۴۰۱ اقدام کنم. تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، در حال حاضر ویرایش جدید کتاب کلیدواژه بر اساس آخرین تغییرات مباحث مقررات ملی منتشر شده است. با توجه به اینکه قبلاهم کتاب را تهیه کرده اید ، احتمالا براتون تخفیف ویژه جهت خرید نسخه بروز کتاب درنظر گرفته خواهدشد. برای اطلاع بیشتر در این خصوص با همکارانون در بخش فروش تماس بگیرین. موفق باشید.

  • سلام یه سوال داشتم با کارشناسی ناپیوسته مهندس اجرایی عمران میشه ازمون محاسبات شرکت کنم؟ بعد اگه قبول شدم ۳ سال که اعتباردارد و بعدا کارشناسی ارشد سازه خوندم تموم کردم برم دنبال پروانه محاسبات

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، گرایش رشته کاردانی تون رو هم بفرمایید تا دقیقتر بتونیم راهنمایی کنیم، به طور کلی بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها:
      اگر رشته کاردانی هم جزء رشته های مرتبط با ساختمان باشه ، شما با مدرک کارشناسی ناپیوسته عمران اجرایی تنها میتوانید در آزمون نظارت و اجرا شرکت کنید و برای اخذ پروانه محاسبات لازم هست که در مقطع کارشناسی ارشد سازه و یا زلزله ادامه دهید و پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد و گذشت سنوات لازم از زمان اخذ مدرک ارشد(۲ سال) خواهید توانست که در آزمون محاسبات هم شرکت نمایید. البته توصیه میشه برای اطلاع بیشتر به اداره راه و شهرسازی هم مراجعه نمایید و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا در این باره بیشتر شما را راهنمایی نمایند. موفق باشید.

  • سلام
    ببخشید من در حال حاضر سرباز هستم و از طرفی هم هنوز یک سال و نیم ازخدمتم مونده و یک سال و نیمم از فارغ‌التحصیلی ام گذشته ، می خواستم ببینم من باتوجه به اینکه اعتبار قبولی آزمون سه سال هست میشه ثبت نام کنم یا نه حتما باید سه سال از فارغ‌التحصیلی من گذشته باشه؟!
    خیلی ممنونم

  • محمدرضا زارع می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید من کاردانی ناپیوسته کار های عمومی ساختمان و کارشناسی اجرایی عمران دارم. ایا میتوانم تو آزمون محاسبات شرکت کنم ؟ اگر خیربا مدرک کارشناسی ارشد چطور؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته‌ها، شما در حال حاضر با داشتن مدرک کارشناسی عمران اجرایی ، میتوانید در آزمون نظارت و اجرا عمران شرکت نمایید. و با داشتن کارشناسی ارشد سازه و یا زلزله احتمالا میتوانید صلاحیت محاسبات را نیز اخذ نمایید. البته توصیه میشه جهت اطلاع دقیق‌تر حتما به اداره راه و شهرسازی شهر یا استان مراجعه کرده و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا دقیق‌تر راهنمایی نمایند . موفق باشید.

  • ۲ سال از مدت مدرک ام گذشته است می توانم در ازمون شرکت کنم و در صورت قبولی وقتی ۳ سال تکمیل شد برای پروانه نظام اقدام نماییم ؟؟؟

  • سلام وقت بخیر
    بنده در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۰ مدرک کاردانی و در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۲۰ مدرک کارشناسی و در تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری گرفته ام
    آیا در آزمون نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۰ میتوانم شرکت کنم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، برای شرکت در آزمون نظام مهندسی باید تا روز آزمون ۳ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی و یا ۲ سال از زمان اخذ مدرک کارشناسی ارشد گذشته باشد. موفق باشید

  • سلام وقت بخیر من سوالی داشتم راجع به سنوات ازمون. من ۵ سال از اخذ مدرک لیسانسم میگذره و ۱.۵ سال از ارشد. هنگام ثبت نام با فرض اینکه سایت اطلاعات تحصیلی رو میخواد، هر دو مدرک رو وارد کردم حالا نتیجه ازمون برای من طبق لیسانسم محاسبه میشه یا به دلیل نرسیدن سنوات کارشناسی ارشد نتیجه ازمونم باطل میشه

  • سلام من کارشناسیمو مهندسی برق مخابرات خوندم خواستم ببینم میتونم هر سه تارو یعنی طراحی نظارت و اجرا و رو امتحان بدم؟

  • سید حسن می‌گوید:

    سلام من میخام تازه ازمون نظام مهندسی برای اولین برا شرکت کنم رشتم تحصیلیم مکانیک جامدات لیسانس دارم کدوم شاخه نظام مهندسی میتونم ازمون بدم و اینکه چند کتاب باید تهیه کرد؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها:
      شما میتوانید در آزمون نظام مهندسی رشته نظارت شرکت کنید و پروانه اشتغال به کار در صلاحیت نظارت را اخذ نمایید. ضمنا توصیه میشه جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • سلام
    بنده هم لیسانس مکانیک و هم لیسانس عمران دارم
    میخواستم بدونم میشه هم زمان در هر دو رشته مهر نظارت و طراحی گرفت یا فقط برای یک رشته باید اقدام کرد.

  • سلام وقت بخیر.من به ناچار کاردانی کامیپوتر خوندم.و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی رشته عمران گرایش ساختمان سازی و ارشد گرایش مدیریت ساخت خوندم.با توجه به رشته کاردانی و گرایش ارشد که خوندم آیا امکانش هست ازمون نظام مهندسی شرکت کنم.با تشکر

  • سلام وقت بخیر دوستان، من فراموش کردم پایین پاسخنامه رو امضا کنم تو آزمون نظام، کسی تا به حال همچین مشکلی داشته؟ تصحیح نمیشه ؟

  • سلام بنده تاریخ فارق التحصیلیم ۹۶/۳/۱۰ هست در آزمون ثبت نام کردم میخواستم بدونم ملاک تاریخ اخذ مدرک هست یا تاریخ فارغ التحصیلی؟؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر؛ ملاک تاریخی است که در مدرک شما درج شده است. البته اصولا همان تاریخ فارغ‌التحصیلی هم در مدرک درج می شود. و شما پس از قبولی باید مدارک مربوطه را ارائه دهید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر؛ بله در مهلت مشخص شده(۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۴۰۰) برای ویرایش اطلاعات ثبت نام؛ می توانید اقدام نمایید.

  • سلام
    بنده مدرک کارشناسی خط و سازه های ریلی و کارشناسی ارشد مهندسی زلزله دارم. در حال حاضر پروانه نظارت هم دارم. خواستم بدونم میتونم در آزمون محاسبات و اجرا شرکت کنم یا خیر؟؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی زشته ها: ۱۷. فارغ التحصیلان رشته خط و ابنیه و یا خط و سازه های ریلی از دانشگاه علم و صنعت ایران می توانند پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با عمران با حدود صلاحیت نظارت حداکثر پایه سه بدون امکان ارتقاء، دریافت نماید .بر این اساس احتمالا شما با مدرک ارشد بتونید صلاحیت اجرا را هم اخذ نمایید. لطفا جهت اطلاع بیشتر حضورا به اداره نظام شهرتون (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • با سلام و خسته نباشید
    بنده سال ۹۳ با مدرک فوق دیپلم رشته ساختمان-کارهای عمومی ساختمان فارغ التحصیل شدم
    و در سال ۹۹ با معادل سازی در کارشناسی پیوسته رشته ی مهندسی عمران-عمران فارغ التحصیل شدم
    با توجه به توضیحات فوق آیا مجاز به آزمون نظام مهندسی در سال ۱۴۰۰ هستم ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مکانیک گرایش تبدیل انرژی می توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایید و پروانه اشتغال به کار در صلاحیت طراحی را اخذ نمایید. لطفا جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • سعید عباسی می‌گوید:

    سلام ببخشید منبع این رو میشه بفرمایید ؟
    با توجه به جدول سنوات که از تاریخ دریافت مدرک تحصیلی تا تاریخ آزمون نظام مهندسی (نه تاریخ ثبتنام) محاسبه میشود، برای مدرک کارشناسی ۳ سال،کارشناسی ارشد ۲ و دکتری ۱ سال از زمان دریافت مدرک تحصیلی باید گذشته باشد

  • اللهم صل علی محمد و آل محمد می‌گوید:

    سلام، خسته نباشید، ممنون بابت اطلاعات خوبتون، یه سوال داشتم، کدام صلاحیت های رشته ی عمران، میتونن حق امضا بگیرن؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، شما با قبولی در هر یک از صلاحیت های ( محاسبات _ نظارت و اجرا) می توانید پروانه اشتغال به کار در صلاحیت مربوطه را اخذ نمایید و از حق امضاء برخوردار شوید.
      موفق باشید.

  • با سلام من کاردانی برق الکتروتکنیک(صنعتی) و کارشناسی ناپیوسته عمران اجرایی دارم میتوانم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم و پروانه اشتغال به من تعلق میگیرد با توجه به عنوان کارشناسی و عدم وجود نام عمران اجرایی در لیست عناوین مهندسی عمران در جدول ماده ۶ عرض میکنم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، توصیه می شود این مورد را از کمیسیون هم ارزی رشته ها پیگیری نمایید تا به شما بگویند دقیقا چه شرایطی دارید. چون در مصوبات آمده این مورد بررسی نشده است. موفق باشید.

  • عمران ناپیوسته اجرایی دارم و کاردانیم کارهای عمومی ساختمانه اگر کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی عمران عمران بخونم (تطبیقش)بدم برا مهر نظام مهندسی اجرا نظارت و محاسبات رو میتونم بگیرم یا ن؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس کمیسیون مصوبات هم ارزی رشته ها: شما با داشتن مدرک کارشناسی ناپیوسته عمران اجرایی می توانید صلاحیت های نظارت و اجرا را اخذ نمایید و در صورت اخذ کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی عمران- عمران و گذشت سنوات ۲ سال از اخذ مدرک می توانید صلاحیت محاسبات را هم نهایتا تا پایه ۲ اخذ نمایید. لطفا جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • سلام من لیسانس ناپیوسته عمران اجرایی دارم و شهرمون بهم گفتن فقط اجرا میتونی ثبت نام کنی و مدرک کاردانیت(که کارهای عمومی ساختمانه)قبولش نمی‌کنیم برا نظارت برو مرکز استانتون اونجا قبولش میکنن حالا می‌خوام تکنولوژی عمران عمران بخونم میتونم هم اجرا نظارت و محاسبات و طراحی امتحان بدم برا مهر یا ن باتشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      به فارغ التحصیلان کارشناسی مهندسی اجرایی عمران فقط پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با هندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت و اجرا تعلق می گیرد. و با توجه به اینکه رشته کاردانی شما هم (کارهای عمومی ساختمان) اصلی می باشد. از این نظر مشکلی وجود ندارد و می توانید صلاحیت های نظارت و اجرا را اخذ نمایید. لطفا جهت اطلاع بیشتر حضورا به اداره نظام شهرتون (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک کاردانی و کارشناسی خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.
      در خصوص رشته رشته تکنولوژی عمران بر اساس مصوبات هم ارزی رشته ها: به فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در رشته عمران و یا ساختمان و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی ساختمان و یا عمران فقط پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با عمران تعلق می گیرد.

  • سلام
    من تاریخ فارغ‌التحصیل کارشناسی ۹۶/۳/۳۰اما تازه برای گرفتن مدرکم درخواست دادم آیا می توانم در آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۱۴۰۰شرکت کنم؟؟؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، با توجه به اینکه ۳ سال سنوات لازم را طی نموده اید می توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، شما می توانید صلاحیت نظارت را اخذ نمایید. لطفا جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • با سلام وخسته نباشید، میخواستم بدونم آیا کلید واژه عمران اجرا کلیه ی منابع آزمون رو پوشش میده یا فقط صرفاً برای مباحث هست؟

  • سلام من مدرک کارشناسی ناپیوسته دارم آیا برای ثبت نام باید گزینه های مربوط به کاردانی هم اعلام کنم یا فقط آخرین مدرک تحصیلی رو گزینش رو پر کنم کافیه

  • سلام آیا بامدرک لیسانس ضمن خدمت فرهنگیان شیراز میتوان در آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۰ شرکت کرد و اگر مدرک فوق‌لیسانس هم از آزاد داشته باشیم می‌توانیم شرکت کنیم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، تمامی کتب و منابع آزمون نظارت معماری در سایت موجود است، برای تهیه منابع بصورت پکیج کامل ، لطفا به این لینک رجوع نمایید. همچنین برای مشاهده و تهیه منابع بصورت تک تک لطفا به این لینک رجوع شود.

  • حسین محمدی می‌گوید:

    سلام من دوسال ونیم از مدرک مهندسی عمرانم گذشته ایا میتونم قبل این که ازمون بدم دروس مربوط به نظام مهندسی بگذرونم که بعد از قبولی زودتر پروانه خودم را بگیرم
    یا نه حتما باید قبول بشم بعد از اون اقدام کنم به گذراندن دروس نظام مهندسی؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، شرط شرکت در آزمون نظام مهندسی با مدرک لیسانس گذشت حداقل ۳ سال از تاریخ اخذ مدرک لیسانس (تا روز آزمون) می باشد. و پس از قبولی تنها در صلاحیت “اجرا” لازم است در دوره های پس از قبولی آزمون شرکت نمایید. که این دوره ها توسط نظام مهندسی استان برگزار می شود و پس از آن می توانید پروانه اجرا را اخذ نمایید. در مورد صلاحیت های نظارت و محاسبات نیاز به گذراندن دوره های آموزشی پس از قبولی آزمون وجود ندارد. موفق باشید

  • سلام، من با داشتن مدرک کاردانی عمران و مدرک کارشناسی مرتبط با مهندسی عمران، پایه ۳ نظارت و اجرا دارم و الان پس از ۴ سال زمان ارتقاع پایه ۳ به ۲ ام میباشد. حدود ۲ سال است که مدرک کارشناسی اشد عمران- سازه را نیز اخذ کردم.سوال اول اینکه با مدرک ارشد سازه در ارتقاع پایه ۳ به ۲ پروانه اشتغال بکار از مرتبط به رشته اصلی تبدیل میشود؟ سوال دوم آیا محدودیتی برای ارتقا پایه به بالاتر هست یا خیر؟ سوال سوم با این مدارک تحصیلی آیا در صلاحیت محاسبات میتوانم شرکت کنم و تا چه پایه ای؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها:
      امکان تبدیل پروانه از مرتبط به اصلی برای شما وجود دارد، می توانید با ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد (سازه ) به سازمان نظام استان در این زمینه پیگیری نمایید، مشکلی برای تبدیل پروانه از مرتبط به اصلی وجود ندارد. در مورد سوال دوم: برای ارتقا به پایه ۱ محدودیت وجود دارد و در مورد صلاحیت محاسبات هم مشکلی وجود ندارد و اخذ صلاحیت محاسبات تا پایه ۲ بلامانع است . موفق باشید.

