نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی
مخصوص داوطلبان آزمون دی 1404:
معرفی نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی :
نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی که باید به آنها توجه داشته باشید :
۱- آزمون های نظام مهندسی معمولا دوبار در سال(یک آزمون در نیمه اول و آزمون دوم در نیمه دوم سال) برگزار می شود.
۲- ثبت نام آزمون های نظام مهندسی در هر یک از صلاحیت های محاسبات، نظارت و اجرا(برای رشته عمران) و صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا(برای رشته معماری) بصورت مجزا بوده و بصورت مستقل برگزار می شود.
۳- آزمون نظام مهندسی بصورت کتاب و جزوه باز (Open Book) برگزار می شود. استفاده از ماشین حساب مهندسی مجاز بوده اما همراه داشتن لپ تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه ممنوع است.
۴- آزمون نظام مهندسی در همه صلاحیت ها به جر معماری طاحی در قالب ۶۰ سوال تستی برگزار می شود (آزمون دارای نمره منفی است).
۵- زمان پاسخگویی به سوالات برای آزمون نظارت و اجرا ۱۵۰دقیقه و برای آزمون محاسبات ۲۴۰ دقیقه است.
۶- قبولی در آزمون نظام مهندسی بصورت کسب حدنصابی(کسب نمره ۵۰) می باشد. یعنی پاسخ درست به ۳۰ سوال از کل ۶۰ سوال طرح شده.
۷- طبق آمار، درصد قبولی داوطلبان در آزمون نظارت و اجرا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد و در آزمون محاسبات ۳ تا ۵ درصد است!
۸- اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی بمدت ۳ سال است. یعنی اگر پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی به هر دلیلی فاقد شرایط لازم جهت اخذ پروانه اشتغال (نداشتن کارت پایان خدمت، نداشتن سابقه کار بیمه ای جهت پروانه اجرا و …) داشته باشید می توانید از این فرصت ۳ ساله استفاده نمائید.
۹- سنوات لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ۳ سال کامل برای کارشناسی، ۲سال برای کارشناسی ارشد و ۱ سال برای دکتری می باشد.
ناشر تخصصی کتاب های نظام مهندسی
298 نظر در مورد «نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی»
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.
سلام
امکانش هست امسال هم ازمون ۲بار باشه ، زمان ثبت نام بار دوم حدودا چ تاریخی هست؟
سلام روز خوش. بعید میدونم امسال آزمون دیگه ای بخواد برگزار بشه ولی فکر میکنم ثبتنام آزمون بعد در بهمن و اسفند ۹۸ خواهد بود و آزمون اردیبهشت یا خرداد سال آینده باشه. میتونید شمارتونو تو صفحه منابع آزمون نظام مهندسی بهمراه رشتتون ثبت کنید بمحض شروع ثبتنام رایگان براتون پیامک ارسال میشه. موفق باشید.
برای آزمون طراحی و نظارت برق فقط کتاب مبحث ۱۳ و ۱۵ را میشه برد سر جلسه یا بقیه منابع را هم میشه سر جلسه اورد ؟
سلام روز بخیر، هر کتاب یا جزوه ای رو میتونید با خودتون سر جلسه آزمون به همراه داشته باشید.
سلام
من رشت بودم ثبت نام کردم الان بخاطر شرایط کاری اومدم بندر عباس میتونم آزمونو تو بندر بدم ؟
سلام خیر.
سلام وقتتون بخير
براى نيمسال دوم احتمال آزمون دوباره است؟
سلام بعید میدونم، ازمون تو نیمه دوم برگزار بشه، نهایتا تو بهمن یا اسفند ثبت نام شروع بشه که ۳ ماه بعدش آزمون خواهد بود. موفق باشید.
سلام. میخاستم بدونم برای گرفتن پروانه اشتغال رشته تاسیسات برق؛ آیا نیاز به سابقه کار هست؟
سلام وقت بخیر، سابقه بیمه نیاز نیست، ایشالا بعد از قبولی میتونید به یه شرکت مراجعه کنید، و گواهی صوری دریافت کنید. موفق باشید.
سلام.آیا بعد از قبولی در آزمون نظارت کلاس اجباری هست ک باید بریم؟
سلام بله. باید دوره رو بگذرونید
سلام. من نظارت مکانیک شرکت کردم. میخوام برای طراحی هم ثبت نام گنم. متاسفانه مهلت ثبت نام ۲۴ تیر تموم شده. آیا برای بار دوم تمدید میشه؟
سلام وقت بخیر خیر دیگه تمدید نمیشه.
سلام من ثبتنام کردم میخوام انصراف بدم پولم رو پس بگیرم چکار باید کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
از طریق همون سایتی که ثبت نام کردین پیگیری کنید
سلام خسته نباشید
بنده ۳۰.۱۱.۱۳۹۵ فارق التحصیل شدم و کارت پایان خدمت هم دارم.
می تونم بهمن امسال شرکت کنم؟
سلام. سه سال باید از زمان مدرکتون بگذره
سلام
من دوسال از تاریخ مدرکم میگذره و اخر خدمت سربازی هستم و یک سال از سه سال سنوات مونده
ایا میتونم تو امتحان شرکت کنم و یک سال بعد گواهینامه رو بگیرم
با ذکر منبع جواب دهید لطفا
سلام. سه سال باید از زمان لیسانس بگذره تا مجاز به شرکت در آزمون باشید.