نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی

مخصوص داوطلبان آزمون دی 1404:

 معرفی نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی : 

نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی که باید به آنها توجه داشته باشید :

 

۱- آزمون های نظام مهندسی معمولا دوبار در سال(یک آزمون در نیمه اول و آزمون دوم در نیمه دوم سال) برگزار می شود.

 

۲- ثبت نام آزمون های نظام مهندسی در هر یک از صلاحیت های محاسبات، نظارت و اجرا(برای رشته عمران) و صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا(برای رشته معماری) بصورت مجزا بوده و بصورت مستقل برگزار می شود.

 

۳- آزمون نظام مهندسی بصورت کتاب و جزوه باز (Open Book) برگزار می شود. استفاده از ماشین حساب مهندسی مجاز بوده اما همراه داشتن لپ تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه ممنوع است.

 

۴- آزمون نظام مهندسی در همه صلاحیت ها به جر معماری طاحی در قالب ۶۰ سوال تستی برگزار می شود (آزمون دارای نمره منفی است).

 

۵- زمان پاسخگویی به سوالات برای آزمون نظارت و اجرا ۱۵۰دقیقه و برای آزمون محاسبات ۲۴۰ دقیقه است.

 

۶- قبولی در آزمون نظام مهندسی بصورت کسب حدنصابی(کسب نمره ۵۰) می باشد. یعنی پاسخ درست به ۳۰ سوال از کل ۶۰ سوال طرح شده.

 

۷- طبق آمار، درصد قبولی داوطلبان در آزمون نظارت و اجرا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد و در آزمون محاسبات ۳ تا ۵ درصد است!

 

۸- اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی بمدت ۳ سال است. یعنی اگر پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی به هر دلیلی فاقد شرایط لازم جهت اخذ پروانه اشتغال (نداشتن کارت پایان خدمت، نداشتن سابقه کار بیمه ای جهت پروانه اجرا و …) داشته باشید می توانید از این فرصت ۳ ساله استفاده نمائید.

۹- سنوات لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ۳ سال کامل برای کارشناسی، ۲سال برای کارشناسی ارشد و ۱ سال برای دکتری می باشد.

 

انتشارات نوآر 

ناشر تخصصی کتاب های نظام مهندسی

 

298 نظر در مورد «نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی»

Leave a Reply

  • سلام، من شهریور سال گذشته ارشدم رو تموم کردم. الان باید صبر کنم دوسال از مدرک ارشدم بگذره یا گذشتن سه سال از مدرک کارشناسیم کافیه؟ ممنون از راهنماییتون.

  • سلام من دانشجوی ارشدم. اگه از زمان کارشناسی ام ۳ سال بگذره می تونم تو آزمون شرکت کنم؟ یا باید حتما ۲ سال از فارغ التحصیلی ارشدم بگذره؟

  • سلام ، من به تازگی دوره کارشناسی رو گرفتم . میتونم الان آزمون بدم و بعد از قبولی منتظر گذشتن ۳ سال باشم ؟ ینی ۴ سال اعتبار قبولی این اجازه رو بمن میده اون موقه برم پروانه بگیرم یا اون موقه دوباره باید آزمون بدم؟

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام. تا روز آزمون باید دقیق ۳ سال از زمان اخذ مدرکتون به عنوان سابقه کار بگذره تا مجاز به شرکت در آزمون بشید.

  • رامش شخص مودب می‌گوید:

    با سلام.من دانشجوی کارشناسی برق بودم وبعد از گذران ۹۵ واحد انصراف دادم و ۲ سال بعد کارشناسی گرفتم با مدرک تکنولوژی الکترونیک.آیا مجاز به ثبت نام هستم؟

  • سلام
    اینجانب ۱۵سال پیش مدرک کاردانی مکانیک را گرفتم وبه تازگی نیز مدرک مهندسی مکانیک پیوسته (کاردانی به کارشناسی نبوده) رو کسب کردم.
    سوالم اینه با توجه به اینکه با ید سه سال از گرفتن مدرک کارشناسی بگذره ومدت زمان کاردانی هم قابل محاسبه میباشد:
    آیا محاسبه کاردانی برای کارشناسی پیوسته هم میباشد؟ (چون شنیدم پیوسته یا ناپیوسته بودن فرق میکنه)

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام. محاسبه سنوات کاردانی زمانیه که کارشناسی ناپیوسته باشه. پس با توجه به کارشناسی پیوسته شما سنوات کاردانی قابل محاسبه نیست.

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام. دقیقا مثل بقیه آزمون ها. یعنی هر ۳ جواب اشتباه ۱ جواب صحیح رو حذف میکنه. نمره خام داوطلب به درصد نیز مطابق فرمول زیر محاسبه میشه
      ={(تعداد پاسخ های صحیح *۳) – (تعداد پاسخ های غلط)} {تقسیم بر} { تعداد کل سوالات * ۳ }

    • پشتیبانی انتشارات نوآور می‌گوید:

      سلام. معمولا نزدیک آزمون و زمان توزیع کارت ورود به جلسه فرصت ویرایش اطلاعات داده میشه

مشاهده نظرات بیشتر