  • با سلام
    من لیسانس مکانیک طراحی جامدات دارم و ارشد مکانیک گرایش تبدیل انرژی الان پایه دو نظارت دارم ایا می توانم در ازمون طراحی تاسیسات مکانیکی شرکت کنم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بله بر اساس کمیسیون هم ارزی رشته ها : شرکت در آزمون طراحی برای شما مشکلی ندارد و بلامانع است. و می توانید در صلاحیت طراحی نیز پروانه اشتغال به کار مهندسی کسب نمایید. موفق باشید

  • سلام وخداقوت
    بنده برای عضویت وثبت نام درسازمان نظام مهندسی تهران دچار مشکلی شده ام اینکه در کادری که باید دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده ام را انتخاب کنم در لیست دانشگاهها نیست به سایت نظام مهندسی هم رجوع کردم چیزی دستگیرم نشد. متشکرم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام ، وقت بخیر شما میتونید با نظام تهران تلفنی تماس بگیرید و در صورت نتیجه نگرفتن با اخذ نوبت، روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات اداری حضوری تشریف ببرید و با ارائه مدارک تحصیلی علت را جویا شوید . موفق باشید

  • سلام وقت بخیر.من کارشناسی پیوسته عمران دارم.امتحان اجرا قبول شدم برای گرفتن پروانه اجرا احتیاج ب قبولی در امتحان نطارت یا محاسبات ک ندارم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام، صلاحیت اجرا و نظارت مستقل از هم می باشد و قبولی در آزمون هر یک، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و مشروط به ارائه سابقه سنواتی حرفه ای در همان زمینه برای اخذ صلاحیت ( اجرا با نظارت ) کافیست…جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • سلام من شنیدم میشه سال فارغ التحصیلی رو اشتباه وارد کرد و زودتر از سه سال ازمون داد و چون قبولی تا ۴سال اعتبار داره ازش استفاده کرد درسته؟؟؟؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام، خیر این مطلب صحت ندارد، زیرا در نهایت پس از قبولی در آزمون و هنگام درخواست صدور پروانه، مدارک تحصیلی و کارنامه قبولی در آزمون نظام مهندسی (و تاریخ آنها ) توسط سازمان نظام استان بررسی میشود.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، نظارت چه رشته‌ای؟ باتوجه به‌اینکه یک سری مباحث تغیییر کرده اند اگر مرتبط با رشتتون باشد لازم است کتب جدید را خریداری کنید موفق باشید.

  • با سلام. من کاردانی ناپیوسته معماری و کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری معماری طراحی و نوسازی بافتهای فرسوده و کارشناسی ارشد مهندسی معماری دارم. میخواستم بدانم در نظام مهندسی در چه صلاحیت هایی و تا چه پایه ای میتوانم شرکت کنم؟ با تشکر.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی با تکنولوژی در رشته های اصلی ساختمان با مدرک کاردانی در رشته های اصلی یا مرتبط با رشته مقطع کارشناسی، که مشمول مصوبات کمیسیون مذکور ابلاغی به شماره ۲۷۸۸۲/۴۰۰ مورخ ۲۵/۰۵/۱۳۹۴ می باشند، می توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی با صلاحیت نظارت بدون محدودیت و طراحی (محاسبات حداکثر تا پایه دو بدون امکان ارتقاء، دریافت نمایند جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام و وقت بخیر
    بنده ۲ سال از فارغ التحصیلیم در رشته کارشناسی معماری میگذره و امسال ارشد رو قبول شدم و نیم سال اولم رو میگذرونم ،،، میخواستم بدونم در حین ارشد هم میشه ازمون نظام داد یا خیر ؟(با توجه به اینکه سال دیگه سومین سال فراغت از تحصیل کارشناسی بنده هستش)

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بله، با گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی می‌توانید با مدرک کارشناسی خود در آزمون شرکت کنید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، درصورتی که رشته عمران-عمران باشید می‌توانید در آزمون محاسبات نیز شرکت کنید. موفق باشید.

  • سلام
    بنده سال ۹۲ کاردانی کارهای عمومی ساختمان رو گرفتم و کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران عمران رو در سال ۹۷ گرفتم
    میخواستم بدونم میتونم از قانون سنوات ۵سال فاصله بین مدرک کاردانی و کارشناسی با توجه به اینکه مدرک مرتبط باهم هستند استفاده کنم و امسال بهمن یا اسفند اگر آزمون نظام برگزار شد شرکت کنم ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌احتمالا اسفندماه آزمون برگزار شود ولی قطعی نیست. برای قوانین سنوات از نظام مهندسی پیگیری کنید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید. من مدرک کاردانی در رشته شهرسازی دارم و کارشناسی ناپیوسته در رشته معماری داخلی. ایا میتونم در ازمون نظام شرکت کنم و پروانه اشتغال بگیرم ؟و اینکه برای ارشد چه رشته ای بخونم بهتره با توجه به قوانین نظام

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌طبق مصوبات می‌توانید در آزمون نظارت و اجرا شرکت کنید..جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • با سلام می خواستم بدونم اگر دانشجوی فوق لیسانس باشیم باید دو سال از فارغ التحصیلیمون بگذره بعد امتحان نظام بدیم ؟ یا اینکه با مدرک لیسانس میتونیم تو آزمون شرکت کنیم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌درصورتی که رشته کارشناسی شما مرتبط با رشته های هفتگانه مصوبات باشد پس از گذشت ۳ سال از مدرک کارشناسی می‌توانید در آزمون شرکت کنید. موفق باشید.

  • سلام.ببخشید با توجه به اینکه مباحث ۶و۸ و۹ کاملا تغییر کردن .برای مطالعه آزمون پیشرو از چه منابعی استفاده کنیم؟

    آیا منابع سایت شما آپدیت شده است؟

  • سلام خسته نباشید من لیسانس مهندسی مدیریت پروژه دارم الان نظام مهندسی میگه دیگه نمیتونی با این لیسانس ازمون اجرا و نظارت بدی فوق لیسانس عمران زلزله هم دارم
    لیسانس عمران راهم دارم میخونم آیا موقع آزمون باید از لیسانس عمران جدیدم ۳ سال بگذره یا با مدرک فوق لیسانسم میتونم آزمون بدم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبات به فارغ التحصیلان کارشناسی آبادانی و توسعه روستاها و کارشناسی مدیریت پروژه و کارشناسی خط و ابنیه که با مدرک کارشناسی پروانه مرتبط با مهندسی عمران با صلاحیت محدود ( فقط نظارت در حد پایه ۳ ) تعلق می گیرد ، در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد سازه و زلزله فقط می توانند نسبت به ارتقاء پایه صلاحیت نظارت خود اقدام نمایند. سنوات لازم گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی، ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و ۱ سال از مدرک دکتری می‌باشد. جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام و خسته نباشید.من مدرک کاردانی مکانیک خودرو دارم و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تاسیسات حرارتی و برودتی دارم.میخواستم ببینم میتوم نظارت و طراحی تاسیسات شرکت کنم یا ن

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات به دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی با عناوین رشته های ذیل:
      ۱- نقشه کشی عمومی ۲- نقشه کشی و طراحی صنعتی ۳- مکانیک خودرو ۴- مکانیک – ماشین ابزار ۵- مکانیک – سردخانه ۶- مکانیک – تعمیرات نیروگاهها ۷- مکانیک نقشه کشی ۸- اتومکانیک ۹- ساخت و تولید ۱۰- عمران – انتقال آب ۱۱- عمران – آب و فاضلاب ۱۲عمران ۱۲- نگهداری سد و شبکه ۱۳- جوشکاری ۱۴ – صنایع فلزی ۱۵- کنترل صنعتي، پروانه اشتغال به کار کاردانی اعم از اصلی یا مرتبط در رشته های هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد. جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید..

  • با سلام
    برای آزمون نظام‌مهندسی بعدی از ویرایش جدید مباحث ۶ و ۸ و ۹ سوال میاد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بله به احتمال زیاد از ویرایش جدید مباحث ۶،‌ ۸ و ۹ سوال طرح می‌شود. موفق باشید.

  • سلام وقتتون بخیر
    من فارغ‌التحصیل سال ۹۴ هستم کارشناسی ناپیوسته معماری
    متاسفانه نتونستم مدارکم رو تحویل بدم سر موقع و یکم تاخیر پیش اومد
    داخل مدرک نوشتن ۹۴ به پایان رسیده
    ولی تاریخ تایید سازمان مرکزی رو ۹۸ برام زده
    میخواستم بدونم همون ۹۴ کافیه که برام زدن یا مشکل داره
    برای ثبت نام حتما سابقه کار میخوان یا ۳ سال فقط از مدرک گذشته باشه؟
    و در چه زمینه ای آزمون بدم نظارت یا اجرا یا طراحی معماری؟
    عضویت نظام هم میخوام؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌ تاریخ فارغ‌اتحصیلی ملاک می‌باشد و سال ۹۴ مورد تایید است. سابقه کار نیاز نیست گذشتن ۳ سال از مدرک کفایت می‌کند. می‌توانید در هر سه صلاحیت نظارت، اجرا و طراحی در آزمون شرکت کنید. بعد از قبولی لازم است عضویت نظام مهندسی داشته باشید. موفق باشید.

  • سلام وقتتون بخیر
    من فارغ‌التحصیل سال ۹۴ هستم کارشناسی ناپیوسته معماری
    متاسفانه نتونستم مدارکم رو تحویل بدم سر موقع و یکم تاخیر پیش اومد
    داخل مدرک نوشتن ۹۴ به پایان رسیده
    ولی تاریخ تایید سازمان مرکزی رو ۹۸ برام زده
    میخواستم بدونم همون ۹۴ کافیه که برام زدن یا مشکل داره
    برای ثبت نام حتما سابقه کار میخوان یا ۳ سال فقط از مدرک گذشته باشه؟
    و در چه زمینه ای آزمون بدم نظارت یا اجرا یا طراحی معماری؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌ تاریخ فارغ‌اتحصیلی ملاک می‌باشد و سال ۹۴ مورد تایید است. سابقه کار نیاز نیست گذشتن ۳ سال از مدرک کفایت می‌کند. می‌توانید در هر سه صلاحیت نظارت، اجرا و طراحی در آزمون شرکت کنید. بعد از قبولی لازم است عضویت نظام مهندسی داشته باشید. موفق باشید

  • سلام خسته نباشید من سال ۹۷ فارغ التحصیل شدم ولی مدرک رو هنوز از دانشگاه نگرفتم.میخواستم بپرسم با دیر گرفتن مدرک،سنوات من از سال ۹۷ حساب میشه یا سال۹۹

  • همایون می‌گوید:

    سلام
    وقتتون بخیر
    بنده فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی فضای سبز در سال ۹۴ و کارشناسی ارشد معماری در سال ۹۷ هستم.
    امکان این هست که در ازمون نظام مهندسی شرکت کنم و پروانه اشتغال به کار معماری بگیرم؟
    اگر که امکانش نیس خواهشا یه راهی پیش روم بزارین و بهم کمک کنید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات به دارندگان مدرک کارشناسی مهندسی فضای سبز از دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه رشته های هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد. لازم است دارای مدرک کارشناسی در رشته های هفت‌گانه ساختمان باشید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید
    با مدرک کاردانی عمران-عمران و کارشناسی ناپیوسته مهندس اجرایی عمران در چند صلاحیت میتوانم قبول بشوم

  • محمد جلال شرفی می‌گوید:

    سلام. من مدرک کاردانی مکانیک خودرو یال ۸۲ گرفتم و مدرک کارشناسی ناپیوسته مهندسی مکانیک سیالات سال ۹۰ گرفتم. میتونم توی ازمون نظارت یا طراحی شرکت کنم؟؟؟ با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،طبق مصوبات به دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی با عناوین رشته های ذیل: ۱-نقشه کشی عمومی ۲- نقشه کشی و طراحی صنعتی ۳- مکانیک خودرو ۴- مکانیک – ماشین ابزار ۵- مکانیک – سردخانه ۶- مکانیک – تعمیرات نیروگاهها ۷- مکانیک نقشه کشی ۸- اتومکانیک ۹- ساخت و تولید ۱۰- عمران – انتقال آب ۱۱- عمران – آب و فاضلاب ۱۲عمران ۱۲- نگهداری سد و شبکه ۱۳- جوشکاری ۱۴ – صنایع فلزی ۱۵- کنترل صنعتي، پروانه اشتغال به کار کاردانی اعم از اصلی یا مرتبط در رشته های هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد. جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید..

  • سلام
    میخواستم بدونم اگر مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک وارد نظام مهندسی بشیم و گرایش ارشدمون طراحی کاربردی باشه بعد میتونیم ارتقا پیدا کنیم و با مدرک ارشد آزمون نظام مهندسی بدیم یا طراحی کاربردی شامل نظام مهندسی نمیشه؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌مدرک ارشد در ارتقا تاثیری ندارد در هر حال لازم است سنوات مربوطه طی شود و دوره های ارتقا گذرانده شود. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر
    من دارای مدرک کاردانی عمران – عمران و کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری عمران – ساختمان سازی از دانشگاه علمی کاربردی دارم … کدام صلاحیتها و تا چه پایه ای بهم تعلق میگیره در نظام
    با تشکر فراوان

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌ طبق مصوبات دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی با تکنولوژی در رشته های اصلی ساختمان با مدرک کاردانی در رشته های اصلی یا مرتبط با رشته مقطع کارشناسی، که مشمول مصوبات کمیسیون مذکور ابلاغی به شماره ۲۷۸۸۲/۴۰۰ مورخ ۲۵/۰۵/۱۳۹۴ می باشند، می توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی با صلاحیت نظارت و اجرا بدون محدودیت و محاسبات حداکثر تا پایه دو بدون امکان ارتقاء، دریافت نمایند. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،بله، طبق مصوبات به فارغ التحصیلان رشته کارشناسی پیوسته مهندسی مکانیک – تأسیسات حرارتی و برودتی پروانه اشتغال به کار مهندسی تأسیسات مکانیکی ساختمان تعلق می گیرد. موفق باشید.

