مدارك مورد نیاز جهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی

معرفی مدارك مورد نياز جهت صدور پروانه اشتغال : 

مدارك مورد نياز جهت صدور پروانه اشتغال :

۱_ تكمیل كاربرگ درخواست صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی(کاربرگ)
۲_ ارائه گواهی سابقه كار متقاضی به استناد ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان.(كاربرگ)
۳_ دریافت فرم اعلام بدهی عضویت و پرداخت بدهی اعلام شده در باجه بانك ملی مستقر در سازمان و ارائه فیش واریزی بعنوان تسویه حساب، در هنگام تحویل دادن مدارک.

۴_ ارائه تصویركارنامه و شماره سریال قبولی در آزمون حرفه ای مهندسان (از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی به نشانی inbr.ir)
۵_ تصویریك نسخه از تمامی مدارك تحصیلی معتبر(كاردانی -كارشناسی-كارشناسی ارشد- دكتری) برابربا اصل شده توسط مراجع قضائی یا دفتر اسناد رسمی )(برابربا اصل شده به صورت ابرازی مورد تایید نمی باشد.).

* برای فارغ التحصیلان خارج از كشور ارائه اصل ارزشنامه تحصیلی الزامی است.
* برای فارغ التحصیلان داخـل كـشور در صورتیكه اعتبار گواهینامه موقت به پایـان رسیده باشد، می‌بایست اصـل گواهینـامه پایـان تحصیـلات یا دانشنامه تحصیلی ارائه گردد.
* دارندگان مدارك تحصـیلی كارشناسی ارشد ناپیوستـه و بالاتر می باید مدارك مربوط به كـارشنــاسی و یا كاردانی خود را نیز جــهت احتساب سابقه و تعیین كد رشته ارائه نمایند.
۶_ تصویر شناسنامه (تمامی صفحات) و كارت ملی( برابربا اصل شده توسط مراجع قضائی یا دفتر اسناد رسمی )(برابربا اصل شده به صورت ابرازی مورد تایید نمی باشد.).
۷_ تصویر كارت پایان خدمت یامعافیت دائم (برای متولدین ذكور كه سن آنها با احتساب روز و ماه كمتر از ۵۰ سال تمام باشد).

( برابربا اصل شده توسط مراجع قضائی یا دفتر اسناد رسمی )(برابربا اصل شده به صورت ابرازی مورد تایید نمی باشد.)
۸_ دو قطعه عكس رنگی ۴*۶جدید بازمینه سفید(بدون عینك وكلاه و كروات و زیور آلات ودستمال گردن بدون روتوش) برای خانمها قرص صورت مشخص با حجاب كه از تاریخ گرفتن عكس بیش از ۶ ماه نگذشته باشد. (عکس پرسنلی)
۹_ اصل رسید بانكی ( واریز شده به حساب شماره ۲۱۷۶۳۱۱۲۱۸۰۰۷بـانك ملی ایران بنام خزانه معین استان تهران به مبلـغ ۰۰۰/۶۰ ریال قابـل پرداخت دركلیه شعب بانك ملی ایران یا باجه مستقر در سازمان)
۱۰-درصورت تغییر آدرس ارائه اصل وتصویر سند مالكیت + (آخرین قبض تلفن یا مبایعه نامه ) یا اجاره نامه رسمی آدرس جدید به نام شخص متقاضی الزامی می باشد.
۱۱_ پاكت پستی (تكمیل شده توسط شخص متقاضی ، قابل تهیه از واحد نشریات مستقر سازمان)
– توجه: كلیه تصاویر ذكر شده فوق الزاماً می‌بایست در قطع A4 ارائه گردد.
– برابر با اصل مدارک می بایست توسط مراجع قضائی یا دفاتر اسناد رسمی انجام پذیرد.
– جهت تحویل مدارك حضور شخص الزامی است.

انتشارات نوآور 

ناشر تخصصی کتاب های نظام مهندسی

241 نظر در مورد «مدارك مورد نیاز جهت صدور پروانه اشتغال به كار مهندسی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • یزدان خواه می‌گوید:

    سلام وقت بخیر ، من مدرک کاردانیم و کارشناسیم نقشه کشی معماری-معماری هستش، آیا میتونم در آزمون طراحی معماری شرکت کنم و اینکه آزمون دو مرحله ای به صورت تستی و طراحی هست یا فقط طراحی؟
    و سوال بعدیم اینه که بعد قبولی آزمون طراحی برای گرفتن پروانه باید حتما سابقه کار داشته باشم اگه بله چند سال لازمه؟

    • سلام. میتوانید در آزمون نظام مهندسی معماری طراحی شرکت نمایید. آزمون به صورت صرفا طراحی هست و آزمون تستی ندارد. سابقه کاری شما برای دریافت پروانه توسط دو نفر از افرادی که پایه یک دارد به امضا برسد.

  • با سلام و وقت بخیر
    من امسال مهندسی شهرسازی فارغ التحصیل شدم
    چ مدت بعد میتونم آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟
    و اینکه آیا رشته معماری رو بخوام بخونم بازم میتونم آزمون نظام مهندسی برای رشته معماری( طراحی و نظارت ) شرکت کنم.؟؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام. اگر مدرک کارشناسی داشته باشید سنوات سه سال است. باید از زمان فارغ التحصیلی تا پایان آزمون سه سال گذشته باشد هم چنین سنوات مدرک تحصیلی برای ارشد دو سال و برای دکتری یکسال است. در مورد سوال دوم اینکه اگر کارشناسی معماری -معماری یخوانید میتوانید پروانه معماری هم در هر سه صلاحیت بگیرید.

  • سلام خسته نباشی پیامی برام اومده که کد عضویت داده شده و برای دریافت کارت عضویت گفته تاییدیه تحصیلی بگیرم از طریق سامانه سجاد من فقط مدرک موقت دارم و وقتی تو سایت میرم کد صحت مدرک موقت رو انتخاب میکنم ریز نمرات میخواد که ندارم فکرم کنم با مراجعه به دانشگاه این کار زمان بره فک کنم ۳ تا ۶ ماه میخواستم بدونم که در صورتی که جواب ازمون یه هفته دیگ بیاد و قبول شم نمیتونم اقدامی برای گرفتن پروانه بکنم تا زمانی که کارت عضویتم نیومده باشه ؟

  • سلام خسته نباشید
    من اتباع هستم رشته هنرستان نقشه کشی بوده و دانشگاه معماری
    شرایط گرفتن پروانه کار برای اتباع چیست ؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، توصیه میشود برای اطلاع بیشتر در این باره از طریق سازمان نظام مهندسی استان پیگیری نمایید

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر الزامی به هم رشته بودن نیست. و در اغلب سازمان‌های استان، امضای دو مهندس پایه یک غیر هم رشته رو قبول دارند. برای اطلاع دقیق تر میتوانید از سازمان نظام مهندسی استان پیگیری نمایید. موفق باشید.

  • چطور می تونم کار برگ هایی که در سیامک جهت اخذ پروانه نظام مهندسی خواسته از جمله کاربرگ شماره ی ۴ و شماره یک رو تهیه کنم ؟ از کجا

  • حسین براتلو می‌گوید:

    جوازپروانه ساختمان ششم تخریب نوسازی هفته نامه فکری تخریب ساختمان منطقه ۱۷سیفی ادارات فردا صبح دوشنبه

  • سلام
    ۳۱/۰۴/۱۴۰۱کارناسی عمران گرفتم والان دانشجوی ترم سه ارشد راه و ترابری هستم ایا سال بعد در مهرماه میتونم در ازمون پروانه اشتغال نظام مهندسی شرکت کنم؟

  • با سلام،
    بنده فارغ التحصیل کاردانی نقشه کشی معماری-معماری و کارشناسی علمی کاربردی معماری هستم. آیا برای امتحان نظام میتونم شرکت کنم.
    ممنون

  • در خصوص اصل دانشنامه که برای پروانه نظام مهندسی اجباری شده و با توجه به اینکه من روزانه و منطقه ۲ هستم باید مبلغ قابل توجهی جهت آزاد سازی مدرک بدم . در این خصوص اطلاعی دارید ؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، معمولا کپی برابر اصل دانشنامه یا مدرک رو از شما باید اخذ کنند و نیازی به اصل دانشنامه نیست، و با استفاده از کد صحت مدرک تحصیلی استعلام گرفته میشود . برای اطلاع بیشتر با سازمان نظام مهندسی استان تماس بگیرین

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: به احتمال زیاد میتوانید در آزمون نظارت تاسیسات مکانیکی شرکت کنید.برای اطلاع بیشتر میتوانید به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنید و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید.

