دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

 داوطبانی که موفق به ثبت‌نام در آزمون شده‌اند، باید برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند. برای این منظور، داوطلبان باید نام کاربری و رمز عبور صفحه کاربری خود را داشته باشند.آزمون نظام مهندسی نیمه دوم سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مهر برگزار می‌شود.برای انجام فعالیت حرفه‌ای در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، اخذ پروانه اشتغال به کار الزامی است. اولین گام برای اخذ این پروانه قبولی در آزمون نظام مهندسی است که هر سال دو یا سه بار برگزار می‌شود.

تاریخ جدید برگزاری آزمون نظام مهندسی تعیین شده است و این آزمون در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود همچنین زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی معماری طراحی ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ می‌باشد. بنابراین داوطلبان می‌توانند در فاصله دو تا سه روز قبل از آزمون کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. برای شرکت در آزمون جاری، داوطلبان باید پس از بررسی سنوات و کمیسیون هم ‌ارزی در زمان مقرر، ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. این مراحل اساسی هستند تا بتوانند در آزمون مشارکت داشته باشند.

;کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

داوطلبان برای شرکت در آزمون نیازمند کارت ورود به جلسه می‌باشند، در فاصله چند روز مانده به آزمون داوطلبان باید این کارت را از سایت دفتر مقررات به نشانی inbr.ir دریافت کنند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه در روز آزمون الزامی است باید نسخه پرینت شده آن را تهیه نمایند.

آزمون نظام مهندسی  دو تا سه دوره در سال برگزار می‌شود و داوطلبان باید در زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی خود اطلاعات دقیق و صحیح را وارد نموده و پیش از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی آزمون مهرماه از تاریخ ۱۴ لغایت ۱۶ اسفند می‌باشد. در ادامه نحوه دریافت کارت ورود به جلسه توضیح داده می‌شود.

به منظور اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آزمون و زمان‌های ثبت نام، می‌توانید به کانال تلگرام نوآور مراجعه نموده و در آن عضو شوید. (لینک عضویت در کانال تلگرام)

🔺در صورت مشاهده مغایرت در مندرجات کارت ورود به جلسه آزمون، داوطلب می‌بایست مطابق برگ راهنمای کارت ورود به جلسه اقدام نماید.

مخصوص داوطلبان آزمون سال 1403:

جهت دریافت پیامک رایگان و لحظه ای تاریخ ثبت نام، منابع و اخبار آزمون نظام مهندسی دوره‌ی بعدی، ضمن انتخاب رشته، تلفن همراه خود را در کادر زیر وارد نمایید:

 

اطلاعیه دفتر مقررات ملی ساختمان

بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان مجموعه آزمون‌های (تستی) نظام مهندسی اسفند۱۴۰۲ می‌رساند:

کارت شناسایی آزمون روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ بر روی سامانه آزمون‌ها ارائه می‌گردد. ضروری است هر یک از داوطلبان با ورود به پروفایل شخصی خود بر روی وبسایت به نشانی inbr.ir یا سایت شرکت خدمات آموزشی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: sanjeshserv.ir، پرینت کارت شناسایی آزمون خود را تهیه نمایند.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

با توجه به تغییراتی که در روند ثبت نام، اعلام نتایج و دریافت کارت ورود در سایت دفتر مقررات ملی ساختمان اعمال می‌شود، لازم است توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور خود را داشته باشید. همچنین، به تعداد آزمون‌هایی که شما خریداری کرده‌اید، کارت ورود صادر می‌شود.

۱. ابتدا برای دریافت کارت وارد سایت دفتر مقررات ملی ساختمان شوید.

۲. سپس به سامانه آزمون ورود به حرفه مراجعه کرده و از قسمت مهندسان گزینه “کارت ورود به جلسه آزمون اسفند ماه” را انتخاب نمایید.

۳. در ابتدا، شماره موبایل و رمز عبور خود را وارد کنید تا به پروفایل کاربری خود وارد شوید.

۴. از بخش داوطلب > کارت آزمون را انتخاب و در نهایت می‌توانید کارت ورود به جلسه آزمون خود را پرینت نمایید.

پیشنهاد می‌شود که پس از مشاهده کارت ورود به جلسه، اطلاعات خود را دقیقاً بررسی کنید، و در صورت وجود هرگونه مغایرت، اقدامات لازم برای رفع نقص آن را به عمل آورید.

اعلام نتایج آزمون نظام مهندسی

رفع نقص کارت ورود به جلسه 

در دستور تغییرات فوق، وزارت راه وشهرسازی، مسئولیت معرفی حوزه‌های مربوط به رفع نقص‌ها اعطا برعهده دارد. این تدابیر با هدف اینکه در صورتی که داوطلبان هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، اطلاعات نادرست یا مغایرتی را مشاهده کنند، قادر به اقدامات لازم جهت رفع این مسائل باشند، اجرا می‌شوند. اطلاعات مربوط به حوزه‌های مشخص شده جهت رفع نقص‌ها به صورت فایل از طریق وزارت راه و شهرسازی به داوطلبان اعلام خواهد شد. این تدابیر نه تنها به بهبود فرآیند آزمون نظام مهندسی کمک می‌کنند، بلکه به داوطلبان این امکان را می‌دهند تا به بهترین شکل ممکن مشکلات ممکن را در کارت ورود به جلسه خود حل نمایند.

سوالات متداول

آیا می‌توان در چند آزمون به صورت همزمان شرکت کرد؟

اگر زمان برگزاری آزمون ها همزمان نباشد میتوانید در در چند آزمون شرکت کنید

برای آمادگی ازمون چه مدت زمان احتیاج دارد؟

برای آمادگی ازمون لازم است که  داوطلب در بازه چند ماهه از مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی برای قبولی در ازمون اقدام نمایند.

3 نظر در مورد «دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • سلام بنده دیپلم برق هستم وبمدت۲۲ سال سابقه اجرایی دارم.بنده نمیدانم اشتباه کردم یانه،ولی درآزمون اسفند۱۴۰۲معماران تجربی (تاسیسات برقی،اجرا) ثبت نام کرده ومبلغ ۲۲۰ هزارتومان پرداخت نموده ام،آیا بادیپلم درست ثبت کردم یامدارک دانشگاهی میخواهد؟
    ضمن اینکه دفترچه راهم مطالعه کردم ظاهرا مدرک دیپلم هم در شرایط دیدم ولی مجددا مشکوکم وحتی دوستان هم گفتن که بایدمدرک دانشگاهی داشته باشید،لطفا راهنمایی بفرمایید،باتشکر

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. برای کاردانها تجربی نیاز است که مدرک فوق دیپلم داشته باشید. اما برای شرکت در آزمون نظام مهندسی مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد پذیرش است.

  • با سلام خدمت شما عزیزان گرامی من داوطلب آزمون نظارت تاسیسات برقی هستم با وجود این همه مطالعه کردم و کتاب های شما عزیزان را خواندم ولی سر جلسه امتحان وقت کم میارم و قبول نمیشم لطفاً من را راهنمایی کنید. با تشکر