  • برای ثبت نام در ازمون نظام مهندسی باید گواهی اشتغال داشته باشیم،تا زمان ثبت نام اطلاعاتشو وارد کنیم یا کلا بعد از قبولی در ازمون میتونیم گواهی اشتغال و بگیریم و ارائه بدیم؟

  • سلام
    برای پروانه اشتغال ب کار داشتن سابقه کار تا چه میزان لازم می‌باشد سابقه کار نداشته باشیم چطور و کار آموزی جزو سابقه کار هست یا خیر.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، لازم به سابقه کار نمی باشد. پس از قبولی برای سابقه کار شرکت ها همکاری می کننند. موفق باشید.

  • حميد صفري می‌گوید:

    با سلام من حدود ۲۴ سال سابقه در تاسیسات مکانیکی ساختمان دارم با شرکتهای مهندسی زیادی در اجرا و طراحی همکاری کردم .قبل از شروع فعالیت کاری دانشجوی مهندسی مکانیک بودم و نیمه کاره درس را رها کردم .اینک بالاخره درسم را در رشته مکانیک به اتمام رساندم.الان برای شرکت در آزمون نظام مهندسی از تاریخ فارغ التحصیلی می بایست ۳ سال بگذره تا شرکت کنم من ۲۴ سال صرفا کار مهندسی کردم و همه من را بعنوان مهندس مشناختند و می شناسند .الان تکلیف من چیه ؟ این تجربه ۲۴ ساله ارزش نداره .اکر اینجوری باشه واقعا ظالمانه است.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی می باشد، جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید
    برای استفاده از کلید واژه طلایی ( برق )در آزمون باید چه کتاب هایی رو به همراه داشته باشیم ؟ شرح تفضیلی ، کتاب های مقررات ملی ساختمان؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌کلیدواژه طلایی تمامی کتب دفتر مقررات و کتاب های انتشارات نوآور را شامل می شود. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر آزمون تستی می باشدو بعد از قبولی می توانید جهت اخذ پروانه اقدام کنید.
      تنها آزمون معماری طراحی تشریحی می باشد.
      موفق باشید.

  • سلام ببخشید یک سوال داشتم آیا کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای رشته ی عمران در ازمون مهر ماه جزو منابع اورده نشده؟

  • با سلام و وقت بخیر
    من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی برق گرایش الکترونیک اسفند سال ۹۵ هستم. هم اکنون دانشجوی ترم آخر مقطع ارشد گرایش سیستمهای قدرت هستم. من میتونم امسال در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟

  • سلام وقت بخیر
    من کارشناسی مهندسی مکانیک دارم و از سال ورودی ما مقطع کارشناسی به شکل عمومی هست و در ارشد گرایش مشخص میشه با توجه به این موضوع که مهندسان ناظر نظام مهندسی باید مکانیک سیالات باشند کسی میتواند با مدرک کارشناسی عضو نظام مهندسی شود اما گرایش ارشد آن چیزی غیر از سیالات باشد؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبه شماره ۴۰۰/۲۷۵۲۷ به تاريخ ۰۶/۰۶/۱۳۹۶ عناوین مندرج در رشته های مدارک تحصیلی کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ارشد پیوسته (بدون گرایش)که با عناوین رشته های مندرج در ماده ۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ منطبق می باشد، جزء رشته های اصلی ساختمان محسوب می شود. موفق باشید.

  • سلام من در تیرماه سال ۱۳۹۷ کارشناسی در رشته نقشه برداری فارغ التحصیل شدم در چه سالی می توانم برای ازمون نظام مهندسی ثبت نام کنم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، انشالله سال ۱۴۰۰، باید از زمان اخذ مدرک تا روز آزمون سه سال گذشته باشد. موفق باشید.

  • با سلام. روزتون بخیر. ببخشید من برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی عمران نشانی منزل رو وارد می کنم .تایید نمی کنه. چیکار کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌خیر می توانید ویرایش کنید توجه داشته باشید که پروانه برای شهر انتخابی صادر می شود.

  • سلام خسته نباشید بنده مدرک کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی برق قدرت هستم تاریخ فارغ‌التحصیلی ۹۵/۱۰/۳۰ ،کاردانی بنده الکتروتکنیک (برق صنعتی )تاریخ فارغ‌التحصیلی ۹۳/۰۴/۳۰،طبق آخرین مدرک فارغ التحصیلی قبلا ثبت نام کردم حال امکان ویرایش جهت درج تاریخ کاردانی در سیستم نیستم میخواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد بعدقبولی ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌لازم است حتما مدرک کاردانی شما ذکر شود با توجه به ناپیوسته بودن مدرکتان شرایط پروانه تان تغییر می کند. لطف کنید از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید.

  • با عرض سلام ، بنده کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی عمران هستم فارق التحصیل ۱۳۹۵ و کاردانی کارهای عمومی ساختمان ۱۳۸۲ ، طبق کمسیون هم ارزی من می توانم در رشته محاسبات در آزمون شرکت کنم ولی در زمان درج سنوات کاردانی و کارشناسی ، سیستم خطا اعلام میکند که سنوات کاردانی در محاسبات لحاظ نمی گردد !

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی با تکنولوژی در رشته های اصلی ساختمان با مدرک کاردانی در رشته های اصلی یا مرتبط با رشته مقطع کارشناسی، که مشمول مصوبات کمیسیون مذکور ابلاغی به شماره ۲۷۸۸۲/۴۰۰ مورخ ۲۵/۰۵/۱۳۹۴ می باشند، می توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی با صلاحیت نظارت بدون محدودیت و محاسبات حداکثر تا پایه دو بدون امکان ارتقاء، دریافت نمایند. باید مدرک کارشناسی خود را وارد کنید. از مدرک کارشناسی تان ۳ سال باید بگذرد. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، متاسفانه امکان برگشت پول نیست اما جهت اطلاع بیشتر با سازمان نظام مهندسی تماس بگیرید.

  • سلام میخواستم بدونم آزمون نظام مهندسی محدودیت تعداد نداره؟ چه طور هر سال دو مرتبه برگزار میشه و هرکسی که ۵۰ درصد ازمون رو پاسخ بده قبول میشه؟ ینی ظرفیت حتی برای شهر های بزرگ هم ممکنه محدودیت داشته باشه چه برسه به شهر های کوچک تر
    آیا دلیلش بازنشستگی زود هنگام هست؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌آزمون رقابتی نیست و محدودیت ظرفیت ندارد درصورتی که ۳۰ سوال را درست پاسخ دهید در آزمون قبول می شوید. موفق باشید.

  • با سلام ، من کاردانی معماری دارم از دانشگاه دولتی، برای ادامه تحصیل تو مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه علمی کاربردی یکی از رشته های : کارشناسی حرفه ای معماری-طراحی محیط داخلی و یا مهندسی فناوری معماری-طراحی و نوسازی بافت های فرسوده ، تو آزمون نظام مهندسی به مشکل بر میخورم ؟ وکدوم یکی از این رشته ها بهتر است برای ادامه تحصیل که با رشته اصلی خودم هم مرتبط باشه ؟ ممنون میشم کمکم کنین

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، محیط داخلی جزو جدول مصوبات نمی باشد اما بافت های فرسوده جزو جدول بوده و مشکلی نخواهد داشت. موفق باشید.

  • سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم آیا نوع مدرک که کارشناسی باشه یا ارشد ومقاطع بالاتر تاثیری در حقوق دریافتی مهندسان بعد از قبولی در آزمون نظام مهندسی خواهد داشت؟

  • سلام . من عضو نظام مهندسی کرمانشاه هستم ولی ساکن تهران هستم و نمی تونم برای آزمون نظام به کرمانشاه برم . محل آزمون را تهران اگر انتخاب کنم مشکلی داره ؟ بعد از قبولی در آزمون مشکلی نداره ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، هر محلی که برای آزمون انتخاب کنید در همان استان می توانید فعالیت کنید. مگر اینکه انتقالی بگیرید. موفق باشید.

  • سلام میخواستم بدونم درصورتی که یک سال از مدرک ارشد گذشته باشه با توجه به اینکه مدت زمان لازم ۳ سال از مدرک کارشناسی گذشته است میتوان با مدرک کارشناسی درآزمون نظام مهندسی شرکت کرد ؟ یا حتما باید با اخرین مدرک تحصیلی شرکت کنیم؟

  • شادی محمدپور می‌گوید:

    با سلام. تاریخ دقیق ثبت نام آزمون نظام مهندسی چه زمانی است و آیا لازمه که برای ثبت نام مدرک کاردانی رو داشته باشیم؟ ( من به صورت کارشناسی ناپیوسته خوندم و فقط مدرک کارشناسی رو دارم)

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، برای ثبت نام فقط کافی است سال اخذ مدارک را بنویسید پس از قبولی لازم است اصل مدارک را ارائه کنید. زمان ثبت نام هنوز مشخص نیست جهت اطلاع از اخبار آزمون شماره خود را در این لینک ثبت کنید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشین
    ببخشید میخواستم بپرسم قبل از اینکه سه سال کامل از مدرک کارشناسی بگذره میتونیم برای آشنایی کلی امتحان بدیم؟
    واینکه من آزمون نیمه دوم امسال رو میتونم شرکت کنم بنظر شما الان تو دوره ها شرکت کنم یا بذارم قبل از امتحان؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، درهنگام ثبت نام لازم است تاریخ اخذ مدرک را وارد کنید و درصورتی که سه سال تمام نشده باشد اجازه ثبت نام به شما نمی دهد. برای آشنایی با سوالات می توانید کتاب های آزمون سال های گذشته انتشارات نوآور که با پاسخ تشریحی می باشد را تهیه کنید. بهتر است الان مباحث مربوطه را مطالعه و نزدیک آزمون در دوره ها شرکت کنید. اما برای طراحی باتوجه به سخت تر بودن آزمون، می توانید در دوره ها شرکت کنید و باتوجه به نکات آزمون تمرین کنید. موفق باشید.

  • باسلام
    ببخشید میخواستم بدونم آیا حین ادامه تحصیل (مقطع فوق لیسانس)در صورتی که ۳سال از مقطع لیسانس گذشته باشه میتوان آزمون نظام شرکت کرد یا خیر؟؟
    درصورت قبولی پروانه صادر میشود؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بله می توانید با مدرک لیسانس خود در آزمون شرکت کنید. بله، پروانه صادر می شود. موفق باشید.

  • حسین فروغی می‌گوید:

    سلام من در ازمون مهر۹۸اجرا قبول شدم ولی بعد از چند ماه به استان خراسان اومدم الان برای انتقال قبولی و گرفتن پروانه در این استان باید چ مراحلی انجام بدم لطفا کامل توضیح بدین ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، از سایت نظام استان لازم است فرم مربوط به انتقالی را دانلود کنید که جزئیات در فرم مربوطه شرح داده شده است. موفق باشید.

  • سلام و عرض ادب و احترام
    مهندس عزیز بنده کلید واژه و کتب کمکی شمارو خریداری کردم وخیلی خوب و عالی هستن
    فقط یه خواهشی دارم ازتون
    بنده میخوام در آزمون عمران-نظارت شرکت کنم
    با توجه به اینکه مبحث۹و۱۰بیشترین تعداد سوالات(حدودا۲۵عدد)به خودشون اختصاص میدن
    ازتون میخوام سرفصل های مبحث۹و۱۰که ازشون سوال میاد اطلاع رسانی کنید چون قطعا از تمام کتاب به خصوص فصول طراحی در آزمون نظارت سوال نمیاد.
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

  • با سلام.فازغ االتحصیلان کارشناسی ناپیوسته عملی کاربردی و تکنولوژی که پروانه با کد رشته مرتبط دریافت نمودند در صورت دریافت کارشناسی ارشد در رشته اصلی امکان اینکه پروانه ان ها به کد اصلی و بدون محدودیت در صلاحیت طراحی و نظارت تبدیل شود وجود خواهد داشت؟ ممنون از راهنماییتون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها به تاریخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۱ صدور پروانه اشتغال به کار با کد اصلی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد رشته های اصلی که با ارائه مدرک کارشناسی خود می توانند پروانه اشتغال به کار مرتبط با صلاحیت طراحی و نظارت ( بدون محدودیت ) دریافت نمایند ، بلامانع می باشد. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات چنانچه دارندگان مدارک تحصیلی ناپیوسته تکنولوژی و یا علمی – کاربردی در رشته های اصلی کلیه واحدهای مندرج در جدول ریزنمرات مصوت کمیسیون هم ارزی را در رشته خود به صورت کامل گذرانیده باشند ( تصویر پیوستهای شماره ۱ تا ۵)، می توانند پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی با حدود صلاحیت نظارت و اجرا بر حسب سنوات و طراحی حداکثر تا پایه ۲ دریافت نمایند. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر، طبق دفترچه راهنمای آزمون سهمیه ای ندارند. جهت اطلاع بیشتر می توانید از نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید،من دبیر آموزش و پرورش رشته نقشه کشی معماری هستم،لیسانس معماری دارم،میخواستم بپرسم اگه من تو آزمون نظام مهندسی موفق بشم مهر طراحی رو دریافت کنم،میتونم دفتر فنی و مهندسی تاسیس کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بله؛ از مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال بکار (پایه ۳) میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
      الف) ثبت و رتبه‌بندی شرکت مهندسی
      ب) بعد از قبولی و عضویت در سازمان نظام مهندسی هر ساله سهمیه‌ کاری از طرف نظام مهندسی به متقاضی تعلق میگیرد،باید توجه داشت هرچه به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیدا کنید سهمیه بیشتر و پروژه‌های بزرگتری بشما ارجاع داده می‌شود.
      ج) چنانچه اشتغال فعلی شما به گونه‌ای باشد که فرصت کار در پروژه‌ها را ندارید می‌توانید سهمیه خود را به شرکت‌های حقوقی معتبر واگذار کرده و مبلغ اجاره سالانه‌‌ای از بابت پروانه خود کسب نمایید.
      د) داشتن پروانه اشتغال بکار مهندسی علاوه بر مزیت‌های مالی، اعتبار یک مهندس را در دید جامعه مهندسی ارتقاء می‌بخشد.