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها، به دلیل غیرمرتبط بودن رشته کاردانی امکان اخذ پروانه با مدرک کارشناسی برای شما وجود ندارد. برای کسب اطلاع بیشتر میتوانید به اداره راه و شهرسازی مراجعه نمایید و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شما بگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر من سال ۸۸ فارغ التحصیل شدم اصل مدرک رو ندارم مدارک موقت دارم فقط ایا برای گرفتن پروانه اصل مدرک رو میخان چون اصل مدرک دانشگاه روزانه بودم به این راحتی نمیدن

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام . با مدرک کاردانی شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی را ندارید. احتمالا با ارشد سازه یا زلزله بتوانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید. برای اطلاع بیشتر به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنید.

  • حجت خاتمی می‌گوید:

    سلا م و ممنون بابت پاسخگویی های جامع تون
    من دارای کاردانی مدیریت و کارشناسی ناپیوسته مهندسی اجرایی عمران هستم . قصد گرفتن پروانه نظارت رو دارم (که در این صورت می دونم بایستی کاردانی عمران هم داشته باشم .)
    ۱.آیا میتونم با گرفتن کاردانی معماری در آزمون پروانه نظارت عمران شرکت کنم( تاریخ اخذ مدرک کاردانی بعد از مدرک کارشناسی ناپیوسته عمرانم میشه ) ؟از لحاظ تاریخ مشکلی نداره ؟
    ۲.با همین کارشناسی ناپیوسته هم میشه پروانه گرفت یاخیر ؟
    ۳.منبع موثق و جدید برای قوانین اخذ پروانه و مدارک هست ؟اگر هست معرفی بفرمائید ممنون
    ۲.

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، با توجه به اینکه کاردانی شما غیرمرتبط هست، با مدرک کارشناسی در حال حاضر نمیتوانید در آزمون شرکت کنید، اگر بخواهید مدرک کاردانی جدید بگیرین، با توجه به اینکه تاریخ اخذ آن بعد از زمان اخذ لیسانس هست، امکان اخذ پروانه برای شما وجود نخواهد داشت، شاید بهتر این باشد که شما کارشناسی ارشد عمران – سازه و یا عمران – زلزله بگیرین و بعد از اخذ مدرک ارشد و گذشت سنوات لازم به احتمال زیاد میتوانید در آزمون نظام مهندسی عمران نظارت و اجرا شرکت کنید. با این حال توصیه میشود برای کسب اطلاع بیشتر حتما حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه کنید و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن به شمابگویند که دقیقا چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • با سلام و احترام
    بنده کاردانی مکانیک خودرو،کارشناسی عمران ساختمان سازی و ارشد عمران آب و سازه های هیدرولیکی دارم ،آیا میتوانم عضو نظام مهندسی بشم،آیا میتوانم آزمون شرکت کنم
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: به دلیل غیر مرتبط بودن رشته کاردانی، امکان شرکت در آزمون با مدرک کارشناسی برای شما وجود ندارد، ضمن اینکه رشته کارشناسی ارشد شما هم مرتبط با رشته های اعلام شده برای نظام مهندسی در مقطع ارشد نیست. البته احتمالا شاید بتوانید با اخذ مدرک کارشناسی ارشد گرایش “سازه یا زلزله” در آزمون نظارت شرکت نمایید. با این حال توصیه میشود جهت کسب اطلاع بیشتر حتما حضورا به اداره راه و شهرسازی مراجعه نموده و مدارک تحصیلی خود را ارائه دهید تا بر اساس آن، دقیقا به شما بگویند که چه شرایطی دارین. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم کسی که کارشناسی عمران داره و کارشناسی ارشد یکی از رشته های زیرشاخه های (هنرهاي ساخت و معماري -مثل :مدیریت ساخت و معماری دیجیتال و معماري بيونيك و پایداری) بخونه میتونه بعدا پروانه اشتغال به کار معماری بگیره؟
    باتشکر

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر امکان اخذ پروانه نظام مهندسی معماری با داشتن مدرک ارشد معماری وجود ندارد. در واقع بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها:
      “به دارندگان مدرك کارشناسی ارشد در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان که با مدرك کارشناسی خود نمی توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد”
      ضمنا برای اطلاع بیشتر میتوانید به اداره راه و شهرسازی نیز مراجعه نمایید. موفق باشید

  • سلام
    من در حال حاضر دانشجوی ارشد و دارای معافیت تحصیلی می باشم. براي اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسي آیا معافیت تحصیلی من را قبول می کنند یا تنها کارت پایان خدمت و معافیت دائم می خواهند؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، معافیت تحصیلی به صورت موقت هست ، و در نهایت شما برای اخذ پروانه یا باید کارت پایان خدمت داشته باشید و یا معافیت دائم، برای اطلاع دقیقتر میتوانید البته از نظام مهندسی استان نیز پیگیری نمایید.

  • با سلام، بنده معلمم آیا میتونم در زمینه اجرا در رشته مهندسی عمران فعالیت داشته باشم؟ اگر ن آیا میتونم پروانش رو بگیرم تا فرصت ۳ ساله از بین نره؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، لطفا رشته و گرایش کاردانی و کارشناسیتون رو بفرمایید تا دقیق تر بتونیم راهنمایی کنیم

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، در نظام مهندسی استان های مختلف شرایط و زمان صدور پروانه متفاوت هست. برای اطلاع دقیق‌تر از شرایط میتوانید به سازمان نظام مهندسی استان مربوطه مراجعه نمایید .

  • سلام بنده رشته تاسیسات مکانیکی هستم اگه تا حالا موفق به قبولی ازمون طراحی و نظارت نشدم ایا در ازمون جدید اگر در سه ازمون طراحی و اجرا و نظارت شرکت کنم و قبول بشم ایا پروانه سه ازمون رو به بنده میدهند و اینکه شرایط کسب پروانه اجرا چی هستش

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، برای اخذ پروانه اجرا لازم هست که حداقل پروانه پایه ۲ نظارت رو داشته باشید، بنابراین در ابتدای امر و در صورت داشتن سایر شرایط لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ، میتوانید در آزمون نظارت یا طراحی یا نظارت و طراحی شرکت کنید.

  • باسلام بنده ابتدا موفق به دریافت کارشناسی فیزیک و سپس ارشد عمران گرایش سازه و به جهت دریافت گواهی اشتغال به کار مهندسی عمران مجبور به گذراندن کارشناسی عمران گشتم.اکنون که بعد از گذشت ۴ سال و قبولی در آزمون نظام مهندسی اقدام جهت دریافت گواهی اشتغال نموده ام، فقط مدرک کارشناسی عمران اینجانب را لحاظ نموده اند. آیا به لحاظ حقوقی امکان شکایت جهت لحاظ نمودن مدرک ارشد عمران را دارا می باشم.زیرا به هر صورت از لحاظ علمی، بالاترین درجه علمی اینجانب کارشناسی ارشد می باشد ولو اینکه از لحاظ زمانی قبل از کارشناسی عمران کسب کرده باشم؟

    • خانم مطلبی می‌گوید:

      سلام . خیر امکان شکایت ندارید به خاطر اینکه شما باید اول کارشناسی عمران و سپس ارشد عمران سازه را اخذ میکردید و روند دریافت مدارک تحصیلی به ترتیب باشد. موفق باشید.

