مبحث هفتم پی و پی سازی و معرفی یک کتاب مهم

مبحث هفتم پی و پی سازی یکی از مباحث بسیار مهم برای مهندسین عمران در آزمون نظام مهندسی می‌باشد.

هر سازه­ای که احداث می­گردد ناگزیر باید روی یک بستر مناسب و مستحکم قرار گیرد، پایداری و مقاومت هر سیستم سازه­ای در صورت ناپایداری بستر و شالوده هیچ ارزشی نخواهد داشت.

همین موضوع اهمیت ویژه این مقوله را روشن کرده و لزوم شناخت خاک زیر سازه و درک صحیح رفتار خاک و آشنایی با رکن اساسی هر سازه یعنی فونداسیون و شالوده ساختمان را آشکار می­سازد.

با همه این تفاسیر یکی از مباحث بسیار مهم و کلیدی که سوالات بسیاری در آزمون نظام مهندسی رشته عمران از آن طرح می شود مبحث هفتم می‌باشد. به طوری که با بررسی آزمون های برگزار شده در ادوار مختلف به طور میانگین در هر آزمون ۵ سوال از مبحث هفتم در صلاحیت محاسبات، ۷ سوال در آزمون صلاحیت اجرا و ۴ سوال در آزمون صلاحیت نظارت طرح شده که اهمیت و توجه ویژه طراحان به این مبحث را روشن می­سازد.

البته لازم به ذکر است که رویکرد طراح سوال از این مبحث در صلاحیت محاسبات با صلاحیت های نظارت و اجرا متفاوت است. به طوری که در صلاحیت های نظارت و اجرا تنها از خود متن مبحث هفتم سوال طرح می­شود.

معرفی کتاب راهنما برای مبحث هفتم پی و پی سازی:

انتشارات نوآور ناشر تخصصی کتب نظام مهندسی و عمران با توجه به اهمیت این مبحث کتابی با عنوان “شرح و درس آزمون‌های نظام مهندسی مبحث هفتم پی و پی سازی و مکانیک خاک” چاپ نموده است. این کتاب به صورت جامع و با شرح روان در دو بخش تهیه شده است بدین صورت که در بخش اول این کتاب موارد مرتبط با پی و پی سازی (پی­های سطحی، دیوارهای حائل و شمع­ها) گردآوری شده است. اهمیت این بخش زمانی دو چندان می شود که با توجه به دوری چندساله مهندسان داوطلب آزمون نظام مهندسی اکثراً این مطالب را به یاد فراموشی سپرده­اند که مطالعه این بخش بسیار کارگشا و مفید خواهد بود. در این بخش مولف با بهره­گیری از تجربه چندین ساله خود در تدریس دوره­های نظام مهندسی با شرح روان و انتقال مفاهیم در قالب اشکال مختلف اقدام به تشریح مهندسی پی نموده است.

در بخش دوم کتاب، تفسیر مبحث هفتم که هدف آزمون صلاحیت نظارت، اجرا و محاسبات می­باشد، ارائه شده است، به طوری که با مطالعه این بخش دیگر مطلب گنگی از مبحث هفتم برای داوطلبان باقی نخواهد ماند.

ویژگی دیگر این کتاب طبقه بندی کردن تست های آزمون های ادوار گذشته نظام مهندسی می باشد، یعنی پس از شرح هر قسمت تست­های مربوط به آن نیز با پاسخ جامع و تشریحی آورده شده است.

در نهایت امیدواریم با چاپ این کتاب گامی هرچند کوچک در راه موفقیت شما برداشته باشیم.

لینک مشاهده کتاب در سایت: http://goo.gl/Qzmmun

انتشارات نوآور

ناشر تخصصی کتاب های نظام مهندسی

0 نظر در مورد «مبحث هفتم پی و پی سازی و معرفی یک کتاب مهم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.