  • سلام درسته که میگن هر ۵ سالی که از مدرک کاردانی بگذره میتونه ۱ سال از اون ۳ سالی که باید از کارشناسی بگذره برای دادن ازمون کم میکنه؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر؛ شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی داشتن حداقل مدرک لیسانس و مرتبط با رشته‌های نظام مهندسی. و داشتن سنوات لازم، گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی، ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و ۱ سال از مدرک دکتری می باشد. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته دبیری فنی در رشته های اصلی موضوع ماده ۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ که دارای مدرک کاردانی در سایر رشته های هفتگانه ساختمان اشند، در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته اصلی یکسان با عنوان مدرک کارشناسی (برق الکترونیک)، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی فقط با صلاحیت نظارت تعلق می گیرد. جهت اطلاع بیشتر حضورا به اداره نظام شهرتون (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام
    یه سوال داشتم از خدمتتون
    بنده دارای مدرک دبیری فنی برق گرایش الکترونیک هستم
    و فوق لیسانس مهندسی برق گرایش افزاره های میکرو و نانو الکترونیک دارم.
    آیا میتوانم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات به دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته دبیری فنی در رشته های اصلی موضوع ماده ۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ که دارای مدرک کاردانی در سایر رشته های هفتگانه ساختمان اشند، در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته اصلی یکسان با عنوان مدرک کارشناسی (برق الکترونیک)، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی فقط با صلاحیت نظارت تعلق می گیرد. جهت اطلاع بیشتر حضورا به اداره نظام شهرتون (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر
    در آزمون نظارت عمران فقط کتاب های نظام مهندسی را سر جلسه می توان برد ؟ چه نوع کتاب های کمکی می توان همراه داشت؟ جزو باید چه ویژگی داشته باشد که بتوانیم با خود ببریم؟
    با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، هرچند تعداد کتاب که بخواهید می توانید با خود سر جلسه ببرید و هیچ محدودیتی ندارد. موفق باشید.

  • سلام و تشکر بابت پاسخگو بودنتون. پس یعنی کسی که فقط مثلا نظارت یا اجرا عمران رو قبول شده باشه میتونه پروانه بگیره و حتی بعد چند سال به پایه های بالاتر ارتقا پیدا کنه بدون اینکه صلاحیت اجرا یا نظارت رو قبول شده باشه؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بله. طبق مصوبات:
      صلاحیت اجرا و نظارت مستقل از هم می باشد و قبولی در آزمون هر یک، با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و مشروط به ارائه سابقه سنواتی حرفه ای در همان زمینه برای اخذ صلاحیت ( اجرا با نظارت ) کافیست.
      مصوبه شماره ۴۰۰/۱۶۳۷ به تاريخ ۲۲/۰۱/۱۳۹۵
      پیرو بخشنامه شماره ۴۰۰/۶۵۸۲۵ مورخه ۲۸/۱۱/۱۳۹۴ موضوع تسهیل در امر صدور پروانه اشتغال به کار به آگاهی می رساند در اجرای بند ۳ بخشنامه مذکور ، صدور پروانه اشتغال به کار با صلاحیت اجرا برای مهندسانی که در آزمون های قبلی ورود به حرفه شرکت و فقط در صلاحیت اجرا قبول شده اند بلا مانع است. مقتضی است مقرر فرمایید اقداد لازم معمول گردد.

  • با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    من مدرک کارشناسی برق مخابرات دارم.سه سال مدرکم تازه پر شده.زمان آزمون بعدی کی هستش؟ از الان بخونم میرسم؟ در ضمن شاغل هستم و نصف روزم پر هستش.منابع رو از کجا بگیرم برای رشته خودم؟نمیخوام پرتی داشته باشه؛دقیقا منابع خودم باشن.بدونم یه راست باید همینارو مطالعه کنم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، جهت اطلاع از اخبار آزمون و زمان ثبت نام لطفا شماره خود را در این لینک ثبت کنید.
      منابع نظام مهندسی در هر رشته و صلاحیت‌ متفاوت می‌باشد و در هر دوره آزمون توسط دفتر مقررات ملی اعلام می‌شود لازم به ذکر است منابع در هر رشته تغییرات چشمگیری ندارند.
      می‌توانید آخرین منابع اعلام شده را از لینک زیر مشاهده نمایند:
      https://noavarpub.com/?p=57
      سطح علمی داوطلبان متفاوت است همچنین اکثر داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی شاغل هستند و بعلت مشغله‌های روزمره وقت کمی برای مطالعه و کسب آمادگی دارند.
      از دیگر مواردی که قبولی در آزمون‌های نظام مهندسی را سخت کرده گذشت سه سال از دانشگاه و فراموشی نسبی دروس دانشگاهی می‌باشد، لذا شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های نظام مهندسی بستگی به داوطلب دارد.
      اما با توجه به بازخوردها و تجربیات چندین ساله کارشناسان انتشارات نوآور، چنانچه برنامه‌ریزی، استراتژی و هدف گذاری مشخص و درستی نسبت آزمون‌های نظام مهندسی داشته باشید می‌توانید براحتی و بدون شرکت در دوره‌ها و کلاس‌ها در این آزمون موفق شوید.
      در کل تمامی آزمون‌های نظام مهندسی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا بسیار آسانتر از صلاحیت‌های طراحی یا محاسبات هستند، بنابراین با داشتن منابع خوب، داشتن استراتژی مناسب و مطالعه روزانه ۳ الی ۴ ساعت می‌توانید براحتی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا موفق شوید.
      با توجه به اینکه صلاحیت‌های محاسبات و طراحی بسیار سخت هستند، توصیه میکنیم علاوه بر مطالعه روزانه و داشتن منابع در کلاس‌ها و دوره‌های مربوطه برای کسب آمادگی بیشتر شرکت نمایید.
      لطفا برای اطلاعات دقیقتر و نحوه مطالعه منابع مقاله “چند نکته برای موفقیت در آزمون‌های نظام مهندسی” را از لینک زیر مطالعه نمایید.
      https://noavarpub.com/?p=4618

  • سلام
    ببخشید من سال ۸۷ مدرک کارشناسی برق الکترونیک گرفتم و سال ۹۲ ارشد مخابرات با گذشت این همه سال از مدرک کارشناسی میتوانم در آزمون شرکت کنم؟

  • سلام و وقت بخیر
    بنده سال ۹۲ فارغ التحصیل شدم و مدرک موقت از یکی از دانشگاه های شمال کشور رو دارم
    بنده آزمون طراحی معماری قبول شدم خواستم بدونم برای صدور پروانه طراحی صرفا ارایه مدرک موقت کفایت میکنه یا باید مدرک اصلی رو ارایه داد؟

  • با سلام و وقت بخیر
    بنده دارای مدرک کاردانی برق-الکترونیک و کارشناسی برق-الکترونیک و ارشد مخابرات هستم؛ خواستم بدانم می توانم در دو آزمون طراحی و نظارت شرکت کنم؟
    ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات: به فارغ التحصیلان کارشناسی مهندسی برق گرایش الکترونیک و مخابرات دریایی ، پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با تاسیسات برقی ساختمان با حدود صلاحیت نظارت تعلق می گیرد. می توانید در آزمون نظارت شرکت کنید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید برای گرفتن مدرک نظام مهندسی باید سابقه کاریت مربوط به رشته تحصیلیت باشه من که مدرک کارشناسی برق قدرت دارم باید برم یه شرکت پیمانکاری برق کار کنم که حقوقشم از قانون کار هم کمتره یا یه شرکتی که حداقل قانون کار رو میده ممنون میشم راهنماییم کنین

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. منظور از سابقه حرفه ای کار سابقه بیمه نیست می توانید به شرکت مرتبط مراجعه کنید و درخواست گواهی بدید، معمولا شرکت ها در این مورد همکاری میکنن و گواهی صادر میکنن. موفق باشید.

  • سلام و وقت بخیر
    من کاردانی برق الکترونیک، کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی کنترل و ارشد مهندسی برق گرایش کنترل دارم. میخواستم بدونم آزمون طراحی میتونم شرکت کنم یا نه؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. درصورتی که مدرکتان کنترل ابزاردقیق و کنترل ساخت و تولید نباشد. می توانید در آزمون نظارت و طراحی شرکت کنید. موفق باشید.

  • با سلام
    آیا امکان دارد که در استان دیگری آزمون داده و پس از قبولی از طریق استان محل سکونت اقدام به اخذ پروانه اشتغال به کار کرد؟ و در مجموع چگونه می توان در استان دیگری آزمون داده و سپس در استان محل سکونت و محل تولد خود مشغول به کار شد؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. در مراحل ثبت نام اسم استان محل سکونت را باید اعلام کنید که محل آزمون براساس استان اعلامی تعیین میشود و پروانه باید در همان استان اخذ شود در کارنامه قبولی یک کد سریال قبولی در استان دارد. جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید. موفق باشید.

  • سلام ببخشید الان که زمان کمی برای امتحان داریم بهتر هست کدوم کتاب ها رو برای امتحان معماری _نظارت و اجرا مطالعه بکنیم تا وقت از دست رفته رو جبران کرده باشیم .و ممنون میشم لطف بکنید بگید چه کتاب هایی رو میتونیم با خودمون برای این آزمون پای جلسه ببریم ؟ و اگر بخواهیم این کتاب ها رو از شما تهیه کنیم چند روزه به تبریز ارسال میکنید؟متشکرم ازتون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر.باتوجه به شرایط موجود زمان خوبی برای مطالعه دارید. هرچند تعداد کتاب که بخواهید می توانید با خود سرجلسه ببرید. جهت مشاهده کتب مربوط به رشتتون لطفا به این لینک رجوع کنید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. با استفاده از کد ملی و سال تولدتان می توانید وارد سامانه شوید. جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید. موفق باشید.

  • جلال حیدری می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم بنظرتون بهتر هست در یک گرایش به درجه بالاتر ارتقا پیدا کنیم یا دو یا سه گرایش رو بگیریم مثلا تو مبحث عمران بهتره تو گرایش محاسبات به گرفتن درجه ۲ و ۱ تلاش کنیم یا به گرفتن صلاحیت در گرایش نظارت و اجرا تلاش کنیم ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. امکان کار کردن همزمان صلاحیت ها وجود ندارد. به عنوان مثال شما زمانی که با پروانه نظارت کار می کنید امکان کار با پروانه اجرا وجود ندارد. و همچنین جهت ارتقا پایه از پايه ۳ به پايه ۲،‌داشتن ۴ سال و از پايه ۲ به پايه ‌۱، داشتن ‌۵ سال و از پايه ۱ به پایه ارشد ۶ سال سابقه كار حرفه‌اي در پايه قبلي، گذراندن دوره وموفقيت در آزمون انتهای دوره ضرروي است. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید. میخوام بدونم الان که به خاطر کرونا همه جا تعطیله میشه کتاب آنلاین بخریم و آیا ارسال مرسوله پستی به اصفهان دارید؟؟
    لطفا جواب بدهید.

    • انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، با توجه به شیوع کرونا احتمالا بعد از ماه رمضان مجددا ثبت نام رو شروع میکنن و داوطلبین جدید با داوطلبین اسفند ۹۸ با هم امتحان میدن. احتمالا آزمون شهریور ماه باشه. موفق باشید

  • ایمان شاه پردلی می‌گوید:

    سلام و خدا قوت
    من کاردانی برق-الکترونیک و کارشناسی ناپیوسته برق- تکنولوژی مخابرات و ارتباطات هستم. فارغ التحصیل سال ۹۲. ارشدم برق گرایش کنترل هستش. سال ۹۸
    با توجه به رشته ، آیا میتونم در آزمون نظام مهندسی ثبتنام و شرکت کنم و عضو بشم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۰۵/۱۱/۱۳۹۴ می توانید در آزمون شرکت کنید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام مهندس بزرگوار، متاسفانه نشریه ۱۱۰ کمیاب هست بعلاوه این نشریه دو جلدی برخی تناقضات با مبحث ۱۳ داره که کار شما برای آزمون نظام مهندسی رو سخت تر میکنه. همچنین تمام مطالب نشریه ۱۱۰ برای آزمون نیاز نیست.
      پیشنهاد میکنم اگر میخواین زمان رو بیش از این از دست ندین، کتاب راهنمای تصویری نشریه ۱۱۰ رو تهیه و مطالعه کنید. این کتاب حاوی کلیه مطالب مورد نیاز از جلد ۱ و ۲ نشریه ۱۱۰ در آزمون نظام مهندسی رشته تأسیسات برقی هست و کاملا جوابگوی نیاز شما برای آزمون خواهد بود.
      مشاهده کتاب: https://noavarpub.com/?p=36527

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. بله تاریخ آزمون تغییر کرده است و به زودی روز و تاریخ جدید اعلام می شود. موفق باشید.

  • با سلام.اگر از تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد ۲ سال گذشته باشه،ولی کارشناسی رو جدیدا تموم کرده باشیم(به خاطر عدم مطابقت رشته کارشناسی قبلی با ارشد مجبورا کارشناسی مرتبطی رو خوندم دوباره)،میتونیم تو آزمون نظام مهندسی شرکت کنیم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته‌ها به تاریخ ۷/۱۲/۸۹ سنوات تحصیلی دارندگان مدارك تحصیلی کارشناسی مرتبط با رشته هاي هفتگانه ساختمان، در صورت اخذ مدرك کارشناسی جدید که بتوانند با آن صلاحیت طراحی یا محاسبات دریافت نمایند، از زمان اخذ مدرك جدید محاسبه می گردد. موفق باشید.

  • سلام
    أيا داشتن مدرك كارشناسي ارشد در نظام مهندسي و ميزان حقوق دريافتي و كرفان ارتقت تاثيردارد؟يا داشتن مدرك كارشناسي و كارشناسي رشد در نظام مهندسي فرقي ندارد؟

  • سلام .ببخشید من نظام مهندسی پایه ۳ شهرسازی قبول شدم اما هیچ سابقه کاری ندارم هیچ جا کارنکردم برای درخواست پروانه گفته شده حتما درمورد پروزه های که شرکت کردین به عنوان سابقه کار بنویسید چیکارکنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. منظور از سابقه حرفه ای کار سابقه بیمه نیست می توانید به شرکت مرتبط مراجعه کنید و درخواست گواهی بدید، معمولا شرکت ها در این مورد همکاری میکنن و گواهی صادر میکنن. موفق باشید.

  • شیدا حسینی می‌گوید:

    سلام .ببخشید من میخواستم درمورد مزایای قبولی نظام مهندسی بدنم ؟باتوجه به اینکه من ازنظر مالی نمی توانم شرکت یا دفتر بزنم متاسفانه من در یک شهر بسیارکوچک زندگی میکنم وشرکت مهندسی برای کاروجودنداره آیا قبولی به کارم میاد؟
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. از مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال بکار (پایه ۳) میتوان به موارد زیر اشاره نمود: الف) ثبت و رتبه‌بندی شرکت مهندسی ب) بعد از قبولی و عضویت در سازمان نظام مهندسی هر ساله سهمیه‌ کاری از طرف نظام مهندسی به متقاضی تعلق میگیرد،باید توجه داشت هرچه به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیدا کنید سهمیه بیشتر و پروژه‌های بزرگتری بشما ارجاع داده می‌شود. ج) چنانچه اشتغال فعلی شما به گونه‌ای باشد که فرصت کار در پروژه‌ها را ندارید می‌توانید سهمیه خود را به شرکت‌های حقوقی معتبر واگذار کرده و مبلغ اجاره سالانه‌‌ای از بابت پروانه خود کسب نمایید. د) داشتن پروانه اشتغال بکار مهندسی علاوه بر مزیت‌های مالی، اعتبار یک مهندس را در دید جامعه مهندسی ارتقاء می‌بخشد. موفق باشید.