  • مجید داعی می‌گوید:

    با سلام
    من مهندس مکانیک دریایی هستم با سابق کار بیست سال در دریا و اشنایی با کلیه موتورهای دریایی و سیستم های تاسیساتی و گرمایش و سرمایش و نیروی محرکه
    الان میخوام برم امتحان نظام مهندسی برای تاسیسات ساختمان بگیرم ایا میتونم اقدام کنم و تو کلاس هاش شرکت کنم لازم به ذکر هست که عنوان مدرک کارشناسی من مهندسی مکانیک دریایی ذکر شده قبلا از راهنمایی شما ممنون

  • سلام .من معدل کارشناسیمو درست وارد کردم اما معدل کاردانیم شاید مغایرت داشته باشه مثلا نیم نمره بیشتر وارد کردم موقع ثبت نام
    در صورت قبولی مشکل پیش میاد؟

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر ،مشکل خاصی پیش نمیاد، شما بعد از قبولی اصل مدارک رو برای عضویت یا اخذ پروانه ارائه خواهید داد، و بنابراین مشکلی پیش نمیاد. موفق باشید

  • مصطفی خاکپور می‌گوید:

    سلام من سال ۸۰مدرک کاردانی ساختمان کارهای عمومی قبول شدم.از آن سال بصورت شخصی کار میکردم،یا با افراد یا با دفاتر ساختمانی.اکنون مجوز اشتغال به کار برای خود هستم چکار باید بکنم ؟

  • عبدالله دهقانی می‌گوید:

    سلام ببخشید ،اگه تاریخ اخذلیسانس قبل از فوق دیپلم باشه میشه تو ازمون شرکت کنم و پروانه اجرا بگیرم
    ممنونم

    • خانم صالحی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر ، لطفا رشته و گرایش کاردانی و کارشناسی و زمان اخذ هر کدام را هم بفرمایید تا دقیق تر خدمتتون توضیح بدیم. اما انچه که در مصوبات هم ارزی رشته ها بیان شده است به این صورت هست که :
      “در خصوص فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته در زمینه رشته‌هاي هفتگانه مهندسی ساختمان ، تنها مدرك کاردانی قابل قبول می باشد که تاریخ اخذ آن قبل از ورود به مقطع کارشناسی باشد.ـ”

  • فاطمه جوادیان می‌گوید:

    سلام برای عضویت در نظام مهندسی و صدور پروانه باید هم اصل مدرک کاردانی داشته باشیم و هم اصل مدرک کارشناسی ؟ یا فقط اصل مدرک کارشناسی کافیه؟

  • باسلام و وقت بخیر
    بنده لیسانس برق گرایش الکترونیک دارم
    از اونجایی که فرمودید با دو پرونده مثلا نظارت و طراحی همزمان نمیشه کار کرد پس چرا یک عده همزمان دو آزمون رو شرکت میکنن ؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، امکان اخذ پروانه نظام مهندسی نظارت و طراحی برای شما وجودداره و میتونید هر دو صلاحیت رو اخذ کنید. اما همزمان نمیتونید از هردو استفاده کنید.

  • با سلام
    من اسفند ۹۴ تاریخ اخذ مدرک ارشد عمرانه ولی موقع ثبت نام اشتباها تاریخ اخذ مدرکمو زدم شهریور۹۵. حالا ازمون نظارت واجرا رو قبول شدم. آیا این اشتباه در تاریخی که ثبت کردم باعث میشه منو رد کنن؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، احتمالا مشکلی نداره، شما پس از قبولی برای درخواست صدور پروانه، لازم هست که اصل مدارک تحصیلی تون رو ارائه بدین که در اصل مدرک هم سال دقیق فارغ التحصیلی رو مشخص میکنه، و چون سنوات لازم رو طی کردین، مشکلی پیش نمیاد. البته برای اطمینان بیشتر میتوانید از سازمان نظام مهندسی استان هم این موضوع رو پیگیری نمایید. موفق باشید.

  • فرزاد نراقی پور می‌گوید:

    با سلام طبق مصوبه تاریخ ۸۴/۴/۲۶ به شماره۴۲۰/۱۱۹۵۵ طبق این دستور العمل بنده به طور دائم کار عمرانی انجام دادم کما اینکه سال ۹۳ ابان ماه نظارت قبول شدم و طبق این دستور چون تداوم کار داشتم امکان ثبت نام پروانه وجود داره؟در فرم تاییدیه ۲ رتبه ۱ سوابقمو کامل درج کردم.ممنون اگه جواب بدید با سپاس

  • باسلام بنده مدرک کارشناسی مکانیک در طراحی جامدات دارم و ۱۱ سال است که پروانه اشتغال به فقط نظارت تاسیسات مکانیکی را دارم ، میخواستم بپرسم برای دریافت پروانه اشتغال طراحی باید چکار کنم ؟ آیا به رشته دانشگاهی من تعلق میگیرد ممنون.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات شما با مدرک کارشناسی طراحی جامدات فقط پروانه نظارت به شما تعلق می گیرد.
      و در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد (تبدیل انرژی) و گذشت ۲ سال از اخذ مدرک ارشد تا روز آزمون می توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایید و صلاحیت طراحی را در این صورت اخذ نمایید. لطفا جهت اطلاع بیشتر حضورا به اداره نظام شهرتون (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدرک کارشناسی خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام ببخشیدمن رشته کاردانیم برق قدرت هستش و کارشناسی ناپیوسته عمران هستش وارشدعمران سازه هستم ولی ارشدراتسویه نکردم ایامیتونم من نظام مهندسی عمران امتحان بدم

  • با عرض سلام
    من کارشناسی مهندسی مکانیک دارم و در سازمان هواشناسی مشغول کارم میخواستم ببینم میتونم تو نظام مهندسی هم فعالیت کنم ؟به سبب اینکه سابقه ی غیر مرتبط با رشتم دارم این سوالو پرسیدم…
    ممنون از وقتتون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، لطفا گرایش را هم بفرمایید. بر اساس گرایشتون مشخص می شود که رشته تحصیلی شما مرتبط با رشته های نظام مهندسی می باشد یا خیر. و امکان دارد با توجه به گرایش تحصیلی بتوانید در آزمون شرکت نمایید. ضمنا اخذ پروانه نظام مهندسی ارتباطی به سابقه کاری مرتبط ندارد. تنها رشته و گرایش ملاک است.

  • سلام وقت بخیر. بنده کاردانی اجرای ساختمانهای بتنی، کارشناسی ناپیوسته تکنولوژی راهسازی، ارشد راه و ترابری دارم و دانشجوی دکترای راه و ترابری هستم. در حال حاضر میتوانم پروانه اشتغال نظارت ساختمان بگیرم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بر اساس مصوبات کمیسیون هم ارزی رشته ها: می توانید در آزمون نظام مهندسی شرکت کنید و در صلاحیت “ترافیک” پروانه اشتغال به کار مهندسی را دریافت نمایید. موفق باشید.

