نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی
مخصوص داوطلبان آزمون دی 1404:
معرفی نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی :
نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی که باید به آنها توجه داشته باشید :
۱- آزمون های نظام مهندسی معمولا دوبار در سال(یک آزمون در نیمه اول و آزمون دوم در نیمه دوم سال) برگزار می شود.
۲- ثبت نام آزمون های نظام مهندسی در هر یک از صلاحیت های محاسبات، نظارت و اجرا(برای رشته عمران) و صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرا(برای رشته معماری) بصورت مجزا بوده و بصورت مستقل برگزار می شود.
۳- آزمون نظام مهندسی بصورت کتاب و جزوه باز (Open Book) برگزار می شود. استفاده از ماشین حساب مهندسی مجاز بوده اما همراه داشتن لپ تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه ممنوع است.
۴- آزمون نظام مهندسی در همه صلاحیت ها به جر معماری طاحی در قالب ۶۰ سوال تستی برگزار می شود (آزمون دارای نمره منفی است).
۵- زمان پاسخگویی به سوالات برای آزمون نظارت و اجرا ۱۵۰دقیقه و برای آزمون محاسبات ۲۴۰ دقیقه است.
۶- قبولی در آزمون نظام مهندسی بصورت کسب حدنصابی(کسب نمره ۵۰) می باشد. یعنی پاسخ درست به ۳۰ سوال از کل ۶۰ سوال طرح شده.
۷- طبق آمار، درصد قبولی داوطلبان در آزمون نظارت و اجرا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد و در آزمون محاسبات ۳ تا ۵ درصد است!
۸- اعتبار قبولی در آزمون نظام مهندسی بمدت ۳ سال است. یعنی اگر پس از قبولی در آزمون نظام مهندسی به هر دلیلی فاقد شرایط لازم جهت اخذ پروانه اشتغال (نداشتن کارت پایان خدمت، نداشتن سابقه کار بیمه ای جهت پروانه اجرا و …) داشته باشید می توانید از این فرصت ۳ ساله استفاده نمائید.
۹- سنوات لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ۳ سال کامل برای کارشناسی، ۲سال برای کارشناسی ارشد و ۱ سال برای دکتری می باشد.
ناشر تخصصی کتاب های نظام مهندسی
298 نظر در مورد «نکات مهم درباره آزمون نظام مهندسی»
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.
سلام گفتید که نظام مهندسی یک سال مدرک رو نگه میداره اگه همزمان ارشد و نطام مهندسی قبول بشیم تکلیف چیه؟؟
سلام وقت بخیر، کپی برابر اصل مدرک را برای درخواست عضویت گرفته میشود و بعد از دو سهماه از دانشگاه استعلام میگیرند و بقیه مراحل با کپی مدرک انجام میشود و اصل مدرک گرفته نمیشود. موفق باشید.
سلام
کاردانی من نقشه برداری هست
کارشناسی من ناپیوسته عمران عمران هست
می خواستم ببینم می تونم تو آزمون محاسبات شرکت کنم؟
ممنون می شم راهنمایی کنید
سلام وقت بخیر،خیر،طبق مصوبات شما می توانید در آزمون نظارت و اجرا عمران شرکت کنید. موفق باشید.
سلام
میخواستم بدونم دوره هایی که بعد از قبولی باید بگذرونیم رایگان و از طرف نطام مهندسی هستند یا باید هزینه بدیم ؟
سلام وقت بخیر، خیر رایگان نیست و از طرف نظام برگزار می شود. موفق باشید.
سلام من میخواستم بدونم منطور از این صحبت که قبولی در آزمون نظام ۳ سال یا چهار سال اعتبار داره ینی چی؟ خب کسی که قبول میشه مگه سریعا وارد کار نمیشه؟ این مدت زمانی که فرصت میدن برای چه کاری هست
سلام وقت بخیر، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم به منظور دریافت پروانه اشتغال الزامی میباشد. اما برای ثبت نام و شرکت در آزمون نظام مهندسی کارت پایان خدمت نیاز نیست، لذا داوطلبان مشمول میتوانند در این آزمون شرکت کنند و پس از قبولی، حداکثر تا ۳ سال فرصت ارائه کارت پایان خدمت جهت تکمیل مدارک دریافت پروانه اشتغال به کار را خواهند داشت. موفق باشید.
سلام وقت بخیر،من ازمون عمران نظارت شهریور۹۵قبول شدم وچون ۴سال قبولی اعتبارداره ،دیروزرفتم عضونظام مهندسی شدم چون فقط یکماه ازاعتبارقبولیم مونده،وکارمندای نظام گفتن اگه دانشگاهای محل تحصیلم سریع جواب نامه استعلام مدرک تحصیلی روبدن میتونم ووقتم میرسه که پروانم روبگیرم،اما متاسفانه دوروزه زنگ میزنم دانشگام تعطیله،ظاهرن به علت کرونا تعطیله،اگه تااواسط شهریور جواب نامه هاازدودانشگام نیاد قبولیم ازبین میره،حالاتکلیف من چیه که به علت کرونا دانشگاه تعطیله؟ایا امکان تمدیداعتبارقبولی وجود داره؟
۲.آزمون اجرا هم اسفند۹۵قبول شدم که فعلا۶ماه وقت داره،باید دوره خاصی بگذرونم،مثلهhse?هزینه داره اره؟
سلام وقت بخیر،پس از اخذ پروانه اجرا لازم است دوره ها که از طرف نظام مهندسی برگزار می شود گذرانده شود. اما در رابطه با مدرک کارشناسی از طریق نظام مهندسی لازم است پیگیری شود. موفق باشید.
سلام. میشه در مورد اجاره ی حق امضا بیشتر توضیح بدین?
سلام وقت بخیر، همان حقوقی کردن پروانه می باشد. موفق باشید.
سلام.من خرداد۹۷فارالتحصیل شدم ولی برای ازمون مهر ۹۹ چون ۳سال از مدرکم نگذشته بود برای اینکه بتونم ثبت نام کنم مجبور شدم تاریخ اتمام تحصیل رو برنم ۹۶ میخام ببینم اگه قبول بشم میتونم صبر کنم تا ۳سال واقعی از مدرکم بگذره بعد برای اخذ مجوز اقدام کنم…..تشکر
سلام وقت بخیر،خیر، طبق دفترچه راهنمای آزمون تنها کسانی می توانند در آزمون ثبت نام کنند که تا روز آزمون ۳ سال از مدرک کارشناسی تان گذشته باشد. موفق باشید.
سلام
در مورد نحوه قبولی ازمون سال بعد
گفته شده ک بصورت ظرفیت میخواد بشه؟مثل کنکور
ایا این موضوع صحت داره؟
سلام وقت بخیر، خیر، چنین موضوعی از طرف نظام اعلام نشده است. موفق باشید.
سلام اعتبار قبولی در ازمون۹۹ را ۳سال اعلام کرده اند این شامل تمام ازمون ها میباشد یا برای سال۹۹ به بعد میباشد؟ این موضوع صحت دارد؟
سلام وقت بخیر، برای آزمون مهر ۹۹ اعتبار قبولی ۳ سال می باشد. در هر آزمون در دفترچه راهنمای ثبت نام اعتبار قبولی ذکر می شود. موفق باشید.
سلام. وقتتون بخیر.
می خواستم بدونم اعتبار قبولی آزمون مهر ۹۸ هم ۴ سال هست؟
سلام وقت بخیر، طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون اعتبار قبولی ۳ سال میباشد. موفق باشید.