  • سلام وقتتون بخير
    اگر اسفند ماه٩٨ ازمون نظام امتحان دهيم أيا ميشود در ارديبهشت امتحان ارشد معماري دهيم، يعني هم نظام قبول شد هم ارشد؟

  • به چه دلیل برای پیدا کردن برخی از جوابها از کتاب کلیدواژه نیاز به خرید دو کتاب با یک موضوع داریم؟ ممکنه در کتابی تمامی مباحث عنوان نشده باشه؟ و نیاز باشه ما دو کتاب با یک موضوع مشترک خریداری کنیم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. کلیدواژه ها شامل تمامی منابعی که می توان با آنها به جواب رسید می باشند. شما هر کتاب از یک موضوع را داشته باشید می توانید به جواب برسید. جهت مشاهده منابعی که در کلیدواژه استفاده شده صفحه اختصارات را مشاهده کنید. موفق باشید.

  • ستاره 1367 می‌گوید:

    ممنون از راهنمایی تون.پس پشت پروانه اشتغالم صلاحیت جدید نوشته میشه و آیا میتونم از هر دو سهمیه نظارت عمران و معماری استفاده کنم؟و اگه کارشناسی ناپیوسته معماری بخونم چون کاردانیم نقشه برداریه،و ارشد معماری بخونم آیا میتونم ازمون طراحی هم شرکت کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. خیر، فقط در یک صلاحیت می توانید فعالیت داشته باشید. بله می توانید در آزمون طراحی شرکت کنید. موفق باشید.

  • ستاره 1367 می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    شرمنده من برای چندمین بار سوال میپرسم و از وقتی که شما برامون میذارید خیلی ممنونم،شما که میفرمایید همزمان نمیشه،اخه یه جا پرسیدم گفتن سهمیه کل برای یه پروانه و برای یه شخص هست یعنی اضافه نمیشه(مبحث ۲ هم اشاره کرده)،سهمیه هاشون نصف میشه یعنی نصف معماری نصف عمران میتونید نظارت کنید ایا اینطوریه؟ولی شما میگید فقط تو یه رشته فقط نظارت میتونید نظارت بکنید،منم منظورم همین بود از همزمان کار کردن که آیا سهمیه نصف میشه؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق بند ۳-۵ مبحث دوم می توانید در هر دورشته به نسبت پایه و ظرفیت مربوطه فعالیت کنید. جهت اطلاع بیشتر لطفا از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید. موفق باشید.

  • با سلام و عرض ادب
    بنده کاردانی عمران نقشه برداری دارم وکارشناسی ناپیوسته عمران ساختمان و مهر نظارت و اجرای عمران را دارم.سوالم اولم این بود اگه کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی معماری بخونم با همان مدرک کاردانی عمران نقشه برداری ـ می تونم در ازمون نظارت معماری شرکت کنم و مهر نظارت معماری رو هم داشته باشم یعنی با دو پروانه اشتغال عمران (نظارت)و معماری(نظارت) هم زمان کار کنم؟یا فقط با یکی می توان کار کرد و پروانه ی نظارت عمران باطل نمیشه؟
    سوال دومم هم اینه:اگه من کاردانی مو عمران بخونم یعنی مرتبط با کارشناسیم – می تونم حق طراحی مو بگیرم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. خیر، طبق ماده ۲۰، براي متقاضياني كه در بيش از يك رشته داراي شرايط اخذ پروانه اشتغال ميباشند يا بعداً صلاحيت جديد كسب نمايند فقط يك پروانه اشتغال صادر ميشود و در پروانه اشتغال مذكور رشته ها و تخصصهايي كه دارنده پروانه اشتغال در آن تعيين صلاحيت شده است با قيد تاريخ احراز و ظرفيت اشتغال آنها درج خواهد شد. خیر ، مدرک کاردانی مورد قبول می باشد که تاریخ اخذ آن قبل از تاریخ اخذ مدرک کارشناسی باشد. موفق باشید.

  • محمد امرایی می‌گوید:

    سلام وقتتان بخیر
    من اسفند قسمت نشد که شرکت کنم برای همین سوالم اینه آیا این امکان وجود داره در آزمون سال بعد منابع تغییر کنند؟

  • محمد امرایی می‌گوید:

    با سلام
    من اسفند امسال نتونستم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم میخواستم بپرسم آیا سال ۹۹ احتمال داره منابع تغییر پیدا کنند؟ اگر بله چه مباحثی؟ باسپاس

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    پروانه اشتغال پایه ۳ نظام مهندسی عمران ( نظارت و اجرا و محاسبات ) چند سال اعتبار دارد ؟
    برای تمدید پروانه اشتغال نظام مهندسی عمران , آیا باید برای صدور مجدد , هزینه پرداخت کنیم ؟ ( اگر آره , چقدر میشود ؟ ) و اگر اعتبار گواهینامه موقت تمام شده باشد , باید اصل مدرک تحصیلی مهندسی عمران را ارائه بدهیم ؟
    با تشکر و خداحافظ

  • علی مولودی می‌گوید:

    سلام وقت بخیر…
    ضمن تشکر از ارسال بسته خرید اینجانب اما در خصوص خرید کتاب آزمون نظام مهندسی عمران نظارت در سایت ویرایش هشتم ذکر شده اما کتابی ک ب دست من رسیده ویرایش هفتم میباشد… لطفا پیگیری کنید.. ممنون..

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. ضمن تشکر، کتاب ویرایش هفتم آخرین ویرایش و به روز شده می باشد. که در سایت اشتباها ویرایش ۸ نوشته شده بود که اصلاح شد. ممنون

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    من مدرک کارشناسی دانشگاه دولتی دوره روزانه ایران دارم.
    با داشتن کارت پایان خدمت سربازی , چند بار و چند ماه میتوان گواهینامه موقت کارشناسی را تمدید کرد ؟
    اگر تاریخ اعتبار گواهینامه موقت تمام شود , فاقد ارزش برای گرفتن پروانه اشتغال به کار مهندسی عمران میباشد ؟
    با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. با مدرک موقت می توانید برای گرفتن پروانه اقدام کنید و مشکلی ایجاد نمی کند. جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی و دانشگاه مربوطه پیگیری کنید. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    فایل کتاب یا مقاله یا مطلبی راجع به نحوه و چگونگی تاسیس شرکت و دفتر فنی و مهندسی و گرفتن و انجام کارهای عمرانی دارید که به ایمیلم ارسال کنید ؟
    با تشکر

  • امین فرهادیان می‌گوید:

    باتوجه به اینکه امروز منابع آزمون اسفندماه ۹۸ مشخص شد.کتاب کلید واژه طلایی معماری(نظارت) متناسب با مواد آزمون ۹۸ ویرایش جدید آن چه زمانی آماده فروش میشود

    • انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام منابع تو رشته معماری تغییرات زیادی نداشته فقط چندتا کتاب اضافه شده که تو هفته آینده کلیدواژه جدید منتشر میشه.

  • کارشناس ارشد یا حق می‌گوید:

    سلام
    کسی که در آزمون نظام مهندسی شرکت کند و قبول بشود. ولی تاریخ اعتبار گواهینامه موقت مدرک کارشناسی آن تمام شده باشد. و هزینه آزاد سازی اصل مدرک نداشته باشد. و نتواند از طریق موسسه کاریابی گواهی عدم پیدا کردن کار بگیرد. و مدت تعهد خدمت آزاد سازی اصل مدرک که ۸ یا ۱۰ سال است را انجام ندهد ( چون اعتبار قبولی آزمون نظام مهندسی ۴ سال است و ۸ یا ۱۰ سال دیگر خیلی دیر است. ).
    چگونه میتواند پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی بگیرد ؟
    یا حق و خداحافظ

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. درصورتی که پایان خدمت داشته باشید می توانید تمدید کنید و به طورکلی داشتن مدرک موقت مشکلی ایجاد نمی کند. موفق باشید.

  • با عرض ادب و احترام
    من فارغالتحصیل مهندسی مدیریت پروژه (عمران_مدیریت پروژه) میتونم در آزمون نظارت اسفند ماه شرکت کنم؟
    با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. بله، طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها به تاریخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۱ صدور پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحيت فقط نظارت و اجرا حداکثر پایه ۳ برای فارغ التحصیلان رشته کارشناسی مدیریت پروژه بلامانع است .

  • سلام مجددمهندس: سوالی مبنی بر اینکه با مدرک تکنولوژی مهندسی برق قدرت در حالی که رشته کاردانی من برق صنعتی بوده میشه طراحی ثبت نام کرد یا نه ؟جواب پاسخ شما گفتین خیر .منتها با سازمان نظام مهندسی تماس گرفتم ایشون گفتن هیچ مشکلی نداره میتونید ثبت نام کنید الان من موندم ثبت نام کنم یا نه؟از نظر شما رشته غیر مرتبط چه رشته ای هستن ایا رشته برق صنعتی هیچ ربطی به برق قدرت ندارد ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. درصورتی که مدرک کاردانی شما الکترونیک صنعتی باشد مشکلی ندارید اما اگر کنترل صنعتی باشد طبق مصوبه غیر مرتبط می باشد. لطفا جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • امین فرهادیان می‌گوید:

    سلام.کلید واژه جدید معماری نظارت متناسب با آزمون اسفند ماه ۹۸ چه زمانی به فروش میرسد.لطفا جواب بدید.تشکر

  • سلام وقت بخیر
    لطفا جواب منو بدید متشکرم .
    من کاردانی علمی کاربردی رشته تعمیرات مکانیکی بودم. کارشناسی هم علمی کاربردی مهندسی فناوری مکانیک تاسیسات حرارتی و برودتی خوندم سال ۹۵ مدرک اخذ کردم .
    میخاستم ببینم میتونم با این رشته تو ازمون شرکت کنم یا مجاز نیستم .
    لطف میکنین اگر جواب بدهید .

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. خیر، طبق مصوبه شماره ۲۶۶۷۰/۴۳۰ در خصوص كد كاردانها تاريخ ۱۹/۰۴/۱۳۹۲ به دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی با عناوین رشته های ذیل: نقشه کشی عمومی ۲- نقشه کشی و طراحی صنعتی ۳- مکانیک خودرو ۴- مکانیک – ماشین ابزار ۵- مکانیک – سردخانه ۶- مکانیک – تعمیرات نیروگاهها ۷- مکانیک نقشه کشی ۸- اتومکانیک ۹- ساخت و تولید ۱۰- عمران – انتقال آب ۱۱- عمران – آب و فاضلاب ۱۲عمران ۱۲- نگهداری سد و شبکه ۱۳- جوشکاری ۱۴ – صنایع فلزی ۱۵- کنترل صنعتي، پروانه اشتغال به کار کاردانی اعم از اصلی یا مرتبط در رشته های هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد.جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • مهندس جواب پاسخ ام داده نشد ⁦☹️⁩سوال این بود میتونم طراحی هم شرکت کنم ،کاردانی برق صنعتی کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی برق قدرت دارم ؟

  • سلام وقت بخیر… ببخشید برای آزمون محاسبات باید چند ماه مطالعه داشته باشیم؟ الان که دو ماه تا آزمون فرصت داریم میشه تنیجه ای گرفت ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. سطح علمی داوطلبان متفاوت است همچنین اکثر داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی شاغل هستند و بعلت مشغله‌های روزمره وقت کمی برای مطالعه و کسب آمادگی دارند. از دیگر مواردی که قبولی در آزمون‌های نظام مهندسی را سخت کرده گذشت سه سال از دانشگاه و فراموشی نسبی دروس دانشگاهی می‌باشد، لذا شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های نظام مهندسی بستگی به داوطلب دارد. در کل تمامی آزمون‌های نظام مهندسی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا بسیار آسانتر از صلاحیت‌های طراحی یا محاسبات هستند، بنابراین با داشتن منابع خوب، داشتن استراتژی مناسب و مطالعه روزانه ۳ الی ۴ ساعت می‌توانید براحتی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا موفق شوید. با توجه به اینکه صلاحیت‌های محاسبات و طراحی بسیار سخت هستند، توصیه میکنیم علاوه بر مطالعه روزانه و داشتن منابع در کلاس‌ها و دوره‌های مربوطه برای کسب آمادگی بیشتر شرکت نمایید. لطفا برای اطلاعات دقیقتر و نحوه مطالعه منابع مقاله “چند نکته برای موفقیت در آزمون‌های نظام مهندسی” را از لینک زیر مطالعه نمایید.
      https://noavarpub.com/?p=4618

  • منوچهر می‌گوید:

    باسلام من ۲ نا ازمون گذشته رو بدون مطالعه با استفاده کلید واژه ۲۴ تست صحیح زدم ولی این سری میخوام با برنامه برم جلو میخوام راهنماییم کنید ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. سطح علمی داوطلبان متفاوت است همچنین اکثر داوطلبان آزمون‌های نظام مهندسی شاغل هستند و بعلت مشغله‌های روزمره وقت کمی برای مطالعه و کسب آمادگی دارند. از دیگر مواردی که قبولی در آزمون‌های نظام مهندسی را سخت کرده گذشت سه سال از دانشگاه و فراموشی نسبی دروس دانشگاهی می‌باشد، لذا شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های نظام مهندسی بستگی به داوطلب دارد. در کل تمامی آزمون‌های نظام مهندسی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا بسیار آسانتر از صلاحیت‌های طراحی یا محاسبات هستند، بنابراین با داشتن منابع خوب، داشتن استراتژی مناسب و مطالعه روزانه ۳ الی ۴ ساعت می‌توانید براحتی در صلاحیت‌های نظارت و اجرا موفق شوید. با توجه به اینکه صلاحیت‌های محاسبات و طراحی بسیار سخت هستند، توصیه میکنیم علاوه بر مطالعه روزانه و داشتن منابع در کلاس‌ها و دوره‌های مربوطه برای کسب آمادگی بیشتر شرکت نمایید. لطفا برای اطلاعات دقیقتر و نحوه مطالعه منابع مقاله “چند نکته برای موفقیت در آزمون‌های نظام مهندسی” را از لینک زیر مطالعه نمایید.
      https://noavarpub.com/?p=4618

  • سلام فارغ التحصیل ۳۰دی ماه ۹۵ در کارشناسی ناپیوسته برق-قدرت می باشم و کاردانی رشته برق صنعتی ایا میتونم ثبت نام کنم ؟و سوال بعدی هم اینه ایا طراحی هم میتونم شرکت کنم ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۲۵/۰۵/۱۳۹۴ می توانید در آزمون صلاحیت نظارت و طراحی شرکت کنید. موفق باشید.