  • با سلام من کاردانی مکانیک خودرو خوندم و کارشناسی مهندسی تاسیسات حرارتی و برودتی امکان داره که پروانه نظارت تاسیسات رو بگیرم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام، طبق مصوبات کمییسیون هم ارزی رشته ها : به دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی با عناوین رشته های ذیل:
      ۱- نقشه کشی عمومی ۲- نقشه کشی و طراحی صنعتی ۳- مکانیک خودرو ۴- مکانیک – ماشین ابزار ۵- مکانیک – سردخانه ۶- مکانیک – تعمیرات نیروگاهها ۷- مکانیک نقشه کشی ۸- اتومکانیک ۹- ساخت و تولید ۱۰- عمران – انتقال آب ۱۱- عمران – آب و فاضلاب ۱۲عمران ۱۲- نگهداری سد و شبکه ۱۳- جوشکاری ۱۴ – صنایع فلزی ۱۵- کنترل صنعتي،
      پروانه اشتغال به کار کاردانی اعم از اصلی یا مرتبط در رشته های هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد.شما میتوند در صورت اخذ مدرک ارشد مهندسی تاسیسات حرارتی و برودتی در آزمون شرکت کنید و پروانه نظارت تاسیسات اخذ نمایی.جهت اطلاع بیشتر حضورا به اداره نظام شهرتون (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سلام وقتتون بخیر
    آیا صحت داره کسانی که مهر اجرا رو اول قبول شدن، اگر تا دو دوره نظارت رو قبول نشن مهر اجراشونو باطل میکنن ؟
    یعنی ایا پیش نیازش مهر نظارت هست ؟

  • ایران زمین می‌گوید:

    با درود و خداقوت. لطفا به جاي گروە واژە عمومی“نظام مهندسی“ خالی از “نظام مهندسی عمران “ استفادە کنین. چون سایر رشتە های فنی و مهندسی شامل “مکانیک“کشاورزی‘ “معدن“و “کامپیوتر“ هم “نظام مهندسی “ دارند.با تشکر

  • سلام،طبق گفته ها اگر،ممنوعیت صدور و تمدید پروانه تصویب بشه،آیا این ممنوعیت مختص دستگاههای دولتی است؟یا خصوصی راهم شامل میشود؟

  • سلام ممنون از توضیحاتتون
    من توی سایت درخواست عضویت نظام مهندسی استان تهران ثبت نام کردم بعد از ثبت نام زده باید مدارک رو پست کنی میخواستم ببینم باید حضوری ببرم مدارک رو یا پست کنم؟ بعد اینکه آدرس نداد برای ارسال تهران کجا باید بفرستم؟
    با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، قبلا به این شکل بود که باید مدارک را پست می‌کردید و بعد از طریق پیامک اطلاع داده می‌شد که حضوری به نظام مهندسی مراجعه کنید. اما جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید. موفق باشید.

  • سیدکریم قریشی می‌گوید:

    باسلام وخسته نباشیدمدارکم روجهت تمدید پروانه اشتغال به کارمهندسی در تاریخ ۹۹/۷/۲۹تحویل سازمان داده ام ودراین تاریخ پایه گذاری شده است چندروززمان می بره تا در سایت سازمان نظام تمدیدبشه ممنون میشم جواب بدید

  • سلام میخواستم بدونم ایا برای دریافت پروانه کار سابقه کار حتی بدون بیمه! لازم است یا همین که سه سال از مدرک کارشناسی گذشته باشد کفایت میکند؟
    سوال بعدی اینکه من کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش سیالات خوندم چطور میتونم بفهمم که واجد شرایط هستم یا خیر؟
    ممنون از سایت خوبتون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، گذشتن سه سال از مدرک کارشناسی کفایت می‌کند. طبق مصوبات می‌توانید در آزمون نظارت و طراحی شرکت کنید. موفق باشید.

  • سلام بنده پروانه مکانیک دارم از طرفی هم کارشناسی معماری دارم آیا میشود جهت رشته معماری هم پروانه بگیرم ینی امکان کار در دو رشته وجود داره؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌خیر امکان کار به‌طور همزمان وجود ندارد. جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید. موفق باشید.

  • برای ارتقا از درجه ۳ به درجه ۲ آیا بیمه مرتبط لازم هست؟ مثلا کسی تو کارخونه کار می کنه و اونجا براش بیمه رد می کنن؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر، بیمه لازم نیست اما جهت ارتقا از پايه ۳ به پايه ۲،‌داشتن ۴ سال و از پايه ۲ به پايه ‌۱، داشتن ‌۵ سال و از پايه ۱ به پایه ارشد ۶ سال سابقه كار حرفه‌اي در پايه قبلي، گذراندن دوره وموفقيت در آزمون انتهای دوره ضرروي است. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، پروانه شما یا حقیقی است که خود با آن کار می‌کنید و یا آن را حقوقی می‌کنید که درواقع اجاره داده می‌شود. موفق باشید.

  • اگر کسی هر سه پروانه نظارت و اجرا و طراحی ( معماری) پایه ۳ را بگیرد در سال ۳ تا ۸۰۰۰ متر پروژه میگیرد؟
    یا فقط از یکی از آن ها می تواند استفاده کند؟
    بسیار ممنون که وقت می گذارید و جواب میدید

  • آیا میزان سهمیه هر فرد مثلا ۸۰۰۰ متر هست هر سال تمدید می شود؟ یا باید کارهای قبلی تمام شود (مثلا برای نظارت به مرحله نازک کاری رسیده باشد)
    امکان نظارت مثلا ۳ پروژه همزمان وجود دارد؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌ حداکثر ظرفیت در مدت یک سال برای پایه سه،‌ ۸۰۰۰ مترمربع می‌باشد که حداکثر تعداد کار ۸ عدد می‌باشد. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر. برای دریافت پروانه یک فرم “اعلام مشخصات و نمونه مهر و امضاي اعضاء” وجود داره. آیا باید علاوه بر امضای این فرم، مهر با نام خودمون طراحی بشه و بزنیم تو اون برگه؟؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر،‌برای دریافت اولین پروانه نمی‌خواد برای تمدید و صلاحیت جدید لازم می‌باشد. موفق باشید.

  • سلام اگر بنده کارشناسی جغرافیای شهری خوانده باشم و کارشناسی ارشد شهرسازی برنامهریزی شهری و منطقه ای خوانده باشم جزو مهندسی حساب میشوم و میتوانم عضو نظام مهندسی گردم؟ آیا مقطع کارشناسی تاثیری ندارد در مهندس شدن بنده؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، دانش آموختگانی که با هرکدام از مدارك کارشناسی در زمینه رشته هاي عمران، شهرسازي ، معماري ، جامعه شناسی ، جغرافیا ، اقتصاد و رشته عمران- نقشه برداري وارد مقطع کارشناسی ارشد شهرسازي- برنامه ریزي شهري می شوند می توانند پس از گذرانیدن دروس جبرانی مندرج در بخشنامه هاي کمیسیون هم ارزي رشته ها، پروانه اشتغال به کار شهرسازي – برنامه ریزي شهري دریافت نمایند.جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید

  • ((طرح ممنوعیت صدور و تمدید هر نوع پروانه اشتغال برای شاغلین یا بازنشستگان))
    سلام آیا این طرح نمایند مجلس آقای ابو ترابی که به امضا هیت ریسه هم رسبده تصویب شده؟ آیا ما که شاغل هستیم و در کارخانه و حق بیمه هم برامون پرداخت میشه میتون پروانه اشتغال بگیریم؟
    با تشکر

  • سلام آیا اشخاصی که شاغل در کارخانجات هستن و بیمه هستن آیا میتوانند درآزمون نظام مهندسی شرکت کنند وپروانه اشتغال بگیرند؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، بله، آزمون نظام مهندسی شغل محسوب نمی‌شود. بنابراین می‌توانید در آزمون شرکت کنید. موفق باشید.

  • سلام.کاردانی عمران .گرایش ساختمان دارم.کارشناسی مهندسی تکنولوژی آب.وکارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش مدیریت وساخت.آیامیتوانم در نظام مهندسی شرکت کنم?ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌ طبق مصوبات به فارغ التحصیلان کارشناسی مهندسی عمران – آب با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه و یا عمران – زلزله پروانه اشتغال به کار در رشته مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحیت نظارت بر حسب سنوات و محاسبات حداکثر در پایه ۲، با رعایت کلیه ضوابط مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین نامه اجرایی آن تعلق می گیرد. همچنین ۵. به دارندگان مدارك تحصیلی کارشناسی عمران- آب و فاضلاب ، عمران – سد وشبکه ، شیمی صنایع گاز، با توجه به عنوان رشته و محتواي علمی آموزشی ، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد. موفق باشید.

