جامع ترین منابع آزمون استخدامی ۱۴۰۱

 جامع‌ترین منابع آزمون استخدامی ۱۴۰۱

هر ساله به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه های اجرایی کشور، آزمونی تحت عنوان آزمون استخدامی، در کشور بر گزار می شود. برای کسب موفقیت در این آزمون، همانند سایر آزمون ها، نیاز به مطالعه و استفاده از منابعی جامع و کامل می باشد. در این مقاله به شما منابع مفیدی در این راستا توصیه خواهیم کرد. با نشر نوآور همراه باشید…

سوالات آزمون استخدامی از دو بخش تشکیل شده اند:

  • آزمون عمومی
  • آزمون تخصصی

آزمون عمومی

در این بخش، مواد آزمون به هفت دسته تقسیم می شوند که برای تمامی رشته های شرکت کننده در آزمون های استخدامی این بخش وجود دارد و عبارت است از:

  • فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)
  • ریاضی و آمار مقدماتی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • معارف اسلامی
  • اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
  • زبان انگلیسی – عمومی
  • اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  • هوش و توانمندی های عمومی

آزمون تخصصی

سوالات مربوط به بخش تخصصی برای هر شغل متفاوت می باشد و برای اطلاع از مباحثی که در این بخش مورد سوال قرار می گیرد، کافیست به دفترچه راهنمای آزمون های استخدامی که نزدیک برگزاری این آزمون، منتشر می شود، مراجعه نمایید.

با توجه به مواد آزمون بیان شده، دیده می شود در بخش عمومی آزمون، دامنه طرح سوال، گسترده می باشد و همچنین به دلیل اینکه همه سوالات این آزمون، چه در بخش عمومی و چه در بخش تخصصی، ضریب یکسانی دارند، اهمیت این بخش و نیاز مبرم به منبعی جامع و کامل را نشان می دهد. انتشارات نوآور در جهت تالیف کتاب هایی جامع در این راستا، اقدام کرده است که در ادامه این کتاب ها معرفی خواهد شد.

کتاب درسنامه آزمون های استخدامی مهارت های هفتگانه ICDL

(nternational Computer Driving License) ICDL یک استاندارد بین المللی در مهارت های کاربردی کامپیوتر و به معنای مهارت کار با کامپیوتر می باشد. یادگیری مهارت های هفتگانه ICDL بیانگر کفایت در مهارت های کامپیوتری است، از این رو سازمانی که در نظر دارد نیروی جدید استخدام نماید یا به نیروی انسانی یا کارمندان خود آموزش دهد، باید اطمینان حاصل کند که نیروی انسانی توانا در اختیار خواهد داشت. اهمیت یادگیری و کاربرد علوم مهارت های هفتگانه ICDL به قدری واضح و حیاتی است که بسیاری از سازمان ها و حتی کشورها در طرح های آتی و توسعه ای خود یکی از استراتژی های اصلی خود را به آن اختصاص داده اند. در راستای این مهم، در این کتاب سعی شده است به طور کامل این هفت مهارت بیان شود که فصول آن عبارت است از:

  • مفاهیم مقدماتی در فناوری اطلاعات (IT)
  • آشنایی با مفهوم سیستم عامل (Windows)، استفاده و مدیریت فایل ها
  • آشنایی با مفهوم واژه پردازی (مقدمه ای بر واژه پرداز Microsoft Office Word)
  • آشنایی با مفهوم صفحه گسترده ها (مقدمه ای بر صفحات گسترده Microsoft Office Excel)
  • آشنایی با مفهوم بانک اطلاعاتی (مقدمه ای بر پایگاه داده Microsoft Office Access)
  • ارائه مطالب (مقدمه ای بر Microsoft Office PowerPoint)
  • اطلاعات و ارتباطات (خدمات اطلاعاتی شبکه، اینترنت و پست الکترونیک)

کتاب تشریح سوالات آزمون های استخدامی مهارت های هفتگانه ICDL

بدون شک، یکی از مهمترین منابع آزمون ها، سوالات ادوار گذشته این آزمون ها می باشد. در  کتاب سوالات آزمون‌های استخدامی ICDL  تمامی سوالات چهارگزینه ای آزمون های استخدامی در همه ادوار و همه دستگاه ها به تفکیک سال برگزاری آن ها، به همراه پاسخ تشریحی در اختیار شما قرار داده شده است.