  • درود بر شما
    منابع آزمون عمران (نظارت) اسفند ۹۸ را با سال چاپ کتابهای و ویرایش های را لطف میکنید اطلاع رسانی کنید

  • سلام،من كارداني عمران دارم سال ٩٣ فارغ التحصيل شدم كارشناسي عمران سال ٩٥ ولي مدرك تحصيليم تا تير حاضر نميشه ميتونم تو ازمون اسفند ثبتنام كنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. لازم است تا روز آزمون ۳ سال از مدرکتان گذشته باشد. اصل مدرک برای ثبت نام لازم نیست

  • ممنون از پاسختون آخه اگه شماره عضویت رو وارد کنم می تونم دوباره تو استان خودمون عضو شم و اون عضویت قبلیم تو استان دیگه ملفی تلقی بشه؟ و اگه وارد نکنم چه اتفاقی میفته؟

  • وقت بخیر
    رشته بئده برق-الکترونیک هست . می خواستم بدونم که منابع آزمون نظام مهندسی هر چند وقت یکبار عوض میشن و موقع عوض شدن آیا خیلی تغییر می کنن؟ و این که تا سال آینده به نظرتون چقدر منابع تغییر می کنن . سوال دوم من این هست که: اگر عضو نظام مهندسی استان دیگری ( غیر از استان خودمان) باشیم (فقط عضویت داشته یاشیم و نه چیز دیگر)و موقع ثیت نام برای آزمون شماره عضویت را وارد نکنیم ( انگار که اصلا عضو نیستم )و بعدا در صورت قبولی در آزمون در سازمان استان خودمان عضو شویم و مشغول به کار شیم آیا مشکلی پیش می آید؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. تغییر منابع مشخص نیست. در زمان ثبت نام باید شماره عضویت خود را وارد کنید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید. من فارغ التحصیل کارشناسی سال ۹۴ رشته مکانیک هستم.
    الان موقع ثبت نام برای من خطا میاد که با سابقه محاسبه شده شما قادر به شرکت در آزمون نیستید. من باید چیکار کنم ؟

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    در صورتی که کارت پایان خدمت معاف از رزم یا کارت معافیت دائم بگیریم , آیا نوع بیماری معافیت خدمت سربازی , تاثیری در شرکت در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال به کار و تاسیس دفتر فنی مهندسی دارد , یعنی مشکلی ایجاد نمیکند ؟
    با تشکر

  • سلام خسته نباشید
    میگم آیا میشه شهر محل آزمون با َشهری ک میخایم عضوش بشیم فرق کنه؟
    چون من اهل کرمانشاهم و میخام عضو نظام کرمانشاه بشم ولی زمان آزمون رشتم

  • سلام وعرض ارادت.بنده آزمون اجرا و نظارت مهر ۹۸ روقبول شدم.تاریخ فارغ التحصیلی من ۲۵/۶/۹۲ بود در حالیکه به اشتباه ۳۰/۵/۹۱ در ثبت نام ازمون قید کردم.الان هم قبول شدم ۶ سال هم از مدرک لیسانس ۳ سال از فوق لیسانس و ۱ سال از خدمت من گذشته.با توجه به این مغایرت یکساله نظام مهندسی منو موقع ثبت نام بازخواست نمیکنه؟

  • سلام وقت بخیر
    فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مرمت بنا هستم چه صلاحیت‌های از معماری رو میتونم امتحان بدم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. درصورتی که داراری مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با معماری باشید می توانید در آزمون نظارت، اجرا و طراحی شرکت کنید. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    برای آزمون نظام مهندسی عمران , آیا میتوان هر نوع کتاب و کاغذ و جزوه کمکی و میانبر و سریع و یا حتی کتاب های کلیدواژه را با خود سر جلسه آزمون همراه داشته باشیم ؟
    تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. بله می توانید هر تعداد کتاب که لازم داشته باشید با خود سر جلسه آزمون ببرید. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    برای شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران , استفاده از ماشین حساب Casio FX-5800P Calculator مجاز است ؟
    با تشکر

  • سلام من سال۷۹ کاردانی گرفتم سال ۹۷کارشناسی دراین مدت حدود ۱۰ سال سابقه دارم میخواستم ببینم امسال میتونم در امتحان نظام ثبت نام کنم یا باید حتما ۳ سال بگذره.‌.؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. شرایط شرکت در آزمون نظام گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی می باشد. موفق باشید.

  • باعرض سلام و ادب.بنده در آزمون اجرا مهندسی معماری شرکت کرده بودم که در نتیجه آزمون نوشته تخلف در آزمون که به هیچ عنوان تخلفی انجام ندادم.به هیچ عنوان و امکان نداره.نمیئونم به کجا و چطوری اعتراض کنم.و اگه اعتراض کنم و جواب نگیرم یا نتونم اعتراض بکنم تکلیف بنده چی هست.زمان آزمون مجدد من کی هست؟ الان من نمیدونم چرا باید نمره من و زحمت من هدر بره که علتشم خودم ندونم.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. آزمون بعد ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه می باشد که از ۷ دی ماه ثبت نام شروع شده و تا ۱۳ دی ادامه دارد. در رابطه با تخلف ازطریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید.

  • سلام. توی توضیحات فرمودید که قبل از خدمت سربازی میشه آزمون قبول شد و پروانه رو بعد پایان خدمت گرفت. من دفترچه‌ ثبت نام رو که میخوندم یجا نوشته “قبولی آزمون کسانی كه در زمان ثبت نام فاقد شرایط لازم براي دریافت پروانه باشند كان لم یکن تلقی میشود”
    ممنون میشم توضیح بدید در این مورد؟

  • سلام.
    وقت بخیر. در خصوص گذشت ۳سال از مدرک کارشناسی ملاک تا زمان ثبت نام آزمون هستش یا زمان برگزاری آزمون؟

  • سلام
    با توجه به بند ۴۵ آخرین مصوبات کمیسیون موضوع تبصره ماده ۷ قانون نظام مهندسی مورخ ۹۷/۱۰/۲۹ که میگه :
    “عناوین رشته های مندرج در مدارک تحصیلی کارشناسی پیوسته بدون گرایش جزء رشته های اصلی ساختمان محسوب می شود”
    و اینکه در جدول شماره ۱ همین مصوبات، مهندسی مکانیک (بدون گرایش) رو جزء رشته اصلی قلمداد کرده؛
    آیا باز هم پاس کردن یک سری دروس خاص شرط صدور پروانه تاسیسات مکانیکی با صلاحیت “طراحی” است؟ چون توی این مصوبه آخر حرفی از دروس و . . . زده نشده.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. واقعا گیر کردم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها به تاریخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۱ در خصوص فارغ التحصیلان رشته مکانیک بدون گرایش می باشند ، فارغ التحصیلان مذکور چنانچه واحدهای مشخص شده در جدول ( تصویر پیوست شماره ۴) را گذرانیده باشند ، می توانند پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی دریافت نمایند. جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • امیدرضا می‌گوید:

    سلام یه سوال داشتم من کاردانی رشتم الکترونیک عمومی هستش کارشناسی مهندسی تکنولوژی عمران، میخواستم بدونم میتونم آزمون نظارت شرکت کنم؟؟!!

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ می توانید در آزمون نظارت و اجرا شرکت کنید. موفق باشید.

  • محمد امرایی می‌گوید:

    با سلام
    زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی نوبت دوم ۹۸ چه تاریخیه؟ احتمال اینکه منابع عوض بشه چقدر؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، اینطور که مشخصه دفتر مقررات تلاششو میکنه که اسفند ماه آزمون رو برگزار کنه ولی قطعی نیست. بله، باتوجه به اینکه مبحث هشتم تغییر کرده است این احتمال وجود دارد.

  • باسلام
    من مدرک لیسانس وفوق لیسانس طراحی صنعتی دارم و فوق لیسانس دوم مهندسی معماری هم گرفته ام می خواستم بدونم، نظام مهندسی برای ارشدم تعلق میگیرد و میتوانم در ازمون نظام شرکت کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. خیر متاسفانه، طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها به تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۰۴ به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در زمینه رشته های هفتگانه ساختمان که با مدرک کارشناسی خود نمی توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته های هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی و یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    منظورم از این سوالات زیر در ارتباط با گرفتن پروانه اشتغال به کار پایه ۳ بود نه شرکت در آزمون نظام مهندسی.
    ((( بعد از گذشت ۳ سال از تاریخ اخذ مدرک لیسانس عمرانم ( ۲ سال خدمت سربازی + ۱ سال دیگر = ۳ سال ) , قبلا فرمودید که میتوانم به منظور گرفتن پروانه اشتغال پایه ۳ یک گواهی صوری برای سابقه کار جور کنم , چطور گواهی ۳ سال سابقه کار بصورت صوری جور کنم در صورتی که ۲ سال خدمت سربازی رفتم و تاریخ اعزام و پایان دوره سربازی در کارت پایان خدمت درج شده است؟
    آیا در ارتباط با اون ۲ سال دوران سربازی , که بجای کار عمرانی و سابقه کاری , خدمت سربازی رفتم و یک چیز مشخصی است , گیر نمیدن و مشکلی برای اخذ پروانه اشتغال به کار پایه ۳ ایجاد نمیشود ؟ )))
    با سپاس فراوان

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. خیر مشکلی نخواهید داشت، ملاک گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی می باشد. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    در صورت داشتن کارت پایان خدمت معاف از رزم و یا کارت معافیت دائم آیا مجوز دریافت پروانه اشتغال به کار پایه ها را میدهند ؟
    با سپاس فراوان

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به منظور دریافت پروانه اشتغال الزامی می‌باشد. نکته بسیار مهم و قابل توجه در این خصوص این است که برای ثبتنام و شرکت در آزمون نظام مهندسی کارت پایان خدمت نیاز نیست، و از طرفی قبولی در آزمون نظام مهندسی ۴ سال اعتبار خواهد داشت، لذا داوطلبان مشمول می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و پس از قبولی، حداکثر تا ۴ سال فرصت ارائه کارت پایان خدمت جهت تکمیل مدارک دریافت پروانه اشتغال به کار را خواهند داشت. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    بعد از گذشت ۳ سال از تاریخ اخذ مدرک لیسانس عمرانم ( ۲ سال خدمت سربازی + ۱ سال دیگر = ۳ سال ) , قبلا فرمودید که میتوانم گواهی صوری برای سابقه کار جور کنم , چطور گواهی ۳ سال سابقه کار بصورت صوری جور کنم در صورتی که ۲ سال خدمت سربازی رفتم و تاریخ اعزام و پایان دوره سربازی در کارت پایان خدمت درج شده است ؟
    آیا در ارتباط با اون ۲ سال دوران سربازی , که بجای کار عمرانی و سابقه کاری , خدمت سربازی رفتم و یک چیز مشخصی است , گیر نمیدن و مشکلی ایجاد نمیشود ؟
    با سپاس فراوان

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. لازم است از مدرک کارشناسی شما ۳ سال بگذرد. و سابقه کار اهمیتی ندارد در آزمون نظام مهندسی، خیر مشکلی ایجاد نمی شود. موفق باشید.

  • با سلام و وقت به خیر
    با توجه به سابقه ی شما و اطلاعاتی که دارید پیش بینی میکنید آزمون بعدی نظام مهندسی در چه تاریخی برگزار بشه؟
    با توجه به اینکه آخرین آزمون در مهر ۹۸ بوده آیا تا پایان سال ۹۸ آزمون دیگه ای برگزار خواهد شد یا خیر؟

    • انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، اینطور که مشخصه دفتر مقررات تلاششو میکنه که اسفند ماه آزمون رو برگزار کنه ولی قطعی نیست.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    آیا میتوان در یک مرحله ( یا دوره ) آزمون های نظام مهندسی در سه رشته عمران محاسبات، نظارت و اجرا بصورت جداگانه در هر کدام شرکت نمود و قبول شد و همزمان پروانه اشتغال پایه ۳ هر کدام را در یک زمان گرفت ؟
    و برای شرکت در دوره های آموزشی حضوری برای پروانه اشتغال در نظام مهندسی مشکلی ایجاد نمیکند ؟
    و مزیت های داشتن سه پروانه اشتغال پایه ۳ عمران محاسبات، نظارت و اجرا در نظام مهندسی بصورت همزمان چیست ؟
    با تشکر فراوان

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. شرکت در همه صلاحیت‌های یک رشته به صورت همزمان یا هریک از صلاحیت‌ها به صورت جداگانه امکان پذیر می باشد و هیچ محدودیتی وجود ندارد، درصورت موفقیت، آن صلاحیت در پروانه اشتغال بکار درج خواهد شد. لازم به ذکر است برای شرکت در هر صلاحیت باید بصورت جداگانه ثبت نام نمایید. از مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال بکار (پایه ۳) میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
      الف) ثبت و رتبه‌بندی شرکت مهندسی
      ب) بعد از قبولی و عضویت در سازمان نظام مهندسی هر ساله سهمیه‌ کاری از طرف نظام مهندسی به متقاضی تعلق میگیرد،باید توجه داشت هرچه به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیدا کنید سهمیه بیشتر و پروژه‌های بزرگتری بشما ارجاع داده می‌شود.
      ج) چنانچه اشتغال فعلی شما به گونه‌ای باشد که فرصت کار در پروژه‌ها را ندارید می‌توانید سهمیه خود را به شرکت‌های حقوقی معتبر واگذار کرده و مبلغ اجاره سالانه‌‌ای از بابت پروانه خود کسب نمایید.
      د) داشتن پروانه اشتغال بکار مهندسی علاوه بر مزیت‌های مالی، اعتبار یک مهندس را در دید جامعه مهندسی ارتقاء می‌بخشد.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    طبق آيين نامه اجرايي قانون آزمون نظام مهندسي و كنترل اجراي ساختمان :
    رشته‌های مهندسی در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (طراحی، نظارت و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت و اجرا) میباشد.
    یک سئوال داشتم :
    با توجه به موضوع بالا آیا من که مدرک مهندسی عمران دارم مجاز به طراحی ( پلان و تیر و ستون و سقف و پی ) ساختمان نیستم چون اکثر واحدهای درسی ما فقط مختص طراحی این موارد ذکر شده و یا حتی بیشتر است و آیا طراحی ساختمان فقط برای رشته معماری است ؟
    با مدرک کارشناسی مهندسی عمرانم، میتوانم در آزمون طراحی نظام مهندسی شرکت کنم و علاوه بر پروانه سه رشته عمران محاسبات، نظارت و اجرا. پروانه ی طراحی نیز کسب نمایم ؟
    راجع به رشته های ترافیک و شهرسازی و نقشه برداری چطور یعنی با مدرک مهندسی عمران در این سه رشته هم میتوانم در آزمون ها شرکت کنم و پروانه اشتغال کسب نمایم ؟
    با تشکر فراوان

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. منظور از صلاحیت، تخصص و گرایش در آن رشته می‌باشد، رشته‌ها و صلاحیت‌ها به قرار زیر خواهند بود:
      رشته عمران، شامل صلاحیت‌های نظارت، اجرا و محاسبات است. خیر. با مدرک عمران فقط می توانید در رشته عمران، صلاحیت های نظارت، اجرا و محاسبات شرکت کنید. موفق باشید.