  • سلام. موقع ثبت نام آزمون چه ارتباطی بین انتخاب محل حوزه آزمون و استان عضویت وجود دارد؟ من ساکن آبیک (استان قزوین ولی نزدیک کرج) هستم ولی محل آزمون رو کرج زدم و در آزمون محاسبات استان عضویت رو قزوین و در دو آزمون نظارت و اجرا استان عضویت رو کرج زدم. (من اصلا عضو نظام مهندسی نیستم ولی چون موقع ثبت نام اجباری بود یه چیزی زدم)، نظارت رو مهر ۹۸ قبول شدم و اجرا و محاسبات هم مهر ۹۹ شرکت خواهم کرد. بعدا برای گرفتن پروانه چه مشکلی پیش خواهد آمد و الان نیازه کاری کنم؟ اگه بخام پروانه کرج بگیرم چیکار کنم و اگه بخوام قزوین بگیرم چیکار کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، پروانه شما برای شهری است که در آنجا محل آزمون را انتخاب کرده‌اید. برای تغییر لازم است فرم انتقالی را پر کنید. جهت اطلاع بیشتر از نظام مهندسی استان خود پیگیری کنید. موفق باشید.

  • سلام.روش درست پر کردن کاریرگ گواهی سابقه كار استان تهران برای صدور پروانه پایه ۳به چه صورت است؟برای مهندس عمران بیاد حتما دو مهندسی عمران پایه۱ امضا کنند؟

  • سلام وقت بخیر.
    آیا کسی که مدرک فوق دیپلمش مکانیک خودرو، لیسانسش هم مکانیک خودرو، اما ارشدش تبدیل انرژی باشه مدرک نظارت تاسیسات تعلق می گیره؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌ خیر، طبق مصوبات به دارندگان مدرك کارشناسی ارشد در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان که با مدرك کارشناسی خود نمی توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد . موفق باشید.

  • سلام،خسته نباشید،تو شرایط عضویت در نظام مهندسی تهران نوشته که باید مدارک دال بر سکونت در تهران حداقل ۶ ماه قبل از تاریخ تقاضای عضویت داشته باشید،الان ما خونمونو تازه فروختیم و یک خونه ی دیگه خریدیم و دادیمش مستاجر و خودمون یک جای دیگه رو برا سکونت اجاره کردیم،خواستم بدونم که با توجه به اینکه همه اینا تو مرداد انجام شده و هنوز ۶ ماه نشده باید چه مدارکی رو با خودم ببرم برا عضویت؟و آیا میتونم سند خونه ای که تازه خریدیم رو ارایه بدم و یا حتما باید اجاره نامه محل سکونت اصلی یا همون خونه اجاره ای که الان توش هستیم رو بدم؟و اینکه نامه ها به هر آدرسی که ارایه بدم میاد؟ممنون اگه جواب بدید

  • سلام وقت بخیر من لیسانس مهندسی معماری دارم ولی سابقه بیمه ( در هیچ شرکت مهندسی دارای مجوز کسب) ندارم، آیا مجاز به شرکت در آزمون معماری_نظارت هستم یا خیر؟و در صورت قبولی در ازمون پس از تکمیل ۳سال سابقه، میتوانم جهت اخذ پروانه اشتغال به کار اقدام کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌بله می توانید در آزمون نظارت، اجرا و طراحی شرکت کنید. سابقه بیمه لازم نیست . موفق باشید.

  • سلام من لیسانس مهندسی مدیریت پروژه دارم آیا میتوانم پروانه ی اجرا و طراحی عمران بگیرم چون ما بیش از ۷۰ درصد واحد هامون عمرانی بوده؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌طبق مصوبات صدور پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی عمران با حدود صلاحيت فقط نظارت و اجرا حداکثر پایه ۳ برای فارغ التحصیلان رشته کارشناسی مدیریت پروژه بلامانع است . موفق باشید.

  • باسلام
    من ۵ سال پیش در استان لرستان کارت عضویت نظام مهندسی رو گرفتم الان محل زندگیم شهریار هستش. اما تاحالا توی آزمون ثبتنام نکردم. اشکال نداره در تهران آزمون بدم ولی کارت عضویتم مربوط به لرستان باشه؟ لطفا” راهنماییم کنید.
    ممنونم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، زمان آزمون محل را تهران انتخاب کنید و بعد از قبولی عضویت استان لرستان را لغو و عضو سازمان نظام مهندسی تهران شوید. موفق باشید.

  • سلام. من کارشناسی ناپیوسته ساخت و تولید دارم میخواستم ببینم. چطور میتونم پروانه نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی ساختمان بگیرم.
    کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی تاسیسات بخونم. یا ارشد تبدیل انرژی

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، طبق مصوبات به فارغ التحصیلان رشته مکانیک – ساخت و تولید پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی تاسیسات مکانیکی و یا در رشته مرتبط با آن تعلق نمی گیرد. تنها درصورتی می توانید در آزمون شرکت کنید که دارای کارشناسی مکانیک در یکی از گرایش های مصوبات باشید. موفق باشید.

  • سلام بنده بهمن ۹۷ ازمون اجرا قبول شدم کلاس های مربوطه رو هم تکمیل کردم الان به سایت صدور پروانه که وارد میشم میزنه لطفا در وقت تعیین شده مراجعه کنید و نمیتونم مدارک ارسال کنم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌باتوجه به زمان بندی که از طرف نظام تعیین می شود در آن بازه می توانید جهت اخذ پروانه اقدام کنید. لطفا جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی پیکیری کنید. موفق باشید.

  • سلام تایید مدارک دانشگاهی چقدر زمان میبرد الان نزدیک دو ماه هست مدارک ارسال کردم ولی هنوز خبری نشده اصلا هم تلفنی پاسخگو نیستن. حضوری برم نظام مهندسی تاثیری دارد

  • باسلام
    من در رشته عمران پروانه نظارت و اجرا دارم
    وباتوجه به اینکه لیسانس مکانیک هم دارم آیا میتونم برای اخذ پروانه نظارت مکانیک اقدام کنم

  • سلام مدارک مربوط به صدور پروانه اشتغال رو اینترنتی فرستادم واز قبل هم برای عضویت همه این مدارک رو فرستادم آیا مجدد لازمه این مدارک رو پست کنم چون توی لینک پیگیری درخواست صدور پروانه نوشته منتظر ارسال مدارک

  • احمد عینعلی می‌گوید:

    در مورد دوره های آموزشی برای گرفتن پروانه ی صلاحیت اجرا در رشته ی عمران برای اولین بار از سازمان نظام مهندسی چه کاری باید انجام دهیم.

  • سلام.بنده گواهینامه موقت پایان تحصیلات مقطع کاردانی به تاریخ ۹۴ و گواهینامه موقت کارشناسی به تاریخ۹۷ رو دارم و این دو گواهینامه موقت تاریخ اعتبار ندارند که به پایان برسه(قبل از ورود به کاردانی کارت معافیت دائم از خدمت گرفتم) و آزمون مهر۹۹ ثبت نام کردم، سوالم اینه، آیا باید اصل مدارک رو از دو دانشگاه بگیرم(درخواست دانشنامه بدم) یا این دو مدرک موقت رو برابر با اصل کنم؟
    یک دنیا سپاس از پاسختون.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر،‌تا یکسال فرصت دارید اصل مدرکتان را برای نظام مهندسی ارائه کنید بنابراین می توانید در این مدت جهت اخذ دانشنامه اقدام کنید. موفق باشید.

