چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم

مقدمه موفقیت در آزمون نظام مهندسی : 

موفقیت در آزمون نظام مهندسی : با توجه به تعداد نسبتا زیاد فارغ‌التحصیلان رشته ‌های مهندسی و نیز وضعیت بد بازار کار سیل انبوهی از داوطلبین روانه آزمون نظام مهندسی می‌شوند. حال با توجه به حدنصابی بودن قبولی در این آزمون و نیز Open Book بودن آن در کنار حجم بسیار بالای منابع پیچیدگی این آزمون را بیشتر می کند، بطوریکه تنها با مطالعه و صرف وقت نمی‌توان قبولی در آزمون را تضمین نمود. در اینجا می‌خواهیم با ذکر نکاتی کسب موفقیت در این آزمون را ساده‌تر نماییم.

 اولین کاری که نیاز است یک داوطلب شرکت در آزمون نظام مهندسی انجام دهد، تهیه تمام منابع آزمون است. دقت کنید حتی اگر برای مباحث کم اهمیت تر هم زمانی برا مطالعه قبل از آزمون ندارید حتما همه منابع را تهیه کنید، چون با استفاده از کلیدواژه(که طرز کار با آن در ادامه ذکر خواهد شد) می توان به پاسخ صحیح برخی از سوالات به راحتی دست یافت.

 در گام دوم تهیه سوالات آزمون‌های دوره‌های قبل همراه با حل تشریحی این سوالات برای آشنایی با نحوه طرح سوالات و قسمت‌های مهم آیین‌نامه ها و مباحث بسیار مفید خواهد بود.

مرحله بعد استفاده از کلیدواژه های مربوط به هر آزمون خواهد بود که کمک شایانی در مدیریت زمان و کسب نتیجه مطلوب در آزمون خواهد کرد.

حال با ذکر یک مثال نحوه کار را نشان میدهیم:

سوال) در چه صورتی ساختمان بدون اسکلت در مجاورت گود ساختمان حساس محسوب می‌شود؟

ابتدا صورت سوال رو بررسی میکنیم، در این سوال تشخیص کلمه کلیدی (keyword) اساسی ترین مرحله پاسخ به این سوال خواهد بود. با توجه به این سوال “ساختمان حساس” به عنوان کلمه کلیدی انتخاب می‌شود. حال نوبت استفاده از کلیدواژه است. با توجه به اینکه کلمات در کتاب کلیدواژه به ترتیب حروف الفبا است در قسمت مربوطه به دنبال این کلمه میگردیم.ملاحظه میکنیم که مبحث،بند و صفحه مربوط به این کلمه در کلیدواژه ذکر شده است، که با مراجعه به این آدرس جواب مربوط به این سوال را براحتی بدست می‌آوریم.

پاسخ) بند۷-۳-۳-۴-۶ مبحث هفتم صفحه ۲۹: هرگونه ساختمان در مجاورت گود به عنوان “ساختمان حساس” ارزیابی می شود.

0 نظر در مورد «چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.