  • سلام.من آزمون بهمن ۹۷ را قبول شدم در نظارت و اجرا معماری.پیام دادن که بیا تطبیق مدارک ارسالی.
    من تا کی مهلت دارم اقدام کنم برای تشکیل پرونده عضویت پروانه؟
    کلاس های اجرا را تا کی میتونم شرکت کنم؟
    هر دو را با هم اقدام کنم یا جدا جدا؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. قبولی در آزمون نظام مهندسی ۴ سال اعتبار خواهد داشت، لذا داوطلبان پس از قبولی، حداکثر تا ۴ سال فرصت تکمیل مدارک جهت دریافت پروانه اشتغال به کار را خواهند داشت. جهت شرکت در کلاس ها از طریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید. بله هردو را باهم می توانید اقدام کنید. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    در حال حاضر و در آینده , داشتن پروانه اشتغال پایه ۳ از نظر درآمد و فراوانی کار به چه صورت است ؟
    و آیا شرکت در آزمون ها و ارتقای پایه با توجه به زمان و خرید منابعی که برای این آزمون ها بگذارم از نظر درآمد به صرفه است ؟
    با تشکر فراوان

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. از مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال بکار (پایه ۳) میتوان به موارد زیر اشاره نمود: الف) ثبت و رتبه‌بندی شرکت مهندسی ب) بعد از قبولی و عضویت در سازمان نظام مهندسی هر ساله سهمیه‌ کاری از طرف نظام مهندسی به متقاضی تعلق میگیرد،باید توجه داشت هرچه به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیدا کنید سهمیه بیشتر و پروژه‌های بزرگتری بشما ارجاع داده می‌شود. ج) چنانچه اشتغال فعلی شما به گونه‌ای باشد که فرصت کار در پروژه‌ها را ندارید می‌توانید سهمیه خود را به شرکت‌های حقوقی معتبر واگذار کرده و مبلغ اجاره سالانه‌‌ای از بابت پروانه خود کسب نمایید. د) داشتن پروانه اشتغال بکار مهندسی علاوه بر مزیت‌های مالی، اعتبار یک مهندس را در دید جامعه مهندسی ارتقاء می‌بخشد. می‌توانید اجاره بدهید و سالیانه مبلغی را دریافت نمایید. ولی با توجه به اینکه مسئول تائید پروژه با شخصی است که مهر و امضاء اش پایه برگه است، فروختن امضا یا اجاره پروانه، با توجه به عواقب آن، اصلا توصیه نمی‌شود. موفق باشید.

  • سلام
    سه سئوال در سه حالت مختلف داشتم :
    ۱-بنده مدرک لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه ملی دارم و خواستم بدانم که اگر مدرک ارشد بگیرم باید بعد از گذشت ۲ سال از تاریخ اخذ مدرک ارشدم در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم یا سه سال بعد از گذشت مدرک لیسانسم ؟
    ۲-یا مثلا ۴ سال از تاریخ اخذ مدرک لیسانس میگذرد و ارشد قبول میشوم و الان باید ۲ سال از تاریخ اخذ مدرک ارشد بگذرد تا در آزمون نظام مهندسی شرکت کنم ؟
    ۳-و اینکه آیا در حین تحصیل در مقطع ارشد میتوان برای آزمون نظام مهندسی با توجه به گذشت سه سال از مدرک لیسانس شرکت کرد ؟
    با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. شرایط شرکت در آزمون داشتن حداقل مدرک لیسانس و مرتبط با رشته‌های نظام مهندسی و داشتن سنوات لازم، گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی، ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و ۱ سال از مدرک دکتری می باشد. بنابراین درصورتی که تمایل دارید با مدرک کارشناسی خود در آزمون شرکت کنید پس از گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی خود می توانید در آزمون شرکت کنید و دانشجو بودن در مقطع کارشناسی ارشد مغایرتی ندارد. اما درصورتی که تمایل دارید با مدرک کارشناسی ارشد خود در آزمون شرکت کنید؛ لازم است دو سال از مدرک کارشناسی ارشد گذشته باشد. موفق باشید.

  • سلام
    آیا با گذشت سه سال پس از تاریخ اخذ مدرک لیسانسم با احتساب گذراندن دو سال از خدمت سربازی ( دو سال خدمت سربازی + یک سال دیگر = سه سال ) میتوانم در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال پایه ۳ شرکت کنم ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. بله، میتوانید شرکت کنید. شرایط شرکت در آزمون داشتن حداقل مدرک لیسانس و مرتبط با رشته‌های نظام مهندسی (برای مشاهده رشته‌های مرتبط به لینک زیر رجوع کنید.) مورد تایید وزارت علوم و داشتن سنوات لازم، گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی می باشد.

  • سید محمد حسینی می‌گوید:

    سلام
    میخواستم بدونم چه زمانی کلاس های آزمون نظام مهندسی طراحی معماری برگزار میشه ؟؟؟
    واینکه هزینه کلاس ها چقدر میشه ؟؟؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. جهت اطلاع از کلاس ها شماره خود را در این لینک ثبت کنید به محض برنامه ریزی از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود. موفق باشید.

  • سلام وخسته نباشید
    بنده کاردانی برق صنعتی دارم وکارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی مخابرات گرایش سویچ دارم میخواستم ببینم میتونم واسه پروانه نظام مهندسی اقدام کنم ممنون میشم اگه جواب بدین….

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها به تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۰۴ به فارغ التحصیلان کارشناسی مهندسی مخابرات گرایش انتقال یا سوئیچ ، پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی تاسیسات برقی ساختمان و یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد. جهت اطلاع بیشتر حضورا به اداره نظام شهرتون (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک کاردانی و کارشناسی خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام
    طبق ماده ۵ آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل اجراي ساختمان
    براي صدور «پروانه اشتغال» علاوه بر دارابودن مدرك تحصيلي، گواهي اشتغال به كارآموزي و گواهي قبولي در آزمونهاي مربوط و سابقه‌كار حرفه‌اي در رشته‌هاي تخصصي و فني مربوط، بعد از تاريخ اخذ مدرك به شرح زير ضروري است:
    الف ـ دارندگان مدرك علمي دكتري با حداقل ۱ سال كارآموزي يا سابقه كار.
    ب ـ دارندگان مدرك كارشناسي ارشد با حداقل ۲ سال كارآموزي يا سابقه كار.
    پ ـ دارندگان مدرك كارشناسي با حداقل ۳ سال كارآموزي يا سابقه كار.
    اما شما در این جا گفتید :
    ۱۸- آیا برای سنوات سوابق کار حرفه‌ای داشتن بیمه الزامی است؟
    خیر، صرفا گذشت مدت زمان ذکر شده در سنوات کفایت خواهد کرد.
    در صورتی که با ایین نامه تطابق ندارد و باید سابقه کار داشت.
    آیا سابقه کار یا بیمه برای شرکت در آزمون نظام مهندسی الزامی است ؟
    و آیا دوران خدمت سربازی جزوه سابقه کار محسوب میشود ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. سابقه کار لازم است اما داشتن بیمه ضروری نمی باشد صرفا می توانید گواهی صوری دریافت کنید. خیر. خدمت سربازی سابقه کار محسوب نمی شود. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. جهت ارتقا از پايه نظام مهندسی ۳ به پايه ۲،‌داشتن ۴ سال و از پايه ۲ به پايه ‌۱، داشتن ‌۵ سال و از پايه ۱ به پایه ارشد ۶ سال سابقه كار حرفه‌اي در پايه قبلي، گذراندن دوره (شرکت در دوره های مربوطه که توسط خود سازمان نظام مهندسی هر استان برگزار می‌شود) و موفقيت در آزمون انتهای دوره ضرروي است.

  • سلام،
    من کاردانی برق صنعتی و کارشناسی مهندسی تکنولوژی کنترل و ابزاردقیق، آیا میتونم در آزمون طراحی هم شرکت کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. خیر، طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته ها به تاریخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۱ به فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته مهندسی کنترل و ابزار دقیق ( تکنولوژی یا علمی – کاربردی و یا … ) پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با تأسیسات برقی ساختمان با حدود صلاحیت نظارت تعلق می گیرد.

  • حسين كرد شبستري می‌گوید:

    سلام من قبولي مهر ٩٦آزمون اجرا هستم ايا الان كه ٢سال از آزمونم داره ميگذره ميتونم براي اخذ پروانه اشتغال بكار مهندسي در كلاسهاي اجرا شركت كنم ؟؟؟؟لطفا پاسخ دهيد

  • با عرض سلام
    میخواستم بپرسم الان که اواسط سال ۹۸ هست و من برای پروانه کسب نظارت برق اقدام کرده ام، تا پایان سال میتونم از ظرفیتم استفاده کنم یا امکان استفاده برای امسال نیست؟

  • سلام ،خواستم بگم من امتحان نظارت دادم ولی متاسفانه اسمم رو داخل کادر پایین پاسخنامه ننوشتم وامضانکردم حالا میگم مشکلی پیش نمیاد ؟میشه پیگیری کنم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. سر جلسه اعلام شد درصورت ننوشتن به منظور عدم شرکت در آزمون می باشد. جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق جدول مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۵و جدول مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ ؛ شما میتوانید پس از گذشت سنوات در آزمون نظارت، اجرا و طراحی شرکت کنید. موفق باشید.

  • رضاصادقی می‌گوید:

    با عرض سلام و احترام
    میخواستم به طور دقیق بگین چه نوع ماشین حساب هایی رو میتوان در ازمون محاسبات استفاده کرد
    ایا میتوان از انواع ماشین حساب های کلاسپد استفاده کرد؟
    ممنون

  • یونس جمبرجوقی می‌گوید:

    سلام خسته نباشید،تشکر بابت زحماتتون.یک هفته تا برگزاری آزمون مانده ،میتونم حوزه ی امتحانیمو عوض کنم؟ ممنون

  • سلام وقت بخیر . بنده کاردانی شهر سازی دارم کارشناسی و ارشد معماری بگیرم میتونم ازمون نظارت اجرا طراحی شرکت کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق جدول مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۵، جدول مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۰۵و پیوست ۲؛ شما میتوانید پس از گذشتن سنوات در آزمون نظارت، اجرا و طراحی شرکت کنید.

  • علیرضا کلهر می‌گوید:

    با سلام.من در تاریخ ۱۵/۶/۹۶ فارغ التحصیل شده ام ولی دو سال بعد مدرکم رو از دانشگاه گرفتم یعنی تاریخ ثبت ۲۰/۶/۹۸ خورده .سئوالم اینه که ملاک نظام مهندسی برای سنوات سه سال کدومه؟تاریخ فارغ التحصیلی یا تاریخ ثبت مدرکم.خیلی ممنون از وقتی که برای پاسخ میزارید.متشکرم از لطفتون.سایه عالی مستدام

  • باعرض سلام وخسته نباشید.بنده سال ۹۸مدرک کارشناسی رو گرفتم ایا میتونم برای امتحان ازمون شرکت کنم وپروانه رو بعداتمام سه سال اقدام کنم

  • مهدی روئینی می‌گوید:

    با سلام
    خواستم بپرسم امکان تعویض محل آزمون پس از ثبت نام قطعی و قبل از آزمون وجود داره؟
    من هنگام ثبت نام محل آزمون رو شهر خودمون زدم ولی با توجه به کار جدید (جنوب کشور) و نداشتن مرخصی، نمیتونم برای آزمون برم شهر خودمون
    محل کار من جنوب کشور
    محل آزمون مشهد

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق جدول مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ با مدرک کارشناسی خود پس از گذشتن سنوات می توانید در آزمون تاسیسات برقی شرکت کنید.

  • سلام وقت بخیر
    من کارشناسی معماری داخلی از دانشگاه علمی کاربردی دارم میخواستم بدونم چون معماری داخلی هستم میتونم واسه نظام مهندسی شرکت کنم یا نه؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق جدول مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ و طبق جدول مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۰۵شما می توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید.

  • سلام خسته نباشید
    من ۲ سال از مدرکم گذشته میتونم ازمون مرحله دوم امسال شرکت کنم سال دیگه که ۳ سالم تکمیل شد اقدام کنم برای پروانه؟

  • سلام وقت بخیر. من چند بار براتون پیام فرستادم جوابگو نبودید میشه جواب منم بدید؟
    من کارشناسی معماری داخلی از علمی کاربردی دارم میتونم برای نظام مهندسی شرکت کنم یا نه؟؟
    من شنیدم حتما باید رشته ی مربوطه معماری_معماری باشه این درسته یا معماری داخلی هم میتونه شرکت کنه بدون ارشد؟؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق جدول مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ و طبق جدول مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۰۵شما می توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید. موفق باشید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. سلام وقت بخیر. طبق جدول موجود در مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۰۵/۱۱/۱۳۹۴، متاسفانه شما نمی توانید در آزمون نظام شرکت کنید.

  • با سلام ، دارای مدرک کاردان فنی عمران – نقشه برداری و مهندسی تکنولوژی عمران _ عمران هر دو مدرک از دانشگاه آزاد ممنون میشم اگر حدود صلاحیت بنده را اعلام فرماید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۲۵/۰۵/۱۳۹۴، شما می توانید در آزمون نظارت و اجرا شرکت کنید.

  • با سلام و خسته نباشید
    به طور کلی کار شخصی که در آزمون نظام مهندسی شرکت کرد و قبول شد چی هستش؟
    درآمد این کار تقریبا چقدر است؟ درآمد ثابت است یا متغیر؟
    برای مدرک کاشناسی علاوه بر گذشت سه سال سابقه کار هم لازم است؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر.

      از مزایای قبولی در آزمون نظام مهندسی و گرفتن پروانه اشتغال بکار (پایه ۳) میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

      الف) ثبت و رتبه‌بندی شرکت مهندسی

      ب) بعد از قبولی و عضویت در سازمان نظام مهندسی هر ساله سهمیه‌ کاری از طرف نظام مهندسی به متقاضی تعلق میگیرد،باید توجه داشت هرچه به پایه‌های بالاتر ارتقاء پیدا کنید سهمیه بیشتر و پروژه‌های بزرگتری بشما ارجاع داده می‌شود.