  • سلام.من کارمند دولت هستم و ازمون طراحی و اجرا قبول شدم.ایا منعی برای اخذ مهر وجود ندارد؟و دیگر این که می تونم کار طراحی و اجرا را انجام بده؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر،منعی وجود ندارد. امکان کار کردن با دو پروانه به طور همزمان وجود ندارد. موفق باشید.

  • سلام من الان شهرستان هستم اما در اینده میرم تهران امکان داره اینجا ازمون بدم و پروانه اشتغال و تهران بگیرم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، خیر، لازم است محل آزمون شهری انتخاب شود که در آنجا تمایل به فعالیت دارید

  • ببخشید فکر کنم کامل سوالمو نپرسیدن. من ی لیسانس سیالات دارم که قبل از اون ارشد ساخت و تولید گرفتم ( قبلتر لیسانس جامدات داشتم) حالا میخوام بدونم بجای سه سال انتظار برای آزمون نظام مهندسی میتونم دو سال منتظر بمونم؟
    پیوست ۲ که فرمودید رو میشه برام ارسال بفرمایید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، به فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته ( علمی کاربردی ، تکنولوژی و … ) مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات ، پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته مرتبط با تاسیسات مکانیکی ساختمان با حدود صلاحیت نظارت تعلق می گیرد. خیر،‌لازم است از مدرک کارشناسی تان ۳ سال بگذرد تنها گرایش ارشد مورد تایید برای رشته مکانیک،‌تبدیل انرژی می باشد. موفق باشید

  • سلام روزتون بخیر، ببخشید من کارشناسی ارشدم گرایش ساخت و تولید هستش، ممکنه بعد دو سال بتونم تو آزمون نظام مهندسی شرکت کنم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، گرایش ساخت و تولید جزو جدول پیوست ۲ نمی باشد. درصورتی که رشته کارشناسی شما یکی از رشته های مرتبط با رشته مکانیک باشد می توانید در آزمون شرکت کنید درغیر اینصورت با مدرک ارشدتان امکان شرکت در آزمون را نخواهید داشت. موفق باشید.

  • سلام، وقت بخیر، بنده ناظر تاسیسات مکانیکی هستم و مدرک لیسانس سیالات رو هم اخذ کردم. جهت شرکت در آزمون طراحی باید سه سال از اخذ مدرکم بگذره یا همین الان میتونم شرکت کنم؟

  • سلام وقت بخیر
    من در ازمون مهر ۹۸قبول شدم ولی دو نفر ندارم که برگه اشتغال به کار را امضا کنند راهنمایی کنید؟
    آیا به جای دو نفر می توانن از شرکتی که کار میکنم گواهی اشتغال بگیرم و براشون بفرستم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، معمولا شرکت ها همکاری می کنند و لزومی ندارد حتما در آن شرکت مشغول به کار بوده باشید.موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، پس از قبولی باتوجه به زمان بندی از طرف سازمان نظام مهندسی مدارک را ارسال و جهت اخذ پروانه اقدام می کنید. موفق باشید.

  • سلام برای کارشناسی عمران بیشتر از سه سال از فارغ التحصیلیم گذشته ولی سابقه بیمه یا حتی سابقه کار مرتبط ندارم میتونم برای نظارت و اجرا ثبت نام کنم؟
    بعد از قبولی ازم سابقه کار میخوان یا نه ؟
    ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. منظور از سابقه حرفه ای کار سابقه بیمه نیست می توانید به شرکت مرتبط مراجعه کنید و درخواست گواهی بدید، معمولا شرکت ها در این مورد همکاری میکنن و گواهی صادر میکنن. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، یکی از شرایط شرکت در آزمون نظام مهندسی داشتن حداقل مدرک لیسانس و مرتبط با رشته‌های نظام مهندسی می باشد. موفق باشید.

  • سلام. من مهر ۹۸ قبول شدم ثبت نام رو انجام دادم. با توجه به اینکه موقع عضویت تمام مدارک کپی برابر اصل شده رو ارسال کردیم آیا الان این مدارک باید مجددا ارسال شن؟ چون بخاطر مسأله کرونا حضوری نمیشه مراجعه کرد و نظام مهندسی تهران تلفنی پاسخگو نیست. با کد پیگیری هم شرایط رو نوشته منتظر ارسال . اما خب یک سری مدارک مثل عکس یا اصل فیش واریزی رو اگه اصل رو ارسال کنیم و گم شه چی؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، باتوجه به شرایط موجود ارسال مدارک اینترنتی شده است. لطفا جهت اطلاع بیشتر با اداره راه و شهرسازی استان تهران تماس بگیرید تا راهنمایی کنند. موفق باشید.

  • محمد نیکخواه می‌گوید:

    باسلام ،چندماه است محل اشتغال من از همدان به تهران تغییر یافته ودرکرج ساکن هستم،آیا امکان انتقال پروانه اشتغال مهندسی خود رااز همدان به تهران دارم،دوستان اظهار می دارند در این موردبخشنامه ای وجود داشته،لطفا راهنمایی بفرمایید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، باتوجه به شرایط نظام مهندسی هر استان لازم است فرم مربوطه را ارسال و برای انتقالی درخواست دهید. لطفا جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید. موفق باشید.

  • حمید سعادتی می‌گوید:

    سلام وقتتون بخیر منظور از امضا برای صدور پروانه چیست؟فقط گفتن که باید داخل کارتابلمون بار گزاری کنیم آیا منظورشان اینه که داخل یه برگه امضا کنیم و داخل کارتابلمون بار گذاری کنیم یا باید بریم محضر ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، لازم است کاربرگ مربوط به اعلام درج مشخصات‌ و نمونه مهر و امضاي اعضاء را از سایت نظام مهندسی دانلود و پر کرده سپس بارگذاری کنید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به منظور دریافت پروانه اشتغال الزامی می‌باشد. نکته بسیار مهم و قابل توجه در این خصوص این است که برای ثبتنام و شرکت در آزمون نظام مهندسی کارت پایان خدمت نیاز نیست، و از طرفی قبولی در آزمون نظام مهندسی ۴ سال اعتبار خواهد داشت، لذا داوطلبان مشمول می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و پس از قبولی، حداکثر تا ۴ سال فرصت ارائه کارت پایان خدمت جهت تکمیل مدارک دریافت پروانه اشتغال به کار را خواهند داشت. موفق باشید.

  • با سلام. من کارشناسی مهندسی نرم افزار دارم و ارشد مهندسی معماری. برای اینکه بتونم کار کنم چه راه کاری رو پیشنهاد میفرمایید. ممنون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      شرایط شرکت در آزمون؛ الف) داشتن حداقل مدرک لیسانس و مرتبط با رشته‌های نظام مهندسی (برای مشاهده رشته‌های مرتبط به لینک زیر رجوع کنید.
      https://noavarpub.com/?p=3752
      ب) داشتن سنوات لازم، گذشتن ۳ سال از مدرک کارشناسی، ۲ سال از مدرک کارشناسی ارشد و ۱ سال از مدرک دکتری می باشد. بنابراین شما تنها درصورتی می توانید در آزمون شرکت کنید که دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته های ذکر شده باشید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، منظور از سابقه حرفه ای کار سابقه بیمه نیست می توانید به شرکت مرتبط مراجعه کنید و درخواست گواهی بدید، معمولا شرکت ها در این مورد همکاری میکنن و گواهی صادر میکنن. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. زمان بندی جدید اعلام میشه جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر، من گواهی اشتغال به کار و تجربه ی علمی دارم که میخوام به همراه مدارک لازم به سازمان نظام مهندسی تحویل بدم اما گواهی اشتغال به کارم توسط شرکتی که در اهواز بودم تکمیل شده اما این گواهی رو برای نظام مهندسی تهران میخوام. میخواستم بدونم سوابق تجربی حتما باید برای شهر و استان محل سکونت باشه…

  • مریم میرزایی می‌گوید:

    سلام،من ازمون مهر ۹۸ نظارت و اجرا قبول شدم،طبق جدول زمانبندی باید امروز یعنی ۳۰ فروردین مدارکمو از طریق اینترنت ارسال میکردم ولی فقط توانستم مدارک نظارت را ارسال کنم و درخواست دیگری را سایت نپذیرفت،چه کار باید بکنم؟؟با توجه به اینکه الان باید هر دو سریال قبولی را وارد کنم.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. باتوجه به شرایط موجود ارسال مدارک اینترنتی شده است. لطفا ازطریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید.