کتاب درسنامه جامع و پاسخنامه آزمون های استخدامی دروس عمومی:

در این کتاب، درسنامه ای جامع از دروس عمومی، شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، معارف اسلامی، ریاضیات و آمار و اطلاعات عمومی آورده شده است. با مطالعه درسنامه این کتاب، تمام سرفصل هایی که سوالات آزمون استخدامی از آنها طرح می شود را خواهید داشت. همچنین تمام نمونه سوالات عمومی آزمون استخدامی به همراه پاسخ کلیدی وجود دارد که پاسخ آن ها را در متن درسنامه می توانید پیدا کنید. از طرفی چون بعد از آزمون کتبی، مصاحبه هم وجود دارد، در این کتاب تمام سوالات مهم و نکاتی که در مصاحبه ممکن است مطرح شود را آورده است و منبعی جامع و کامل را در اختیار داوطلبان آزمون قرار داده است.

** نکته مهم این کتاب این می باشد که تمام دروس عمومی به صورت گام به گام و از پایه و به صورت خودآموز در این کتاب آورده شده است و حتی داوطلبانی که چندین سال از درس نیز دور بودند، می توانند این اطلاعات را کسب کنند.

همچنین در بخش سوالات تخصصی آزمون های استخدامی، انتشارات نوآور کتاب های ذیل را برای استفاده هر چه بیشتر داوطلبان به چاپ رسانیده است.

کتاب درسنامه دروس تخصصی آزمون های استخدامی رشته حسابداری

شاید بتوان حسابداری را یکی از چالشی ترین آزمون های استخدامی دانست، زیرا در این حوزه، منبع جامع و کاملی برای این امر وجود ندارد. کتاب نامبرده، با طبقه بندی مناسب مطالب و استفاده از مثال های فراوان و متنوع، در ۱۷ فصل به طور خودآموز طوری نوشته شده است که شما را بی نیاز از هر منبع دیگری خواهد کرد. این کتاب ویژه رشته های حسابداری، حسابرسی، اقتصاد و مدیریت (مالی، دولتی، بازرگانی و صنعتی) می باشد.

کتاب تشریح کامل سوالات تخصصی آزمون های استخدامی رشته حسابداری

دسترسی به سوالات آزمون سال های گذشته به همراه پاسخ های تشریحی آن ها همواره یکی از بهترین منابع مطالعاتی برای آزمون می باشد و داوطلب را با روند سوالات آشنا خواهد کرد. . در کتاب سوالات تخصصی آزمون‌های استخدامی رشته حسابداری، این نیاز پاسخ داده شده است و داوطلبان می توانند به تمامی سوالات ادوار گذشته به همراه پاسخ تشریحی و نکات آن ها، دسترسی داشته باشند. این کتاب ویژه رشته های حسابداری، حسابرسی، مدیریت (مالی، دولتی، بازرگانی و صنعتی) و اقتصاد می باشد.

کتاب جامع آمادگی برای آزمون های کارشناسی ارشد، استخدامی و دکتری مهندسی شیمی در دو جلد

این کتاب در دو جلد به چاپ رسیده است. جلد اول از ۴ بخش تشکیل شده است که عبارت است از:

  • توصیه های کاربردی درباره منابع، سرفصل ها و چگونگی مطالعه آزمون دکترا
  • نمونه سوالات آزمون دکترای سال های گذشته
  • پاسخ تشریحی با دسته بندی موضوعی و ذکر منابع
  • نکات و روابط مهم دروس اصلی برای حل مسائل تستی

جلد اول این کتاب به توضیح درس های این گرایش در راستای کنکور ارشد و دکترا می پردازد و می توان برای مطالعه سوالات تخصصی آزمون های استخدامی در این زمینه نیز از آن استفاده کرد.

جلد دوم این کتاب نیز از ۴ بخش تشکیل شده است که عبارت است از:

  • توضیحات و نکات تستی دروس غیر مشترک (این کتاب برای همه گرایش های این رشته است و در این بخش دروس غیرمشترک نیز بیان شده است)
  • تست های طبقه بندی شده دروس مشترک
  • نمونه سوالات آزمون استخدامی داوطلبان مهندسی شیمی
  • نمونه سوالات آزمون دکتری مهندسی شیمی با پاسخ تشریحی

 

همانطوکه بیان شد، بخش سوم این کتاب به سوالات آزمون های استخدامی این رشته می پردازد که در برگیرنده سوالات عمومی و اختصاصی این آزمون ها می باشد.

با آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان محترم آزمون های استخدامی.

انتشارات نوآور

ناشر تخصصی کتاب های نظام مهندسی و کارشناس رسمی

5 نظر در مورد «جامع ترین منابع آزمون استخدامی ۱۴۰۱»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.