      ج) چنانچه اشتغال فعلی شما به گونه‌ای باشد که فرصت کار در پروژه‌ها را ندارید می‌توانید سهمیه خود را به شرکت‌های حقوقی معتبر واگذار کرده و مبلغ اجاره سالانه‌‌ای از بابت پروانه خود کسب نمایید.

      د) داشتن پروانه اشتغال بکار مهندسی علاوه بر مزیت‌های مالی، اعتبار یک مهندس را در دید جامعه مهندسی ارتقاء می‌بخشد.

      شرایط شرکت در آزمون:

      الف) داشتن حداقل مدرک لیسانس و مرتبط با رشته‌های نظام مهندسی (برای مشاهده رشته‌های مرتبط به لینک زیر رجوع کنید.

      https://noavarpub.com/?p=3752

      ب) داشتن سنوات لازم، گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی، ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و ۱ سال از مدرک دکتری

  • سلام
    بهمن ۹۷ ازمون نظارت قبول شدم ولی بدلیل مشغله کاری نمیتونم فعلا برای اخذ پروانه اشتغال اقدام کنم تا کی وقت دارم(که هم کارای عضویت سازمان رو انجام بدم و هم برای اخذ پروانه اشتغال بکار اقدام کنم) از ثبت نام جا نمونم
    ممنون که راهنماییم میکنید
    ممنونم که راهنمایی میکنید

    • انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر سابقه کاری که بیمه رد شده باشه لازم نیست، ایشالا بعد از قبولی به یکی از شرکت های پیمانکاری مراجعه میکنید و صرفا گواهی صوری دریافت میکنید. موفق باشید.

  • سلام علیکم … بنده ارشد برق هستم و در طراحی و نظارت در آزمون ثبت نام کردم …. اطلاع دارم که باید برای شرکت در ازمون از مقطع ارشدم ۲ سال بگذره که در حقیقت گذشته … اما بنده سابقه کار حرفه ای ندارم و بعید میدونم بتونم حالا حالا ها کار مرتبط گیر بیارم … میخواستم ببینم وجود سابقه کار حرفه ای به مدت دو سال برای گرفتن پروانه (توجه کنید پروانه کار) لازم است یا خیر؟

    • انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام منظور از سابقه حرفه ای کار سابقه بیمه نیست میتونید به شرکت مرتبط مراجعه کنید و درخواست گواهی بدید، معمولا شرکت ها در این مورد همکاری میکنن و گواهی صادر میکنن. موفق باشید

  • سلام
    من نتونستم کارت ثبت نام آزمون نظارت رو خریداری کنم
    الان چیکار می‌توان کنم؟به سازمان سنجش مراجعه حضوری کنم میتونیم ازشون بخرم ؟؟

    • انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر مهلت ثبتنام تموم شده و دیگه امکان ثبتنام وجود نداره. تو آزمون دوره بعد شرکت کنید. موفق باشید.

  • با سلام.من عضو سازمان شدم ولی هنوز کد عضویتم نیومده .ایا ممکنه تا قبل از ازمون بتونم کد عضویتما تو سایت وارد کنم¿¿

  • سلام.وقت شما بخیر . بنده در ازمون نظارت قبول شدم .اگر معدل و تاریخ فارغ التحصیلی رو در ثبت نام ازمون اشتباه وارد کنیم در صورتی که ۳ سال از فارغ التحصیلی گذشته باشه مشکلی پیش میاد ؟

  • سامان وفائی تاج خاتونی می‌گوید:

    با سلام.
    در سایت نظام مهندسی، دانشگاه علمی کاربردی واحد شهرداری قم ثبت نشده است.
    من مدرک کاردانی از دانشگاه مذکور در رشته معماری داخلی دارم و کارشناسی از دانشگاه آزاد که به صورت ناپیوسته تمام شد.
    چطوری میتونم عدم وجود دانشگاه را از نظام مهندسی پیگیر بشم و آیا مدرک کاردانی من که از علمی کاربردی گرفتم برای نظام مهندسی اعتبار نداره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • من ۴.۹۷ لیسانس عمران گرفتم الان نمیتونم آزمون بدم؟من شنیدم اعتبار قبولیمونو تا ۲ سال نگه میدارن بعد اگر تا اون موقع ۳ سال تمام بشه پروانه نظام میدن بهت

  • با سلام و خسته نباشيد. كساني كه كارداني يه رشته ديگه بودن. و كارشناسي نقشه برداري. ميتونن تو نظام مهندسي عضو بشن!پروانه بگيرن؟ مثلا كارداني حسابداري بودن و كارشناسي نقشه برداري

  • زهرا نعمتی می‌گوید:

    سلام.وقتتون بخیر
    بنده کارشناسی پیوسته مهندسی برق الکترونیک خوندم و سه سال هم فارغ التحصیلی ام می گذره ولی تاسیسات الکتریکی که یه درس اختیاری برای رشته ی بنده بوده پاس نکردم… آیا می تونم در آزمون شرکت کنم؟
    ممنون می شم پاسخ بدین

  • سلام و خسته نباشید
    درتاریخ ۲۸/۹/۹۵مدرک عمرانم رو گرفتم واسه امتحان آبان ۹۸ حدود۲۵ روز کم دارم نسبت به ۳سال سنوات آیا میتونم ثبت نام کنم …

  • سلام
    اگر دو سوال از ۶۰ سوال آزمون های نظام اشتباه باشد
    آیا نمره آن دو سوال به همگی داوطلبین داده میشود؟
    یا محاسبه درصد قبولی از ۵۸ سوال می‌باشد ؟

  • من فوق لیسانس عمران گرایش راه و ترابری هستم که بیشتر از دو سال هست فارغ‌التحصیل شدم. و رشته لیسانسم هم مهندسی تکنولوژی عمران-عمران هست.
    هنگام ثبت نام برای آزمون ترافیکی که بهمن ماه برگزار میشه توی قسمت نام رشته تحصیلی رشته ترافیک رو انتخاب کردم چون گزینه راه و ترابری نداشت و رشته عمران هم اِرور میداد. آیا پس از قبولی مشکلی بابت انتخاب رشته تحصیلی ترافیک بوجود نمیاد؟

  • سلام بامدرک معماری کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی طراحی داخلی دانشگاه علمی کاربردی ایا میشود درسه صلاحیت اجرا نظارت مخصوصا طراحی شرکت کرد؟مدرک کاردانیم نقشه کشی معماری.

  • بامدرک مهندسی معماری گرایش نوسازی بافت های فرسوده میشود در نظام مهندسی ازمون شرکت کرد وفوق دیپلم معماری تاچه حدودی چه فرقی با علمی کاربردی معماری دارد کارشناسیش.

  • سلام من می خوام در ازمون نظام کاردانی شرکتذکنم واز نظر تمام شرایط صفرم میخوام بدونم ازسایت شما می توانم پکیجی تهیه کنم چه جوری تهیه کنم یا بهتر است کل مواد ازمون راتهیه کنم روزی چند ساعت باید مطالعه کنم بعد میتونم با پروانه اشتغال کاردانی تو روستا دفتر مهندسی ایجاد گنم منظورم یک نفره است زمان ازمون کاردانی نظام مهندسی کی است بامدرک کاردانی شرایط پیشرفت حدود صلاحیت چه جوری است مدرکم فوق دیپلم معماری

  • سلام
    یه سوال دارم آیا قبلا قانونی وجود داشت که قبولی در آزمون طراحی معماری اول مستلزم قبولی در نظارت یا اجراست؟یا من اشتباه شندیم؟

  • خسته نباشید،من ارشدم رو ۹۶/۶/۲۸ گرفتم و کارشناسیم رو سال ۹۳ میتونم با مدرک کارشناسیم شرکت کنم؟؟یا باید با مدرک ارشدم و بعد گذشتن سنوات شرکت کنم؟؟

  • سلام ببخشید کتاب معماری طراحی اقای بیات را به صورت انتیرنت سفارش دادیم . همان لحظه پیام دادند که سفارش شما با موفقیت ثبت شد.الان پیام دادن که سفارش شما ناموفق بوده این تکلیف چیست..

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام احتمالا یک سفارش ناموفق داشتین و اون پیام رو برای سفارش ناموفقتون دریافت کردین.
      خیالتون از بابت سفارش موفقی که داشتید راحت باشه. مرسوله براتون ارسال میشه شنبه.

  • باسلام ،
    بنده کاردانی غیر مرتبط با عمران دارم
    .کارشناسی تکنولوژی عمران /عمران دارم. و ارشد عمران /زلزله کارشناسیم رو ۹۳/۵ گرفتم ، و۴ سال ازش میگذره ، ارشدم رو ۹۷/۳ گرفتم. آیا سنوات لازم رو برای شرکت در ازموننظارت و اجرای بهمن ۹۷ دارم؟

  • تفاوت کتاب ها با بسته ها ی آزمون نظام مهندسی چیست؟ در سایت توضیح درستی داده نشده است؟ کدام یک سودمند است؟ چرا بسته ها و کتاب ها را جدا کرده اید مگر بسته ها همان منابع نیستند؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام مهندس.
      بسته ها مجموعه ای از کتاب های منابع هستند و جهت رفاه حال شما عزیزان، بسته‌ هایی را با تخفیف‌ مناسب آماده کرده که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را تهیه و مطالعه نمایید تا در آزمون نظام مهندسی به نتیجه مطلوب برسید.
      در حقیقت بسته ها مناسب کسانی هستند که هنوز هیچ یک از کتاب های منابع را تهیه نکرده اند و میخواهند از تخفیف برخوردار شوند.
      ولی تک کتاب ها برای کسانی مناسب هست که فرضا ۴ کتاب را قبلا تهیه کرده اند و الان به دنبال سایر کتاب ها هستند و تخفیف برایشان مهم نیست.

  • سلام و عرض ادب . من مدت زیادی هست که از درس و مطالعه دورم منطورم مباحث دانشگاه و رشته خودم و کاملا فراموش کردم ، الان قصد شرکت در ازمون نطام مهندسی رو دارم . و خواستم بپرسم که برای من که اطلاعات و دانشم تقریبا صفر هستش چه برنامه و نطری دارید و آیا نیازه که برم از کتابهای دانشگاه شروع کنم و یا منابع شما از صفر شروع میکنن به اموزش ؟ لطفا جواب بدین و راهنمایی کنید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، همینطور که می‌دونید مهندس‌های عمران در ۳ صلاحیت می‌تونن شرکت کنن. نظارت، اجرا و محاسبات. آزمون نظام مهندسی برای صلاحیت های نظارت و اجرا بسیار ساده تر از صلاحیت محاسبات هست و آمار قبولی بیشتری هم داره. آزمون نظارت و اجرا بیشتر خوندنی هست ولی محاسبات همینطور که از اسمش مشخصه محاسباتی هست و سخت و پیچیده. برای موفقیت تو صلاحیت نظارت و اجرا تسلط به دروس دانشگاهی نیاز نیست. البته از وضعیت خودتون زیاد نگران نباشید چون تقریبا ۸۰ درصد افرادی که در آزمون های نظام مهندسی شرکت میکنن شرایطی مشابه شما دارن و از درس و دانشگاه مدت زیادی دور بودن. بنابراین توصیه میکنم هدفتون ابتدا قبولی در صلاحیت نظارت و اجرا باشه و در یک نوبت دیگه آزمون محاسبات رو شرکت کنید. خیلی از منابع و کتابهای صلاحیت نظارت و اجرا هم مشترک هستن. با توجه به این توضیحاتی که دادم در خصوص سوالتون باید بگم پکیج نظارت و اجرا رو تهیه کنید کفایت میکنه و نیازی نیست درس‌های دانشگاهی رو مرور کنید. با برنامه ریزی و مطالعه بطور متوسط روزی ۳ الی ۴ ساعت میتونید تو این آزمون قبول بشید. البته برای آشنایی بیشتر با آزمونهای نظام مهندسی، مشکلات و راهکارهاش بهتره مقالات سایت رو بخونید. باز هم اگر سوالی داشتید تو همین قسمت نظرات مطرح کنید راهنماییتون میکنیم. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر
      برای شرکت در آزمون نیازی به عضویت نبوده ولی پس از قبولی باید در سازمان نظام مهندسی، در شهر مربوطه عضو شوید.

  • منابع غیر رسمی از تاریخ امتحان چی میکن؟ پارسال تو اردیبهشت بوده سالهای گذشته را نمیدونم احتمال داره قبل عید باشه؟ چون من ۲/۱۱/۹۴ فارغ التحصیل شدم میخام بدونم به امتحان میرسم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      با توجه به اینکه باید ۳ سال تمام از مدرک لیسانس شما گذشته باشه تا روز آزمون، اگر آزمون ۲/۱۱/۹۷ برگزار بشه میتونید شرکت کنید.
      ولی اگر آزمون ۱/۱۱/۹۷ برگزار بشه، خیر نمیتونید.

      چند راه برای مطلع شدن از زمان شروع ثبتنام و اخبار مربوط به نظام مهندسی وجود دارد:

      الف) با مراجعه پی‌ در پی به سایت دفتر قررات ملی ساختمان به آدرس inbr.ir می‌توانید از اخبار نظام مهندسی مطلع شوید ولی این کار کمی سخت هست چون باید همه روزه این سایت مورد بررسی قرار بگیره و اطلاع رسانی اتوماتیک ندارد.

      ب) به صفحه منابع نظام مهندسی سایت انتشارات نوآور به آدرس زیر مراجعه نمایید و شماره همراه و رشته‌هایی که درنظر دارید شرکت کنید را ثبت نمایید، بمحض شروع ثبتنام و تغییرات در منابع نظام مهندسی، به صورت خودکار، لحظه‌ای و کاملا رایگان به شما از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد لذا دیگر نیازی به چک کردن همه روزه سایت دفتر مقررات نخواهد بود.

      https://noavarpub.com/?p=57

  • سلام و عرض ادب میخواستم بدونم منابعی که امسال( تو آزمون ۹۸) برای نظارت عمران میان مانند دوره قبله یا تغییر کرده منظورم بیشتر تاریخهاش هست؟ و بعد اینکه امتحان نظام مهندسی نظارت دقیقا کی برگزار میشه؟ تشکر
    چون میخام هزینه کنم کتاب بخرم گفتم یه وقت تغییر نکرده باشه.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، در حال حاضر هنوز تاریخ ثبت نام و برگزاری هم بطور رسمی اعلام نشده.
      ما کتاب هایی که تغییرات ندارن رو در حال حاضر موجود کردیم تا بتونید با خیال راحت خرید کنید و زودتر مطالعه کنید و شانس موفقیت خودتون رو افزایش بدین.
      موفق باشید.