  • سلام وقت بخیر
    من در آزمون بهمن ۹۷ (نظارت و اجرا) رو قبول شدم و نهایتا ۱۵ بهمن ۹۸ کارای درخاست پروانه ( نظارت) به پایان رسید (رسید اتمام مراحل رو حضوری گرفتم) امروز ۳۰ /۱/ ۹۹ تماس گرفتم گفتن ۳ هفته دیگه پروانه به دستم میرسه. ولی شماره پروانه نظارتم تو سایت اومده.
    ۱) مهر ۹۸ آزمون طراحی رو هم قبول شدم الان طبق زمان بندی ۱۴ / ۱ / ۹۹ باید درخواست صلاحیت طراحی رو ثبت کنم . آیا میتونم یا باید ۳ ماه از پروانه نظارتم بگذره؟
    ۲) برای صلاحیت طراحی ۳ سال و اجرا هم ۳ سال مجدد سابقه کار ارایه کنم ؟ اگه اینطور باشه یعنی برای ۳ تا صلاحیت ۹ سال سابقه میخاد؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر، درخواست صلاحیت طراحی را می توانید ثبت کنید و لازم نیست سه ماه بگذرد.
      خیر ۹ سال لازم نیست همان ۳ سال کفایت می کند. به طورکلی شما باید همان ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشتتون رو برای اخذ پروانه ارائه کنید.موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق جدول مصوبه شماره ۴۳۰/۲۷۸۸۲ به تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۵ و جدول مصوبه شماره ۶۰۹۵۸/۴۳۰ به تاريخ ۱۳۹۴/۱۱/۰۵شما می توانید در آزمون شرکت کنید. موفق باشید.

  • علی قربانی علمدار می‌گوید:

    سلام، وقت شما بخیر، من در آزمون تیرماه سال ۹۴ برای اجرا قبول شدم و هنوز نسبت به آخر پروانه اجرا اقدام نکرده ام، آیا باطل شده است، یا من میتوانم نسبت به آخر پروانه اقدام کنم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  • حمیدایمانی می‌گوید:

    سلام. در بهمن ماه امسال بخشنامه ای از وزارت مسکن در خصوص تمدید مهلت قبولی آزمون اجرا در سال ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ صادر گردید باید چه مراحلی طی کنم که پروانه را از سازمان اخذ کنم. با توجه به زمان کم باقیمانده پایان سال ۹۸ و تعطیلی کلاسهای آموزشی بهلت ویروس کرونا و… تفاضا دارم اینجانب را راهنمایی نمایید باتشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. خیر، پیرو بخشنامه شماره ۴۰۰/۶۵۸۲۵ مورخه ۲۸/۱۱/۱۳۹۴ موضوع تسهیل در امر صدور پروانه اشتغال به کار به آگاهی می رساند در اجرای بند ۳ بخشنامه مذکور ، صدور پروانه اشتغال به کار با صلاحیت اجرا برای مهندسانی که در آزمون های قبلی ورود به حرفه شرکت و فقط در صلاحیت اجرا قبول شده اند بلا مانع است. مقتضی است مقرر فرمایید اقداد لازم معمول گردد. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. عضو نظام مهندسی شوید. و در سایت نظام مهندسی استان خودتان زمان بندی را مشخص میکنند.

  • سید حسن حکمت آرا می‌گوید:

    با سلام من کارشناسی ام اقتصاد بازرگانی است و ارشدم را مهندسی عمران گرفتم واحد های پایه کارشناسی را نیز طی کردم با این وضع می تونم در قسمت اجرا نظام امتحان بدم

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه کمیسیون هم ارزی رشته‌ها به تاریخ ۷/۱۲/۸۹ به دارندگان مدرك کارشناسی ارشد در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان که با مدرك کارشناسی خود نمی توانند پروانه اشتغال به کار در زمینه رشته هاي هفتگانه ساختمان دریافت نمایند، هیچگونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی یا مرتبط با آن تعلق نمی گیرد. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. کاربرگ از طریق سایت نظام دانلود و پر کرده و برای اداره نظام مهندسی پست کنید. جهت اطلاع بیشتر، از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید.

  • شهرساز برتر می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید.
    مهر ۹۸/رشته شهرسازی قبول شدم،کاربرگ سابقه کار توسط مهندسین پایه دو هر رشته ای میشه امضا شه؟از نطام مهندسی شهرمون پرسیدم گفتن میشه،و اینکه پروژه های کار شده باید حتما مرتبط با رسته شهرسازی باشه؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. معمولا باید توسط مهندس پایه یک امضا شود. اما نظام مهندسی شهرتان ملاک می باشد. بله باید مرتبط باشد. موفق باشید.

  • با سلام. احتراماً بنده در آبان ۹۳ آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته عمران(اجرا) را قبول شدم. ولی تا کنون نسبت به اخذ پروانه اجرا اقدام نکرده ام. میخواستم ببینم که آیا میتوانم جهت اخذ پروانه اقدام کنم یا مجوز من باطل شده است؟ سپاس

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر.بله متاسفانه باطل شده، اعتبار قبولی ۴ سال می باشد. جهت اطلاع بیشتر، از طریق نظام مهندسی پیگیری کنید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. درصورت داشتن محل سکونت دائم (سند مالکیت یا اجاره نامه) می توانید در آزمون شرکت کنید. جهت اطلاع بیشتر از طریق نظام مهندسی شهرتان پیگیری کنید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به منظور دریافت پروانه اشتغال الزامی می‌باشد. نکته بسیار مهم و قابل توجه در این خصوص این است که برای ثبتنام و شرکت در آزمون نظام مهندسی کارت پایان خدمت نیاز نیست، و از طرفی قبولی در آزمون نظام مهندسی ۴ سال اعتبار خواهد داشت، لذا داوطلبان مشمول می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و پس از قبولی، حداکثر تا ۴ سال فرصت ارائه کارت پایان خدمت جهت تکمیل مدارک دریافت پروانه اشتغال به کار را خواهند داشت. موفق باشید.

  • سلام ، وقت بخیر
    ۲_ ارائه گواهی سابقه كار متقاضی به استناد ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان.(كاربرگ)
    بنده آزمون مهر ماه را قبول شده‌ام. در مورد بند ۲، بنده ۶ سال سابقه کار غیر مرتبط با ساختمان دارم. برای درخواست صدور پروانه از چه روشی بهتر است اقدام کنم؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. سابقه کاری که بیمه رد شده باشه لازم نیست، می توانید به یکی از شرکت های پیمانکاری مراجعه کنید و صرفا گواهی صوری دریافت کنید. موفق باشید.

  • سیروس بابائی می‌گوید:

    سلام،
    بنده رشته مهندسی مکانیک ناپیوسته با کاردانی مکانیک نقشه کشی صنعتی هستم
    ۹ سال پیش عضو نظام مهندسی شدم
    ۶ بار هم در ازمون شرکت کردم تا قبول شدم
    الان میگن که کاردانی قبول نیست
    باید چکار کنم
    چرا موقع عضو شدن به من نگفتن
    چندین سال است که هزینه کردم و اسیر شدم
    با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

  • سیروس بابائی می‌گوید:

    سلام،
    بنده رشته مهندسی مکانیک ناپیوسته با کاردانی مکانیک نقشه کشی صنعتی هستم
    ۹ سال پیش عضو نظام مهندسی شدم
    ۶ بار هم در ازمون شرکت کردم تا قبول شدم
    الان میگن که کاردانی قبول نیست
    باید چکار کنم
    ۰۹۱۲۸۰۷۸۲۷۹ بابائی
    چرا موقع عضو شدن به من نگفتن
    چندین سال است که هزینه کردم و اسیر شدم
    با تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. طبق مصوبه شماره ۲۶۶۷۰/۴۳۰ در خصوص كد كاردانها تاريخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۹ به دارندگان مدارک تحصیلی کاردانی با عناوین رشته های ذیل: ۱-نقشه کشی عمومی ۲- نقشه کشی و طراحی صنعتی ۳- مکانیک خودرو ۴- مکانیک – ماشین ابزار ۵- مکانیک – سردخانه ۶- مکانیک – تعمیرات نیروگاهها ۷- مکانیک نقشه کشی ۸- اتومکانیک ۹- ساخت و تولید ۱۰- عمران – انتقال آب ۱۱- عمران – آب و فاضلاب ۱۲عمران ۱۲- نگهداری سد و شبکه ۱۳- جوشکاری ۱۴ – صنایع فلزی ۱۵- کنترل صنعتي، پروانه اشتغال به کار کاردانی اعم از اصلی یا مرتبط در رشته های هفتگانه ساختمان تعلق نمی گیرد.جهت اطلاع بیشتر، حضورا به اداره نظام شهرتان (اگر تهران هستید؛ یوسف آباد-خیابان بیست و سوم-روبرو بیمارستان فاطمه الزهرا-نبش کوچه آماج-اداره کل راه و شهرسازی استان تهران) مراجعه نمایید و مدارک خودتان را ارائه کنید تا کارشناسان بتوانند دقیق به شما بگویند چه شرایطی دارید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. با مدرک موقت درصورت داشتن پایان خدمت میتوانید برای پروانه اقدام کنید. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    با توجه به بند بالا :
    ((( برای فارغ التحصیلان داخـل كـشور در صورتیكه اعتبار گواهینامه موقت به پایـان رسیده باشد، می‌بایست اصـل گواهینـامه پایـان تحصیـلات یا دانشنامه تحصیلی ارائه گردد. )))
    اگر تاریخ اعتبار گواهینامه موقت کارشناسی ( لیسانس ) مهندسی عمرانم تمام شود , آیا برای گرفتن پروانه اشتغال پایه ۳ صلاحیت های مهندسی عمران , فاقد ارزش است ؟
    تشکر

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. اصل مدرکتان را از دانشگاه دریافت کنید و یا درصورتی که مدرکتان آزاد نیست از طریق نظام پیگیری کنید. موفق باشید.

  • مهندس عمران می‌گوید:

    سلام
    برای ( شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران ) آیا باید حتما عضو نظام مهندسی باشم ؟
    برای ( گرفتن پروانه اشتغال به کار مهندسی عمران ) آیا باید حتما عضو نظام مهندسی باشم ؟
    با تشکر
    خداحافظ

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. برای شرکت در آزمون لازم نیست عضو نظام باشید اما بعد از قبولی باید عضو نظام مهندسی شوید. موفق باشید.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. درصورتی که مدرک کاردانی شما مرتبط با عمران باشد می توانید در آزمون شرکت کنید. موفق باشید.

  • سلام خسته نباشید من نظارت مهر ۹۸ قبول شدم زمان ارسال مدارک برای پروانه کی هست ؟ تماس گرفتم گفتن طبق زمان بندی میتونید مدارک بفرستین

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. بر اساس کد سریال قبولی باید منتظر باشید تا زمان بندی از طریق نظام مهندسی استان اعلام شود و سپس مدارک را ارسال کنید. توجه داشته باشید حتما باید عضو نظام باشید. موفق باشید.

  • با سلام
    بنده اگر آزمون رو قبول بشم، جایی کار نکردم، ولی دو تا پیمانکار شهرداری آشنا میشناسم، که مهندس عمران هستن و کارهای ترافیکی و عمرانی انجام میدن با بیش از ده سال سابقه کار، میتونم گواهی ازشون بگیرم برا نظام مهندسی؟ در ضمن رشته بنده برق هست، مشکلی نداره؟
    یا اینکه چه طوری بنده دو مهندس پایه یک پیدا کنم که برگه بنده رو امضا کنن؟ آیا امضا میکنن؟
    تو این شرایط بی کاری دیگه واقعا نمیدونم چه کار کنم.
    شما چه پیشنهادی میدید که این سابقه رو بتونم درست کنم؟
    راستی این کتاب های آزمون و کلید واژه مناسب هست بخرم؟
    ممنون از راهنماییتون

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. برای سنوات سوابق کار حرفه‌ای داشتن بیمه الزامی نیست صرفا گذشت مدت زمان ذکر شده در سنوات کفایت خواهد کرد. کتاب های کلیدواژه مجموعه‌ای از کلمات مهم و کلیدی هستند که از منابع معرفی شده آزمون نظام مهندسی به همراه آدرس‌هایشان‌ استخراج شده‌اند. این کلمات سر واژه‌‌هایی از مطالب مهمی هستند که در آزمون‌های ادوار گذشته مورد سوال قرار گرفته‌اند و یا احتمال طرح شدن سوال در آزمون‌های آتی از آنها زیاد است.داوطلبین ابتدا کلمه کلیدی را از صورت سوال تشخیص داده و سپس به کلیدواژه مراجعه می‌کنند و با یافتن کلمه مورد نظر در کلیدواژه منبع و پاسخ احتمالی سوال را می یابند. با بررسی آزمون‌های ادوار گذشته، بطور متوسط بین ۱۵ تا ۲۵ سوال (بطور مستقیم و تا ۴۰ سوال بصورت استنباطی) از کتابهای کلیدواژه قابل پاسخگویی خواهند بود. منظور از استنباطی این‌ است که در برخی سوالات کلمه کلیدی عینا در منابع نیست و طراح سوال از کلمات مشابه استفاده کرده‌ است.

  • با سلام
    بنده اعتبار گواهی کارشناسیم تموم شده و به علت اینکه روزانه درس خوندم نتونستم تعهد خدمتم را انجام بدم و هزینه پرداختشم ندارم، ولی ارشد هم دارم که داخل گواهی نامه اعتبار نزده، بنده در صورت قبولی این اعتبار گواهی نامه مشکلی ایجاد میکنه؟
    راه حل شما چیست؟
    با تشکر

  • با سلام بنده اعتبار گواهی کارشناسیم تا تاریخ فروردین ۹۸ اعتبار داشت، از آنجایی که روزانه درس خواندم مشکلی پیش میاد برای کسب پروانه، در ضمن ارشد هم دارم ولی تاریخ اعتباری درج نشده. با تشکر

  • سلام خدمت شما
    تاریخ سابقه کارم رو شرکت خصوصی از تاریخ ۹۵/۷/۱۰ تا تاریخ ۹۸/۸/۱۵
    سه سال و اندی برام تائید کرده و قبولی نظارت بهمن ۹۷ماه هستم!و مدت ۴ سال از اخذ مدرک کارشناسیم میگذره آیا بابت اینکه تاریخ سه سال سابقه کارم که شرکت تایید کرده بعد از تاریخ آزمون هست مشکلی نیست؟

    ممنون که پاسخ میدید

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام وقت بخیر. از شرایط آزمون داشتن سه سال سابقه تا روز آزمون می باشد، سابقه کاری که بیمه رد شده باشد لازم نیست، می توانید صرفا گواهی صوری دریافت کنید. موفق باشید.

  • سلام وقت بخیر و خسته نباشید
    در بنده دو نوشته ارائه گواهی سابقه كار متقاضی به استناد ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان
    خوب کسی که سابقه نداشته باشه بهش پروانه اشتغال نمیدن؟؟؟